محاسبه bmi قبل از عمل اسلیو معده

1

رپورتاژ

در این نوشتار به بررسی محاسبه bmi قبل از عمل اسلیو معده خواهیم پرداخت.

قبل از توضیح در مورد نحوه محاسبه bmi دانستن اطلاعات زیر ضروری است.

به طور کلی دلایل زیادی بر چاقی افراد دخیل است، اما این دلایل هر چه که باشند، موجب می شود، سلامت افراد در هر سنی به خطر بیفتد. خیلی از افراد در تلاش هستند تا با تغذیه صحیح و ورزش چاقی خود را کنترل کرده و از چربی هایی که باعث بروز بسیاری از بیماری ها می شوند، خلاص شوند.

افرادی که با استفاده بیش از حد غذاهای آماده، فست فودها و نوشیدنی های قندی کنترل وزن خود را از دست داده اند و به چاقی مبتلا شده اند، اما در مقابل کسانی نیز هستند که به دلیل نداشتن وقت کافی و از همه مهمتر انگیزه لازم برای لاغری راه حل های بسیار سریع برای لاغری را امتحان میکنند.

این روزها که افراد به دلیل تایم کاری زیادی که دارند و کارهای روال روزانه، کمتر وقت می کنند، به ورزش و اصول تغذیه ای درست بپردازند، لذا روشی که سالهای زیادی است، مخاطب دارد، جراحی های لاغری است.

چرا باید همیشه وزنی متعادل داشته باشیم؟

تحقیقات بسیاری که در این باره انجام شده است، نشان از آن دارد که چاقی باعث بیماری هایی مانند:

  1. دیابت
  2. فشار خون
  3. آرتروز زانو
  4. برخی از انواع سرطان ها
  5. بیماری های قلبی عروقی
  6. اختلالات هورمونی و مشکل در باروری

را در اشخاص با هر سن متفاوتی به وجود می آورد ضمن اینکه لازم است، ذکر شود، اشخاص چاق به میزان سه برابر بیشتر از افراد عادی دچار سکته می شوند، بنابراین پیشنهاد می شود، برای حفظ سلامتی خود همیشه وزن متعادل خود را داشته باشید تا از بیماری های مختلف در امان باشید.

روش های پیشنهادی زیادی برای لاغری وجود دارد که همگی آنها صبر و حوصله زیادی را می طلبد، اما در مقابل روش های جراحی بسیار خوبی نیز هستند که می توانند شما را زودتر به هدفتان که همان کاهش وزن است، برسانند. عمل اسلیو معده برای کاهش وزن یکی از عمل های جراحی می باشد که سالهای زیادی از به وجود آمدن آن می گذرد.

وزن ایده آل هر فرد بر اساس چه مواردی است؟

متخصصان تغذیه برای محاسبه کردن وزن ایده آل روش های متنوعی را پیشنهاد می دهند، یکی از این روش ها بررسی و محاسبه شاخص توده بدنی می باشد که با نام بی ام ای (BMI)آن را می شناسند و یکی از روش های بسیار کاربردی برای تشخیص وزن ایده آل است.

نحوه محاسبه BMI برای به دست آوردن دقیق وزن

در روش محاسبه bmi قبل از عمل اسلیو معده وزن را بر اساس کیلوگرم به مجذور قد بر حسب متر تقسیم کرده و نتیجه تعیین شده میزان وزن را مشخص میکند که البته نسبت به قد و وزن افراد مختلف، وزن مناسب بدن آنها مشخص است که ممکن است، برخی از افراد مشکل کمبود وزن و برخی دیگر مشکل اضافه وزن داشته باشند.

به عنوان مثال: اگر فردی دارای قدی با 170 سانتیمتر باشد و وزن آن 120 کیلوگرم باشد، شاخص توده بدنی آن یا همان بی ام ای فرد 41 است که در رده افراد بسیار چاق قرار میگیرد و حتما باید بر اساس یکی از روش های لاغری به وزن مناسب خود برسد که البته جراحی اسلیو معده یکی از این روش ها می باشد.

خلاصه تفسیر بی ام ای افراد:

جراحی اسلیو معده برای لاغری

این روش برای اولین بار در سال 1993 در استرالیا به وسیله دکتر Jamieson و در ادامه تحقیقات ایشان توسط دکتر دیگری به نام Johnston انجام شد که این جراحی در کشور انگلستان به عنوان یکی از روش های لاغری معرفی شد.

در این روش جراحی به این صورت است که به صورت لاپراسکوپی انجام می شود و قسمت زیادی از معده بیمار بریده شده و برداشته می شود. عمل اسلیو معده، باعث می شود که معده شکلی مانند موز به خود بگیرد که همین حجم کوچک معده در نهایت باعث می شود، بیمار بعد از جراحی احساس گرسنگی کمتری را داشته باشد و در صورت مصرف وعده های غذای مقدار هر غذا را بسیار کم مصرف کند.

کاهش وزن در این روش معمولا در یک بازه شش ماهه اتفاق می افتد و معمولا فرد در این بازه نیمی از وزن خود را از دست می دهد که بعد از مدت دو سال به وزن دلخواه خود خواهد رسید.

از جمله فواید این عمل می توان به متعادل بودن عملکرد معده بعد از عمل جراحی اسلیو معده، کوتاه بودن مدت زمان جراحی، قرار ندادن جسم خارجی در معده اشاره کرد.

افرادی که می توانند جراحی اسلیو معده را انجام دهند، باید دارای شرایط زیر باشند:

  • افرادی که بعد از 6 ماه تلاش با استفاده از رژیم غذایی و ورزش نتوانسته اند وزن خود را کم کنند و یا اینکه حتی داروهای لاغر کننده نیز برای آنها فایده ای نداشته است. این افراد می توانند برای رسیدن به وزن دلخواه با یک جراح متخصص ابتدا محاسبه بی ام ای قبل از اسلیو معده را انجام دهد و برای این عمل جراحی آماده شوند.
  • افرادی که شاخص توده بدنی آنها بیشتر از 40 باشد و یا در رده افراد خیلی چاق قرار گرفته باشند، واجد شرایط برای این عمل جراحی هستند، البته با این روش عمل اسلیو معده افراد بابی ام ای 32 هم می توانند این عمل را انجام دهند و در کنار چاقی خود به بیماری های مانند: فشار خون بالا، دیابت هم مبتلا هستند.
  • افرادی که بیشتر از 45.5 کیلوگرم اضافه وزن دارند.
  • از نظر ذهنی و روحی آمادگی یک عمل جراحی را دارند و علاقه مند به تغییر سبک زندگی خود هستند.
  • افرادی که اعتیاد به مواد مخدر و نوشیدن الکل ندارند.
  • از نظر مالی توانایی پرداخت هزینه عمل را دارند.
  • افرادی که از نظر روحی و روانی از وضعیت نرمالی برخوردار هستند و دارای بیماری روانشناختی نیستند.
  • اگر چاقی شما به نوعی با بیماری روانشناختی در ارتباط است، شما دچار مشکل چاقی عصبی هستید.
  • افراد دارای سلامت عمومی خوب می توانند از این عمل جراحی برای کاهش وزن خود استفاده کنند.
  • اگر جزء کسانی هستید که احساس می کنید، اراده و پشتکار خوبی دارید و بعد از عمل می تواند با رعایت اصول غذایی همیشه وزن خود را متعادل نگه دارید، می توانید از روش جراحی اسلیو معده استفاده کنید.

منبع : https://drsalimiclinic.com

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. میرا سلامی می گوید

    خیلی مطلب جامع و کاملی بود. تشکر می کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.