چگونه یک اتاق نشیمنِ مناسبِ سلیقه، و در عین حال کاربردی طراحی کنیم

0

ممکن است تصمیم گرفته باشد سرویس کامل مبلمان اتاق نشیمن خود را تعویض کنید یا چیدمان آن‌ها را تغییر دهید.

معمولا، در این مواقع بهترین زمان برای طراحی دوباره اتاق نشیمن و به کارگیری المان‌ها و سوژه‌های خلاقانه است. یک اتاق نشیمن نباید فقط شیک و زیبا باشد؛ بلکه باید متناسب نیاز و سلیقه شما چینش شده و محیطی آرامش‌بخش و دنج ایجاد کند.

بهترین روش برای چیدمان اتاق نشیمنی متفاوت، نگاه کردن به طراحی‌های دکوراسیون داخلی معروف و مدرن، الهام‌گیری از آن‌ها و بعد پیاده‌سازی ایده‌هایی است که به ذهن خودتان هم رسیده است.

در اینجا می‌خواهیم مجموعه‌ای از طراحی‌های اتاق نشیمن را با هم مرور و مزایا یا ویژگی‌های هریک را بررسی کنیم تا ایده‌های بهتری به ذهن شما برسد.

۱۵ طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

یک اتاق نشیمن معمولی شامل یک دست مبل و چند صندلی اضافی به همراه یک میز قهوه‌خوری برای میهمانان است. معمولا، این چینش ساده می‌تواند انعطاف‌پذیری زیادی برای شما ایجاد کند و همه‌کاره هم باشد. البته، می‌توانید با انواع لوازم جانبی هم این دکوراسیون را تزئین کنید:

اگر به یک اتاق نشیمن دنج و صمیمی برای راحتی میهمان‌ها فکر می‌کنید؛ قرار دادن یک مبل راحتی و یک صندلی می‌تواند هم در فضا صرفه‌جویی کند و هم برای میهمانی‌های کوچک خانوادگی و دوستانه کافی باشد:

می‌توانید بین مبل‌ها و صندلی‌ها مقداری فاصله ایجاد کنید تا هر فردی حریم خصوصی خودش را حفظ کند. میز قهوه‌خوری را طوری چینش کنید که هم هارمونی مبل و میز باقی بماند و هم تمام افراد بدان دسترسی داشته باشند:

یکی از بهترین چیدمان‌های مبلمان در اتاق‌های نشیمن، چیدمان L شکل است. در این چیدمان می‌توانید به خوبی از گوشه‌ها استفاده کرده و سرویس‌های مبل متفاوتی به کار بگیرید. در این طراحی، در فضاسازی هم صرفه‌جویی می‌شود و می‌توانید یک میز نهارخوری به همراه چندین صندلی داشته باشید:

برخی اوقات داشتن چند میز قهوه‌خوری بهتر از یک میز است. میزهایی شیک و در اندازه‌های مختلف که می‌توانند نمای اتاق نشیمن را بسیار جذاب‌تر کنند:

اگر غالب اوقات تعداد میهمان‌های شما زیاد هستند؛ یک دست مبل کفایت نمی‌کند و بهتر است دو کاناپه روبروی هم قرار دهید. یک جفت صندلی در وسط قرار می‌گیرد و چندین میز عسلی در کانون توجه اتاق هستند. می‌توانید میزهای کوچک و کاربردی هم برای راحتی بیشتر در کنار کاناپه‌ها داشته باشید:

ایده استفاده از صندلی‌های نیمکتی هم برای اتاق نشیمن خوب است. طرح‌های صندلی نیمکتی بسیار جذاب و متفاوتی در بازار هست که قابل هماهنگ شدن با کاناپه و سرویس مبل شما هستند. هر زمان که به این نیمکت‌ها نیاز نداشته باشید؛ سریعا جمع می‌شوند:

یک طراحی دیگر، استفاده از چندین میز قهوه‌خوری در وسط سالن برای مصارف مختلفی مانند مطالعه، قهوه‌خوری، قرار دادن گلدان و اشیا دیگر است. توجه کنید که باید نیاز به این تعداد میز داشته باشید و بعد سراغ چیدمان آن‌ها بروید:

این اتاق نشیمن تعداد زیادی میهمان را در خود جای می‌دهد ولی در عین حال جنب‌وجوش در سالن را افزایش می‌دهد چون دایما باید برای دسترسی به میز قهوه‌خوری تحرک داشته باشند:

به نظر می‌رسد یک اتاق نشیمن دنج و صمیمی است که البته انعطاف‌پذیری زیادی دارد. بسته به میهمان‌ها می‌توانید جای صندلی‌ها و میزها را تغییر دهید:

اگر فضا به اندازه کافی دارید؛ این طراحی اتاق نشیمن هم بسیار شیک و مدرن است و هم برای پذیرایی از تعداد زیادی میهمان چینش شده است. یک فضای پر زرق و برق و پرنشاط برای گذراندن یک شب عالی:

منحنی‌ها و بافت‌ها باعث صمیمی و گرم شدن بیشتر فضا می‌شوند. یک اتاق نشیمن کوچک و دوستانه با کمترین متریال که می‌تواند به سرعت هم تغییر شکل دهد و چینش‌های دیگری پیدا کند:

این اتاق نشیمن هم ساده و کوچک ولی شیک است. به طراحی قفسه‌های دیواری یا میزهای انتهایی توجه کنید:

اگر می‌خواهید سینمای خانگی در کانون توجه اتاق نشیمن باشد؛ باید طراحی داشته باشید تا همه افراد مستقیما به تلویزیون خیره شوند. سعی کنید سرویس مبل و میز شما با تلویزیون هماهنگی داشته باشند:

این اتاق نشیمن عالی است. چون فقط دو سری مبل راحتی دارد و یک فضای بزرگ در وسط ایجاد کرده تا برای بازی بچه‌ها یا راحتی بیشتر میهمان‌ها مشکلی ایجاد نشود. یک قطعه فرش هماهنگ با مبل‌ها در وسط قرار گرفته است و دو میز عسلی متفاوت روی آن دیده می‌شود:

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.