فایرفاکس ۶۹ با مسدودکننده پیش‌فرض کوکی‌های شخص ثالث و کریپتوماینینگ عرضه شد

0

بنیاد موزیلا نسخه ۶۹ مرورگر فایرفاکس را برای پلتفرم‌های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و آی‌او‌اس عرضه کرد.

فایرفاکس ۶۹ به طور پیش‌فرض از ابزارهای ردیاب کوکی‌های شخص ثالث و مسدودکننده حملات کریپتوماینینگ (cryptomining) استفاده می‌کند و کارایی آن روی ویندوز ۱۰ بهبود داده شده است. همین‌طور، مصرف باتری آن روی مک او اس بهتر شده و پیش از اجرای یک فایل فلش از کاربر اجازه می‌گیرد.

هم‌اکنون، فایرفاکس ۶۹ دسکتاپ برای دانلود روی سایت Firefox.com آماده است. کاربرانی که دارند از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنند هم به طور خودکار می‌توانند به نسخه جدید به‌روزرسانی کنند. نسخه اندروید فایرفاکس ۶۹ به آرامی روی گوگل پلی برای کاربران سراسر جهان در دسترس قرار می‌گیرد.

به گفته موزیلا، فایرفاکس حدود ۲۵۰ میلیون کاربر فعال دارد که این موضوع باعث شده یک پلتفرم مهم برای توسعه‌دهنده‌های وب به شمار بیاید.

بهبود قابلیت Tracking Protection

موزیلا برای اولین بار از ویژگی Tracking Protection در فایرفاکس ۴۲ رونمایی کرد که در نوامبر ۲۰۱۵ عرضه شد. در آن نسخه فایرفاکس، استفاده از این ویژگی تنها در حالت خصوصی (Private mode) امکان‌پذیر بود.

از آن زمان تا کنون، موزیلا به مرور ویژگی Tracking Protection را بهبود داده و از یک ابزار در سایت و محدود به ابزاری پیش‌فرض در تنظیمات و عمومی تبدیل کرده است. فایرفاکس ۶۳ با Enhanced Tracking Protection، مسدودکننده کوکی‌ها و دسترسی‌های ردیاب‌های شخص ثالث به فایل‌های ذخیره شده محلی منتشر شد. فایرفاکس ۶۵ که در ماه ژانویه عرضه شد نیز با ابزار جدید کنترلی Content Blocking و تنظیمات جدیدی همراه بود.

اکنون، در فایرفاس ۶۹ شاهدیم که ابزار ردیاب کودکی‌های شخص ثالث به عنوان یک تنظیم در حالت Standard ویژگی Enhanced Tracking Protection قرار دارد. این ابزار می‌تواند ردیاب‌های کوکی بیش از ۲۵۰۰ دامنه را شناسایی و بلوکه کند؛ بدون اینکه کاربر در این موضوع دخالتی داشته باشد یا اینکه بخواهد کاری انجام دهد.

موزیلا اعلام کرده بود کاربرانی که از فایرفاکس استفاده می‌کنند؛ در چند ماه آینده می‌توانند از ابزار Enhanced Tracking Protection به طور پیش‌فرض بهره ببرند که اکنون زمانش فرا رسیده است.

قابلیت «محافظت بهبودیافته ردگیری» به صورت یک نماد سپر در نوار آدرس ظاهر می‌شود. هنگامی که روی آن کلیک می‌کنید؛ Content Blocking باز خواهد شد و سپس می‌توانید تنظیمات کوکی‌ها را مشاهده کنید. در بخش Blocking Tracking Cookies، شرکت‌های و سایت‌هایی نشان داده می‌شوند که کوکی‌های و ردیاب‌های آن‌ها توسط فایرفاکس بلوکه شده است. این ویژگی بیشتر روی ردیاب‌ها و کوکی‌های شخص ثالث تمرکز دارد تا از جمع‌آوری اطلاعات کاربر برای مقاصد بازاریابی جلوگیری کند.

کریپتوماینینگ و اثر انگشت

موزیلا به عنوان بخشی از ویژگی‌های امنیتی و محافظتی جدید فایرفاکس، امکان مسدودسازی حملات و هک‌های کریپتوماینینگ را در فایرفاکس ۶۹ فراهم کرده است. در حملات کریپتوماینینگ، یک شخص از پردازنده سیستم کاربر برای ماینینگ استفاده می‌کند و یک اثر انگشت می‌سازد که این اثر انگشت دیجیتالی می‌تواند فعالیت‌های کاربر روی وب را رصد کند.

موزیلا آزمایش این ویژگی جدید را در آوریل امسال شروع کرد و به صورت یک گزینه اختیاری در فایرفاکس ۶۷ قرار داد. کاربران فایرفاکس می‌توانند به این ابزار جدید با کلیک روی آیکون «i» در نوار آدرس و بعد کلیک روی چرخ دنده سمت راست و زیر گزینه Content Blocking دسترسی پیدا کنند. روش دیگر، وارد به بخش تنظیمات و Preferences، بعد Privacy & Security و در نهایت Content Blocking است.

در این بخش باید روی گزینه Custom زده و گزینه‌های Cryptominers و Fingerprinters را بررسی کنند. البته، هر دو این ویژگی‌ها به طور پیش‌فرض روی فایرفاکس‌های قبلی فعال نیستند ولی در فایرفاکس ۶۹ به طور پیش‌فرض تیک خورده و فعال شده‌اند. در واقع، بخشی از تنظیمات استاندارد ابزار Blocking Tracking Cookies هستند.

فایرفاکس ۶۹ در بخش تنظیمات Strict می‌تواند اثر انگشت‌های دیجیتالی روی سیستم را شناسایی و بلوکه کند. قرار است در نسخه‌های بعدی فایرفاکس، این ویژگی نیز به طور استاندارد و پیش‌فرض فعال باشد.

همان‌طور که اشاره شد؛ فایرفاکس ۶۰ به جز مسدودسازی خودکار و پیش‌فرض کوکی‌ها و کریپتوماینرها، بهبودهایی هم در نسخه‌های دسکتاپ و موبایل داشته است. مثلا، در نسخه دسکتاپ امکان بلوکه کردن خودکار ویدیو و صدا را دارد؛ کارایی این مرورگر در ویندوز ۱۰ بهبود یافته و مصرف باتری روی مک او اس بهتر شده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.