این اپلیکیشن زوج‌درمانی شوهرم را متقاعد کرد بیشتر به من توجه و در کارهای روزانه خانه بیشتر همکاری کند

0

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ توسط مرکز Pew  منتشر شد؛ عدم توانایی زوجین در انجام کارهای مشترک روزانه، دومین عامل طلاق و از هم پاشی ازدواج‌ها است.

زوجین نمی‌توانند با هم زندگی را اداره کنند و در کارهای یکدیگر شریک باشند؛ پس آن را رها کرده و دوباره سراغ غار تنهایی خود می‌روند. در کنار نیازهای عاطفی و جنسی و علایق مشترک، زندگی مشترکانه سومین عاملی است که باعث می‌شود یک زن و مرد بپذیرند در کنار هم باشند.

در حقیقت، بسیاری از همسران نمی‌دانند چگونه باید به دیگری در کارهایش کمک کنند و مثلا خانه را تمیز نگه داشته یا خرید کنند. نمی‌دانند چگونه باید کارهای خود را با دیگری به اشتراک بگذارند و در مقابل کارهای او را بپذیرند و کمکش کنند.

«لسلی اکلز» (Lesley Eccles)، موسس شرکت شرط‌بندی ورزشی FanDuel، اپلیکیشنی به نام Relish را عرضه کرده است که مثل ادویه برای همسران و زوج‌ها است. هزینه خرید و استفاده از این اپلیکیشن ۹۹ دلار در سال برای دو نفر (یک زوج) است.

ادویه زندگی

اپلیکیشن Relish شامل آزمون‌ها، مطالب خواندنی، نکات آموزنده و برخی فعالیت‌هایی است که موجب می‌شود زوجین بتوانند بهتر در کنار یکدیگر زندگی کنند و کارهای مشترک خود را پیش ببرند.

مثلا، یک فعالیت شامل ۱۰ دقیقه توجه و مشاهده همسر است. گوش دادن به صحبت‌هایش، توجه به حرکات دست و چشم، تعجب کردنش و چگونگی بزرگ شدن چشم‌ها هنگام صحبت کردن.

اپلیکیشن Relish می‌خواهد همسران بیشتر در کنار یکدیگر باشند و به هم توجه کنند. هدف این است بیشتر در کنار شریک زندگی خود باشید و با تمام وجود به او توجه کنید. افزون بر این، همسران می‌توانند از آموزش‌ها، راهنمایی‌ها و مشاوره‌های یک مربی برای برخی مشکلات و موضوع‌های خاص بهره ببرند و جزوه‌های مناسب با آن چالش را دریافت و مطالعه کنند.

سازنده و توسعه‌دهنده این اپلیکیشن، خودش در اوج دوران راه‌اندازی سایت شرط‌بندی FanDuel با کمک همسرش که اکنون یک شرکت یونیکورن است؛ انواع مشکلات زناشویی را تجربه کرده و فراز و فرودهای زیادی در کار و زندگی داشته است.

«لسلی اکلز» می‌گوید برخی اوقات زوجین باید برای بهبود روابط میان خود چیزی در حدود ۴۰۰۰ دلار در سال خرج زوج‌درمانی کنند. برخی از زوج‌ها چنین پولی ندارند یا هزینه کردنش را منطقی نمی‌دانند ولی می‌خواهند روابط میان آن‌ها بهتر و محکم‌تر شود. دنبال انگیزه و مهارت‌هایی هستند تا بیشتر در کنار هم باشند و در کارهای دیگر بیشتر همکاری داشته باشند.

به زعم «اکلز»، اپلیکیشن Relish یک راه‌حل متناسب با نیازهای خاص زوج‌ها است. این اپلیکیشن مملو از آمارها، یادآوری‌ها و توصیه‌هایی است که خاطرنشان می‌کند شما تنها زوجی نیستید که اختلافات کوچک زناشویی مانند نحوه آویزان کردن لباس‌ها به رخت‌آویز یا زمان شستن لباس‌ها با لباس‌شویی دارید.

ریشه‌یابی، پیشرفت، ارزیابی

شروع کار با این نرم‌افزار، یک نظرسنجی و ارزیابی درباره وضعیت دلبستگی، درک و سبک آن به شریک زندگی‌تان است. در این نظرسنجی که حول محور یک تحقیق در اواسط قرن بیستم است؛ ریشه‌های دلبستگی و درک شما از زندگی مشترک را در دوران کودکی یافته تا بعدا بتواند راه‌حل‌هایی متناسب با آن بدهد.

برنامه Relish مولفه‌های مختلفی را مشخص کرده و به طور مرتب سعی می‌کند پیشرفت شما در این مولفه‌ها را بسنجد. مثلا، چقدر به شریک زندگی خود احترام می‌گذارید یا به او مهر و محبت می‌ورزید. شما باید تلاش کنید امتیازهای بیشتری کسب کرده و هر هفته پیشرفت داشته باشید.

پس از اینکه زوج‌ها متوجه می‌شوند چه حسی نسبت به هم دارند و در کدام مولفه‌ها ضعیف هستند؛ تقسیم کارها شروع می‌شود. هر یک باید فهرستی از کارهایی که دوست دارند و علاقمند به انجامش هستند را در خانه انتخاب و با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

در صحبت با همسرانی که از این اپ استفاده کردند؛ به وضوح می‌شود دریافت آن‌ها را قدم به قدم به سوی یک زندگی زناشویی شیرین سوق داده و انگیزه انجام کارهای مشترک در خانه و توجه بیشتر به هم را افزایش داده است.

البته، باید توجه داشت که این اپ نمی‌خواهد همه مشکلات زناشویی را حل کند. حل برخی از مسائل پیچیده زندگی‌های مشترک کار این اپ یا هر اپ دیگری نیست و باید دنبال راه‌حل‌های دیگری مانند مشاوره حضوری باشند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.