واقعیت مجازی مادری را به ملاقات دختر مرده‌اش برد

0

هر روز ممکن است عزیزی را از دست بدهیم. یک دوست، یک عضو خانواده، یک همکار یا فردی که نقش پررنگی در زندگی ما داشته است.

گاهی غم از دست دادن نزدیکان بسیار سخت، طاقت‌فرسا و غیرقابل تحمل است که زندگی عادی را مختل می‌کند. تمام آرزو و خواسته ما دیدن یک بار دیگر او، شنیدن صدایش و احساس اینکه هنوز زنده است و در واقعیت حضور دارد.

از نظر روان‌شناسی، برخی افراد با از دست دادن عزیزان خود و بعد دیدن‌شان در خواب یا تصور خود می‌توانند آرام‌تر شده و بهتر و سریع‌تر به زندگی عادی خود برگردند یا با واقعیت روبرو شوند.

فناوری واقعیت مجازی (VR) می‌تواند چنین دیدارهایی را تدارک ببیند. در حقیقت، ما با کاربرد تازه و بسیار مهم و انسانی از VR مواجه شدیم.

در کره جنوبی، یک زن به نام «جانگ جی سونگ»، در سال ۲۰۱۶ دخترش «نائیون» را به خاطر یک بیماری غیر قابل درمان از دست می‌دهد. سه سال بعد، واقعیت مجازی به این مادر اجازه می‌دهد دوباره دخترش را دیدار و چند دقیقه‌ای با او زندگی کند.

فیلم مستندی از این دیدار مجازی از تلویزیون کره جنوبی پخش شده و با بازتاب‌های مثبت و احساسی بسیار زیادی در شبکه‌های مجازی روبرو است. این مستند به نام «I Met You» روی یوتیوب و بسیاری از پلتفرم‌های ویدیویی دیگر قرار گرفته است و مرز بین خیال و واقعیت را نشان می‌دهد.

در واقعیت، خانم جانگ هدست واقعیت مجازی روی سر خود قرار داده و در یک محیط با دیوارهای سبزرنگ قرار دارد. صورتش در پشت هدست VR پنهان است و دستکش‌هایی به دست دارند که ظاهرا احساسات لمسی را منتقل می‌کنند.

زنده کردن خاطرات با وی‌آر

اما در دنیای مجازی پشت هدست VR، این مادر چیز دیگری مشاهده می‌کند؛ صحنه‌هایی که بقیه خانواده نمی‌توانند ببینند. خانم جانگ، دخترش نائیون را در حال بازی می‌بیند. به سوی او می‌رود و شروع به صحبت کردن می‌کند؛ دست‌هایش را دراز کرده تا او را بغل کند و سرش را نوازش می‌کند.

این مادر خوب می‌داند این صحنه‌ها واقعی نیست ولی گاهی اوقات باور کردن توهم راحت‌تر از مواجه شدن با واقعیت است. جانگ در گفت‌وگو با نشریات می‌گوید: «شاید این بهشت واقعی باشد. من نائیون را ملاقات کردم. او به من لبخند زد و چند دقیقه بسیار خوشحال‌کننده همراه او داشتم. فکر می‌کنم رویایی که همیشه می‌خواستم داشته باشم را دیدم.»

اما در پشت صحنه، یک تیم حرفه‌ای بیش از ۸ ماه روی این پروژه وقت گذاشتند. ابتدا یک محیط پارک مجازی طراحی کردند و به دنبال خاطرات و حافظه واقعی خانم جانگ از دخترش رفتند تا آن‌ها را در فضای مجازی پیاده‌سازی کنند.

این تیم علاوه بر فناوری واقعیت مجازی، چندین فناوری دیگر مانند موشن کپچر را هم به خدمت گرفتند. یک بازیگر کودک را استخدام و تمام حرکات او را ضبط کردند. بعد مدل دیجیتالی نائیون را روی او پیاده‌سازی کردند و صحنه به صحنه پیش رفتند تا فرصا ملاقات یک مادر و دختر برای چند دقیقه را فراهم کنند.

طبیعی است که با دیدن این ویدیو، عواطف و احساسات ما برانگیخته شود و شروع به اشک ریختن کنیم. فناوری اکنون می‌تواند خاطرات شما را زنده کند و به ملاقات کسانی ببرد که شاید عمری در آرزو و حسرت یک لحظه دیدارشان هستید.

ویدیوی ۹ دقیقه‌ای «I Met You» را می‌توانید روی یوتیوب مشاهده کنید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.