این شرکت کوچک گمنام سازنده یکی از بهترین هدفون‌های حرفه‌ای دنیا است

0

در دنیای محصولات صوتی و تصویری، برندهای کم آشنا و نا آشنایی هستند که گاها کسب‌وکار بسیار کوچکی دارند ولی طرفداران و مشتریان خاصی داشته و محصولات‌شان نیز به طور خاص برای این مشتریان عرضه می‌شود.

پس از پایان جنگ سرد، مردم به دنبال محصولات صوتی با کیفیت بسیار بالا بودند. ده‌ها شرکت کوچک و بزرگ در کشورهای مختلف از جمله اروپای شرقی به سوی تولید محصولات داخلی با کیفیت حرکت کردند و حتی توانستند برخی از محصولات خود را در سطح جهان معرفی و در بهترین فروشگاه‌های صوتی و تصویری عرضه کنند.

برخی از برندهای مطرح در این دوره شامل Heed Audio (مجارستان)، Trafomatic Audio (صربستان)، Kuzma (اسلوونی)، Thrax Audio (بلغارستان) و Meze Audio بودند که در حضور غول‌های صوتی و تصویری برای خودشان نامی دست و پیدا کرده و طرفداران خاصی یافتند.

برند Meze Audio

شرکت Meze Audio در کشور رومانی مستقر است و اولین هدفون رده بالای خود به نام 99 Classics را در سال ۲۰۱۵ عرضه کرد. تقریبا، جامعه Head-Fi سریعا به این هدفون پاسخی مشتاقانه داد و جزو بهترین هدفون‌های جهان شد.

در آن زمان بازار هدفون‌ها در حال اشباع و عمدتا شامل هدفون‌های دو گوشی بزرگ و مغناطیسی یا برخی هدفون‌های خاص با قیمت‌های هزار دلاری بود. هدفون Meze 99 با قیمت ۳۰۹ دلار یک معامله شیرین بود.

هدفونی با گوشی‌ها و دورگردنی شیک به رنگ گردو و کاملا صیقل خورده که بسیار فاخر نشان می‌داد و همه جوان‌های ۱۸ ساله در کشور رومانی عاشقش بودند.

کیفیت صدای Meze 99 در کنار قیمت ارزان و مقرون‌به‌صرفه آن باعث شد به سرعت جایگزین هدفون‌های برندهای غول صنعت صدا مانند Sennheiser و AKG و Beyerdynamic شود.

بنیان‌گذار و رهبر بخش طراحی شرکت Meze Audio به نام «آنتونیو مِزِ» (Antonio Meze) اذعان می‌کند تلاش او برای ساختن یک جفت هدفون با صدای عالی و در عین حال کاربردی بوده است که به چیزی بسیار بزرگ‌تر تبدیل شده است.

او می‌گوید شروع فعالیت‌هایش از سال ۲۰۰۹ بوده است. هنگامی که در بازار به دنبال یک هدفون با کیفیت صدای عالی برای اتصال به گیتار Fender Stratocaster بوده است. او فعالیت‌های بدنی زیاد داشته و دائما جابه‌جا می‌شده است. بنابراین؛ هدفونی نیاز داشته که بتواند به طور عملی خوب باشد نه فقط ظاهری شیک داشته باشد.

این طراح می‌گوید از دوچرخه برای طراحی هدفون Meze 99 الهام گرفته است. اجزای دوچرخه به‌ویژه عناصر مکانیکی آن  کاملا قابل مشاهده هستند و مانند اکثر محصولات دیجیتالی امروزی پنهان نشدند.

کشور رومانی سابقه تولید لوازم الکترونیکی مصرفی را ندارد ولی در ۳۰ سال اخیر شاهد تغییرات زیادی بوده و انرژی تازه‌ای برای ظهور ایده‌ها و پدیده‌های جدید پیدا کرده است. همیشه افراد خلاق و روشن‌فکری یافت می‌شوند که صنعت فناوری اطلاعات را به سوی جلو پیش ببرند و «آنتونیو» یکی از آن‌ها در رومانی است.

سرانجام شرکت Meze Audio یک خط تولید جهانی برای هدفون‌های خود راه‌اندازی می‌کند تا علاوه بر تولید هدفون پرفروش Meze 99 به قیمت ۳۰۹ دلار، هدفون دیگری به نام 99 Neo به قیمت ۱۹۹ دلار عرضه کنند.

هدفونی با کیفیت جهانی برای حرفه‌ای‌ها

مدیران این شرکت آرزوهای بزرگ‌تر و بلندپروازانه‌تر داشتند و می‌خواستند وارد بازار هدفون‌های مسطح مغناطیسی شوند و با برندهای معروفی مانند Audeze و HiFiMan و MrSpeakers رقابت کنند. این تصمیم بسیار پرخطر بود؛ چون تا کنون هدفون‌های ارزان‌قیمتی ساخته بودند.

اولین هدفون مسطح مغناطیسی آن‌ها به نام Empyrean چندان ارزان قیمت نیست (۲۹۹۹ دلار) ولی محصولی منحصربه‌فرد و بی‌نظیر است. این هدفون حاصل همکاری چند ساله Meze Audio با شرکت اوکراینی به نام Rinaro Isodynamics بود که سال‌ها (تقریبا از دهه ۱۹۸۰) در خط مقدم طراحی درایورهای مغناطیسی مسطح فعالیت کرده است.

این دو شرکت با همکاری یکدیگر اولین درایور آرایه‌ای ترکیبی ایزودینامیک (Isodynamic Hybrid) را برای هدفون‌های مسطح طراحی و ادغام کردند و در هدفون Empyrean به جهان نشان دادند تا پس از آن موجی از طراحی درایورهای مشابه برای هدفون‌های دیگر آغاز شود.

این فناوری باعث سبک‌تر شدن هدفون می‌شود. وقتی هدفون Empyrean را روی گوش‌های خود نصب و ۱۰ دقیقه از آن استفاده کنید؛ به وضوح متوجه می‌شوید چرا می‌گوییم خیلی سبک‌تر و راحت‌تر است.

Meze یکی از راحت‌ترین هدفون‌های دنیا را ساخته است که البته از نظر طراحی و زیبایی نیز در اوج است. یک طراحی کاملا شفاف و تمیز از جنس آلومینیوم با گوشی‌های راحت و پیشانی بندی که تعادل و فشار مناسبی بین دو گوش برقرار می‌کند.

هر چیزی که از یک هدفون حرفه‌ای و عملی نیاز دارید؛ در هدفون Empyrean یافت می‌شود: شفافیت، وضوح، عمق صدا، انسجام و کیفیتی که فقط باید شنید و تجربه‌اش کرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5