فیلم جهان با من برقص: فیلمی در مورد مواجهه با مرگ؟ نه …در مورد زندگی!

5

چند روزی است که فیلم جهان با من برقص وارد شبکه‌های خانگی ویدئویی و نیز سایت‌های پخش جاری فیلم شده است.

آنقدر به اصطلاح فیلم‌ فارسی‌های این چند ساله و سریال‌های لاکچری‌نمای میان‌تهی در شبکه خانگی دیده‌ایم که به من حق بدهید، در مورد هر فیلمی شک کنم.

راستش تریلر فیلم را که دیدم، تصور کردم باز هم با یک فیلم کمدی سطح پایین که زمین و زمان را به هم می‌دوزند تا در کل فیلم فقط سه چهار موقعیت شوخی نصفه و نیمه درست کنند، روبرو هستم. یا آنهایی که تماشاگران را به شک می‌اندازند که فلان جا فیلم از خط قرمز عبور کرده و البته صاحب اثر می‌داند که چطور از کنار خطوط قرمز بگذرد و چطور به ازای همان سکانس، سه سکانس سفارشی وارد فیلم کند که تلخی آن نقد را بشورند و ببرند!

اما فیلم جهان با من برقص را که دیدم، متوجه شدم با کمی اغماض و پایین آوردن سطح انتظار، اتفاقا فیلم خوبی است، در حدی که می‌توانم در موردش کمی بنویسم و این فیلم را به شما توصیه کنم.

کارگردان این فیلم سروش صحت است و بازیگرانی مانند علی مصفا ، جواد عزتی ، هانیه توسلی ، پژمان جمشیدی ، سیاوش چراغی‌پور و کاظم سیاحی دارد.

فیلم‌هایی که در مورد مواجهه با یک مرگز ناگزیر هستند، در سینمای دنیا بی‌شمارند. متناسب با طیف پاسخ‌های متفاوت روان هر شخص هنگامی که متوجه می‌شود به آخر خط نزدیک می‌شود، سناریوهای این فیلم‌ها هم متفاوت هستند: از دیوانگی و انکار و فرافکنی گرفته، تا انجام کارهایی که همیشه قهرمان داستان با تصور داشتن فرصت بی‌انتها، به عقب می‌انداخته.

در فیلم جهان با من برقص هم یکی از کاراکترهای فیلم متوجه می‌شود که مرگش نزدیک است و در این چهارچوب او و دوستانش با هم وارد چالش‌هایی می‌شوند.

فیلم جهان با من برقص

در نهایت فیلمی که آدم تصور می‌کند شاید سراسر غم و مرور خاطرات خاکستری شخص سرخورده‌ای باشد، تبدیل به فیلمی می‌شود سراسر درباره زندگی و سهل گرفتن آن.

فیلم تاکید می‌کند (و این در آخر فیلم به وضوح قرائت می‌شود) که ما آدم‌ها برای داشتن زندگی شاد و سازنده، لزوما نباید توافقات و وجوه مشترک زیاد داشته باشیم. چیزی که در انتها برای ما می‌مانند دوستی‌ها و خود روابط و خاطرات است.

در این چهارچوب باید به همه سبک‌های زندگی و نیز روابط بین آدم‌ها احترام گذاشت:

-رابطه ناپخته یک دختر و پسر جوان

-رابطه پدری و دختری

-رابطه دو رقیب عشقی

-رابطه دو همسر سابق

-رابطه یک زوج ناهمگون که با چسب پول و شاید اندکی گدایی عشق از سوی یکی، به زور محکم شده

– رابطه دو برادر

-رابطه مرد میانسالی که ترس از ورود به رابطه جدی دارد

و هر رابطه‌ای که تصور کنید.

فیلم جهان با من برقص

فیلم می‌گوید که گاهی بی‌دغدغه در کنار هم بودن و در عین  اجازه دادن به آدم‌ها که هر یک علیرغم رابطه خودشان باشند و علایق و وجوه شخصیتی خودشان را در پیش بگیرند، بسیار بهتر از انتظار بی‌جا برای زندانی کردن همه در چهارچوب رابطه‌های صد درصدی و انتظار هماهنگی در همه جهات است.

فیلمی که شاید تصور کنید در مورد تلخی مرگ باشد، اتفاقا نهیبی است برای از سر گرفتن ساده‌تر زندگی.

بازی‌ها عموما در فیلم خوب در‌آمده‌اند. علی مصفا البته چهارچوب همان تیپی است که بیشتر اوقات بازی می‌کند، مردی فکور و ساکت و تا حدی دپرس که از زمان کیف انگلیسی عموما در همین بحر بوده. دو شخصیت درگیر داستان جواد عزتی و رامین صدیقی در نقش احسان و فرخ هم به خوبی نقش دو رقیب را بازی می‌کنند. نک فیلم سیاوش چراغی‌پور است که البته کل رقصیدن‌ها و آواز خواندن‌هایش در فیلم در سایه چند ثانیه دیالوگ تلخی که داشت، کمرنگ می‌نماید. اما شاید از همه بهتر، بازی هانیه توسلی در نقش ناهید باشد که تیپ‌اش را بسیار عالی درآورده.

کلا در سینمای دچار بحران ما، فیلم جهان با من برقص، یک پیشنهاد خوب است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. ش می گوید

    در مورد نگاه صاحب طور برادر به خواهر هم مینوشتی بد نبود. چیزی که منجر به قتلهای ناموسی میشه

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      برادرزاده فکر کنم. اگر داستان فیلم را فراموش نکرده باشه، زود.

  2. محمد می گوید

    پرداخت ضعیف شخصیت ها، انتخاب بد بازیگر برای بعضی نقش ها، سکانس های لوث طویله. کلا فیلم متوسطی هست که تو این قحطی فیلم از هیچی بهتره

  3. سید حسین می گوید

    واقعا یکی از بدترین فیلم های سینمای ایران بود.

  4. مریم ز می گوید

    فیلم قشنگی بود، منم بعد مدتها قهر با سینمای ایران اینو توی سینما دیدم و لذت بردم. سوای جذابیت مناظر فیلم و فیلمبرداری حرفه‌ای، هم بازی‌ها خوب بودن و هم فیلم از کلیشه‌های فعلی سینمای ایران فاصله گرفته بود و دستکم یه سوژه جدید با پایان بسته و روشن دیدیم.
    بازی هانیه توسلی خیلی عالی بود. طنز کاراکترش نقطه قوت فیلم بود برای من.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5