داستان هکر نوجوانی که در یک ماه بیشتر از کل حقوق یک سال شما درآمد داشت!

0

ماکسیم (Maxime نام مستعار این هکر کم سن و سال است) از ۶ سالگی به هک علاقه داشت و در ۱۶ سالگی تقریبا یک میلیون پوند از طریق هک کارت‌های اعتباری کسب درآمد داشته است.

پلیس فرانسه این هکر ۱۷ ساله را در یکی از روزهای ماه می ۲۰۰۷ دستگیر کرد. همه‌چیز از یک اشتباه کوچک در خانه دوست‌اش شروع شد.

او پس از اینک در خانه دوستش از خواب بیدار شد؛ متوجه شد یک کاربر اینترنت با نام HatHack تقاضای خرید کارت اعتباری از وب تاریک دارد. اینترنت خانه دوستش هیچ‌گونه پراکسی و وی‌پی‌انی نداشت؛ برعکس اینترنت خانه خودش که انواع سرور پراکسی‌ها و وی‌پی‌ان‌ها را دارد.

ماکسیم متوجه شد آدرس IP کاربر HatHack از فرانسه است و برای لحظه‌ای درنگ کرد ولی دوباره تحریک شد این معامله را پیش از رفتن به مدرسه انجام دهد و پولش را از طریق یک پلتفرم پول‌های دیجیتالی بگیرد.

این هکر نوجوان خبر نداشت کاربر HatHack یک مامور مخفی آژانس Secret Service ایالات متحده است که با همکاری دفتر مرکزی مبارزه با جرایم سایبری فرانسه (SDLC) در حال ردگیری یک گروه ۱۳ نفره هکر کارت‌های اعتباری هستند که خودش هم عضوی از آن‌ها است.

این پایان داستان هکری بود که به همراه دوستانش، از ترکیه تا اوکراین، از کانادا تا فرانسه؛ مشغول هک کارت‌های اعتباری، سرقت اطلاعات آنلاین کاربران، فروش این اطلاعات در وب تاریک و جعل کارت‌های اعتباری با اطلاعات حقیقی کاربران بودند.

شروع داستان ماکسیم در ۶ سالگی

ماکسیم عموما در وب با نام‌های Theeeel یا Zetun شناخته شده است. سه سال زندگی مخفی پشت انواع پراکسی‌ها و سرورهای وی‌پی‌ان داشت ولی نهایتا با یک اشتباه کوچک به دام افتاد.

پیش از اینکه ماسیم با نام کاربری Theeeel در وب تاریک معروف باشد؛ نوجوانی تنها و فقیر در حومه شهر بود. وی متولد سال ۱۹۸۹ است و در سن ۶ سالگی یک نسخه از نشریه هک Phrack را به دست می‌آورد. پس از آن در سال ۱۹۹۴ اقدام به دانلود Hacker Manifesto می‌کند.

چند سال پس از آن، یک روز ماکسیمه سرویس ایمیل فرانسوی CaraMail را پس از مدرسه هک می‌کند. او اعتراف می‌کند تنها کاری که کرده، ورود به کد منبع این سرویس وب میل بوده است. به طور همزمان وارد سرویس ایمیل شده و در کدمنبع مقدار admin را برابر با ۱ کنید تا تایید اعتبار شوید.

او در چت‌های CaraMail با فردی به نام Dadoo آشنا می‌شود که اطلاعات یک کارت اعتباری سرقت رفته را به او می‌دهد. Dadoo به ماکسیم آموزش می‌دهد که کارت‌های اعتباری چگونه کار می‌کنند.

ماکسیم شروع به خرید کارت‌های اعتباری بیشتری می‌کند و در تالارهای وب تاریک Mazafaka و Carder و MyBazaaar مشغول یافتن اطلاعات کارت‌های اعتباری می‌شود.

در سال ۲۰۰۳ با هکرهای قدیمی و معروفی آشنا شده و وارد وب‌سایت‌های خرده‌فروشی اطلاعات در وب تاریک می‌شود. در این وب‌سایت‌ها، اطلاعات مالی به سرقت رفته از کاربران واقعی خرید و فروش می‌شوند. او و همکارانش شروع به هک کردن هر چیزی بدون ذره‌ای فکر و تامل کرده و اطلاعات به دست آمده را می‌فروختند.

برخی اوقات این اطلاعات با کارت‌های اعتباری معتبری از ویزاکارت، مسترکارت و امریکن اکسپرس تعویض می‌شدند.

هیجان بیشتر

ماکسیم با به دست آوردن پول، دستش باز می‌شود تا کنسول‌های بازی ویدیویی، تلویزیون‌های با صفحه‌نمایش تخت و حتی لباس و کفش بخرد. او همه این خریدها را از والدین‌اش پنهان می‌کند و در اتاق زیرشیروانی نگه می‌دارد.

اما خود اکنون بیشتر و بیشتر می‌خواست. گروهی ۱۳ نفره تشکیل داده و به طور گسترده اقدام به جعل کارت‌های اعتباری و صورت‌حساب‌ها می‌کند.

یک دستگاه رمزگشای MSR206 به قیمت ۵۰۰ یورو خریداری می‌کند که می‌تواند اطلاعات کارت‌های اعتباری را بخواند و بنویسد. سپس، یک دستگاه برای حک هولوگرام‌ها و شماره‌ها روی کارت‌های اعتباری تهیه می‌کنند. اطلاعات توسط فرد دیگری تهیه شده و برای چاپ این کارت‌ها فقط باید به یک چاپخانه محلی سر خیابانش مراجعه کند.

