آیا باید بسته‌های پستی و خریدهای مواد غذایی روزانه را ضدعفونی کنیم؟ دستورالعمل‌های بهداشتی دراین‌باره چه می‌گویند

0

ویروس کرونا تا ۹ روز می‌تواند روی سطوح زنده بماند. آیا این به معنی ضدعفونی کامل بسته‌های خرید آنلاین و نامه‌ها و بسته‌های پستی است؟ آیا باید بسته‌های سفارش‌ها را بیرون از خانه باز کنیم و برای چندین روز سراغ‌شان نرویم؟

تکلیف بسته‌های حاوی مواد غذایی و خوراکی چیست؟ نیاز است در هنگام باز کردن درب یک نامه یا بسته سفارشی ماسک به صورت بزنیم و دستکش پوشیده باشیم؟

در حال حاضر جواب تمام این پرسش‌ها منفی است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDCP) ایالات متحده می‌گوید خیلی بعید است ویروس کرونا از روی یک جعبه که چندین روز در سفر بوده تا به دست شما برسد؛ منتقل شود.

سازمان بهداشت جهانی هم می‌گوید خیلی بعید است یک بسته که ضدعفونی شده و در شرایط مختلفی قرار داشته است؛ هنوز ناقل بیماری کرونا باشد. خطر ابتلای یک شخص به ویروس کرونا از جعبه‌های پستی بسیار کم است.

اشاره سازمان بهداشت جهانی به بسته‌های سفارشی شرکت‌هایی مانند آمازون و والت‌مارت است که به طور کامل ضدعفونی شده و در یک شرایط امن و پاکیزه بسته‌بندی، حمل و به مشتری تحویل داده می‌شوند.

در ایران هم فروشگاه‌های مختلف پروتکل‌های بهداشتی و سلامتی را در ارتباط با بسته‌بندی، ارسال و تحویل به مشتری سفارش‌ها رعایت می‌کنند. دیجی‌کالا در چندین اطلاعیه تاکید کرده است:

«ما در دیجی‌کالا برای محافظت از مشتری‌ها در برابر ویروس کرونا، همه مراکز پردازش، انبارها، ماشین‌های توزیع و ارسال را بر اساس استانداردهای سازمان‌ بهداشت جهانی، چندبار در روز ضدعفونی می‌کنیم. تمام انبارهای دیجی‌کالا هم هر شب با دقت ضدعفونی می‌شوند.»

اما بسته‌هایی که همان روز تحویل داده می‌شوند؛ مانند بسته‌های سفارش‌های مواد غذایی چه وضعیتی دارند؟

اگرچه می‌دانیم ویروس کرونا تا ۹ روز و حتی بیشتر روی سطوح مختلف زنده می‌ماند و قابلیت انتقال به انسان را دارد ولی دانش و اطلاعات جمع‌آوری شده تا به امروز می‌گوید بسته‌های سفارش‌های غذایی نیز امن هستند و مردم می‌توانند به راحتی غذا و مواد خوراکی خود را از بیرون سفارش دهند.

براساس اعلام سازمان غذا و دارو، هنوز هیچ مدرکی مبتنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق غذا یا بسته‌بندی به دست نیامده است.

این موارد را رعایت کنید

مطمئنا اگر شما احتیاط کنید و حتی فراتر از دستورالعمل‌های سازمان‌های مرتبط با سلامتی، جانب احتیاط را داشته باشید؛ هرگز ضرر نخواهید کرد. ویروس کرونا هنوز یک موجود ناشناخته برای همه دنیا است و تازه هر روز یک وجه از آن آشکار می‌شود.

بهتر است پس از دست زدن به بسته‌های پستی و سفارشی (فارغ از اینکه چند روز در راه بودند تا به شما رسیدند و درون آن‌ها چیست یا پیتزا سفارش دادید یا قوطی نوشابه)، دست‌های خود را به مدت ۲۰ ثانیه به طور کامل با آب و صابون بشورید.

توصیه می‌کنیم بسته‌ها و جعبه‌های سفارش‌ها را پس از خالی کردن دور بیندازید و دوباره دستان خود را بشورید.

از مراکز خرید، سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خریدهای آنلاین خود را انجام دهید و بهتر است جنس‌ها و مواد غذایی بخرید که حداقل یک بسته‌بندی ساده دارند و آلوده نمی‌شوند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5