آیا اپل با حذف حساب «اپیک گیمز»، تبدیل به یک دیکتاتور آشکار شده است؟

3

مطابق خبری که دیروز منتشر شده است، اپل اکانت اپیک گیمز Epic Games را بسته است.

مجادله اپیک گیمز و اپیک گیمز، وقتی حاد شد که این دو بر سر تقسیم درآمد ناشی از فروش داخل اپ گیم Fortnite به توافق نرسیدند.

خود گیم Fortnite هم کوتاه‌زمانی قبل از اپ استور خارج شده بود، اما حالا کل اکانت اپیک گیمز، بسته شده است. یعنی حالا دیگر شما نمی‌توانید نه Fortnite و نه دیگر اپلیکیشن‌های این شرکت را در آی‌فون و آی‌پد دانلود کنید: گیم‌هایی مانند Battle Breakers و Infinity Blade.

طرفداران Fortnite  حتما از اپل ناامید و عصبانی خواهند شد. البته آن دسته‌ای که قبلا گیم را دانلود کرده‌اند، همچنان می‌توانند بازی کنند. اما مشکل اینجاست که فعلا امکان بازی با دیگر کاربران اپ استور وجود دارد و طرفداران Fortnite  نمی‌توانند با گیمرهای روی ایکس باکس یا اندروید بازی کنند.

فعلا البته Unreal Engine  اپیک گیمز، تحت تاثیر قرار نگرفته.

اختلاف اپل و اپیک گیمز بالا گرفته بود و کار این دو به دادگاه هم کشیده بود. دادگاه نهایتا حکم داد که اپیک گیمز باید از قوانین اپ استور پیروزی نماید و به نوعی با اپل همکاری کند و درآمدها را تقسیم کنند.

اپل هم بیانیه رسمی داده و از موضوع پیش‌آمده، ابراز ناخشنودی کرده است. اپل گفته است که اپیک گیمز از پذیرفتن حکم دادگاه و پذیرفتن گایدلاین‌های اپ استور خودداری کرده است. اپل ابراز نظر کرده که خود اپیک گیمز مسئول وضعیت پیش‌آمده است و نوع عمل این شرکت بی‌انصافی در حق دیگر توسعه‌دهنده‌هایی که به قوانین اپ استور پایبند هستند، محسوب می‌شود.

اما اپیک گیمز اقدام اپل را یک نوع مونوپلی و تحمیل نظر در بخش درآمدهای ناشی از فروش داخل اپ می‌داند. اپیک گیمز می‌گوید که اپل رقابت آزاد را محدود می‌کند.

اپل از اپیک گیمز 30 درصد درآمد ناشی از فروش داخل اپ را خواسته بود. اپیک گیمز مخالفت کرده بود و برای کوتاه کردن دست اپل، یک نوع سیستم مستقل فروش داخل اپ در یک به‌روزرسانی گیم Fortnite پیشبینی کرده بود.

اپل هم که گویا از این سرکشی و احتمالا تقلید دیگر توسعه‌دهنده‌ها از این مکانیسم خرید داخل اپ نگران شده بود، کل حساب کاری اپیک گیمز را بست.

البته همان طور که گفته شد، علیرغم این جنگ علنی، این دو شرکت همچنان در بخش Unreal Engine با هم همکاری می‌کنند که پلتفرمی برای تولید گیم‌های کنسول، پی سی و موبایل است. در ضمن بر اساس رای دادگاه اپل نمی‌تواند در بخش برنامه توسعه‌ای، اپیک گیمز را خارج کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. مهدی می گوید

    واقعا به سوالی که خودتون تو عنوان مطرح کردین، جواب دادین؟
    حیف وقت من و بقیه.
    مقال تیپیکال برای click-bait

    1. آرش می گوید

      پاسخ این سوال به عهده خواننده هست نه نویسنده. این مطلب به درستی شرایط پیش آمده را توضیح داده اما تفکر و نتیجه گیری همیشه به عهده خواننده هست.

  2. یاس می گوید

    موضوع دیکتاتوری نیست بلکه طمع بیش از حد شرکت اپل هست که داره به ضررش تموم میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5