ماکسیم می‌گوید: «در تمام دوران مدرسه کسی نمی‌دانست من در وب تاریک چه شخصیتی دارم و چه کارهایی انجام می‌دادم. برای مدیران مدرسه فقط یک بچه سفیدپوست حومه شهر بودم که زندگی عادی داشت. من دنبال پول بیشتر نبودم بلکه دنبال آگاهی بیشتر بودم.»

ماکسیم موفق می‌شود به مدت ۵ سال همه این ماجراها را از پدر و مادرش مخفی نگه دارد. حتی وقتی اشیای گران‌قیمتی در اتاق زیر شیروانی پیدا کردند؛ تصور می‌کردند من با معامله‌گری این‌ها را خریداری کرده است. برای یک بچه حومه شهر کارهای خرید و فروش عادی است.

یک روز مادرش یک آلبوم پر از کارت‌های اعتباری پیدا می‌کند. ماکسیم آلبوم حاوی صدها کارت اعتباری را از مادر گرفته و در آتش می‌سوزاند. قول می‌دهد دیگر دنبال این کارها نرود ولی مدتی بعد و پس از فروکش کردن پیگیری‌های مادرش، دوباره مشغول جعل کارت‌های اعتباری می‌شود.

در بازه سنی ۱۳ تا ۱۶ سالگی، نزدیک به ۱ میلیون یورو کسب درآمد می‌کند. او به طور ماهیانه درآمدی نزدیک به ۵۰ هزار یورو دارد. او همه این پول‌ها را روی E-gold سرمایه‌گذاری می‌کند. همچنین کسب‌وکاری به نام Straps Line راه‌اندازی می‌کند که فروشنده لوازم جانبی بین‌المللی است. او همه این درآمدها و فعالیت‌ها را زیر ۱۸ سالگی تجربه کرده است.

ماجرای دستگیری ماکسیم

کارمندان سرویس مخفی امریکا از یک سال پیش دنبال کاربری به نام Theeeel بودند. او یک فروشنده در وب تاریک شناسایی شده بود که با فردی به نام Lord Kaisersose همکاری داشت. این فرد اطلاعات کارت‌های بانکی امریکن اکسپرس را به دست ماکسیم می‌رساند.

در اوایل سال ۲۰۰۷، او در سال آخر دبیرستان تحصیل می‌کرد. یک روز مشاور تحصیلی دبیرستان سراغ‌اش می‌آید و می‌گوید نگران آینده‌اش است. مشاور به ماکسیم می‌گوید تلفن‌هایی داشته است که درباره او هستند ولی نمی‌تواند محتوای آن‌ها را برملا کند. مشاور از ماکسیم می‌خواهد هرگونه فعالیت و کاری که انجام می‌دهد را متوقف کند.

ماکسیم متوجه می‌شود دارد به پایان داستان می‌رسد ولی دوباره ادامه می‌دهد تا اینکه در خانه دوستش آن اشتباه را مرتکب می‌شود.

یک روز صبح در ماه ژوئن ۲۰۰۷، با پارس سگ‌ها از خواب بیدار می‌شود. سریعا می‌فهمد قرار است چه اتفاقی بیفتد. دست به کار شده و می‌خواهد برخی مدارک از جمله یک درایو USB را از پنجره خانه به بیرون پرتاب کند ولی به محض اینکه پنجره را باز می‌کند؛ متوجه ۳۰ نیروی پلیس می‌شود که دارند به او نگاه می‌کنند.

نیروهای پلیس به خانه یورش برده و همه اسناد و مدارک او را یافته و ضبط می‌کنند. صدها کارت اعتباری خالی آماده جعل، اطلاعات سرقت شده روی کامپیوتر، رمزها و اطلاعات دیگری که در دادگاه برضد او استفاده می‌شوند.

دادگاه اولیه برای او ۱۴ سال زندان و پرداخت ۱ میلیون یورو جریمه معین می‌کند. دادگاه حدس می‌زند ماکسیم و گروهش نزدیک به ۲۸ هزار کارت اعتباری را سرقت کرده باشند که ارزش مادی معادل ۱۲.۵ میلیون یورو داشتند.

دادگاه ماکسیم در سال ۲۰۰۸ برگزار می‌شود و احکام اولیه تا حدود زیادی شکسته می‌شوند. او محکوم به ۱۲ ماه زندان و پرداخت ۴۵ هزار یورو می‌شود. بانک امریکن اکسپرس خواستار ۱ میلیون یورو می‌شود که دادگاه مخالفت می‌کند.

حال و روز کنونی ماکسیم

این هکر نوجوان پس از طی کردن دوره محکومیت زندان، وارد دانشگاه شده و در رشته مهندسی امنیت سایبری تحصیل می‌کند. اکنون، کارمند ارشد وزارت دفاع فرانسه است و یک نیروی بسیار متخصص و کارآزموده در حوزه کاری خودش.

او خطرات امنیتی را شناسایی و گزارش می‌کند. برای یک شرکت امنیت سایبری خصوصی هم کار می‌کند.

وقتی از او پرسیده شد آیا از راهی که رفته پشیمان است یا خیر؛ با تردید جواب می‌دهد چون در آخر کار داستانش به خوبی تمام شده و در مسیر درستی قرار می‌گیرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.