نسل یازدهم (تایگر لیک) پردازنده‌های اینتل معرفی شدند؛ پاییز امسال روی لپ‌تاپ‌های با عملکرد بالا ملاقاتشان می‌کنیم

0

اینتل رسما از پردازنده تایگر لیک (Tiger Lake) یا نسل یازدهم دسکتاپ خود برای لپ‌تاپ‌ها پرده‌برداری کرد.

این پردازنده‌ها دارای ویژگی‌هایی مانند کارت گرافیک ادغام شده Xe، پشتیبانی از تاندربولت ۴، وای‌فای ۶ و جهش بزرگ در کارایی و کاهش مصرف انرژی باتری نسبت به نسل پیشین (Ice Lake) برخوردار هستند.

این شرکت می‌گوید سری پردازنده‌های نسل یازدهم، بهترین پردازنده برای لپ‌تاپ‌های سبک و باریک هستند.

اینتل ۹ پردازنده نسل یازدهم برای سری U (اینتل می‌گوید از این پس UP3 نامیده می‌شود) و سری Y (بخوانید UP4) رونمایی کرده است.

قوی‌ترین پردازنده این نسل به نام Core i7-1185G7 سرعت پایه ۳.۰ گیگاهرتز دارد و در وضعیت تک هسته و توربو به بیشترین فرکانس ۴.۸ گیگاهرتز می‌رسد. در وضعیت چند هسته‌ای نیز بیشترین فرکانس این تراشه در حالت توربو ۴.۳ گیگاهرتز است.

روی این تراشه قدرتمندترین کارت گرافیک مجتمع Iris Xe را دارد که ۹۶ واحد رایانشی دارد و بیشترین سرعت آن ۱.۳۵ گیگاهرتز است.

اینتل اوایل امسال و در رویداد Architecture Day 2020 یک پیش‌نمایش از پردازنده‌های نسل یازدهم لپ‌تاپ خود ارائه داده بود. این پردازنده‌ها هم مشابه نسل دهم با فناوری ۱۰ نانومتری ساخته شده‌اند ولی از طراحی جدید Willow Core بهره می‌برند.

طراحی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری SuperFin نیز در این پردازنده‌ها استفاده شده است. این طراحی باعث کاهش قابل توجه مصرف انرژی پردازنده در سرعت‌های پایین می‌شود.

لپ‌تاپ‌های Evo پاییز از راه می‌رسند

اینتل جزئیات زیادی درباره مزایای طراحی لیتوگرافی این پردازنده‌ها یا معماری Willow Core ارائه نکرده است ولی می‌گوید کارایی نسل یازدهم افزایش ۲۰ درصدی در کارهای روزمره نسبت به نسل آیس لیک دارد و شارژ باتری یک ساعت بیشتر در زمان پخش ویدیو خواهد داد.

همچنین، اینتل مدعی است عملکرد کارت گرافیک مجتمع Iris Xe نسبت به گذشته دو برابر شده و کارایی قابل توجهی خواهد داشت. اما در دموی نمایش داده شده از این چیپ‌ست‌ها، عملکرد گرافیکی پردازنده‌های تایگر لیک مساوی یا کمی بهتر از پردازنده‌های نسل آیس لیک با پردازنده گرافیکی Nvidia MX350 است.

باید اشاره کنیم پردازنده گرافیکی Xe فقط روی چیپ‌ست‌های سری i5 و i7 نشسته است و چیپ‌ست‌های مدل i3 در سری U و Y به همان کارت گرافیک مجتمع UHD مجهز شدند.

پردازنده‌های جدید از نمایشگرهای 8K HDR و پخش همزمان روی چهار نمایشگر 4K HDR پشتیبانی می‌کنند. در واحدهای هوش مصنوعی این پردازنده‌های نیز بهبودهایی داده شده است که در تماس‌های ویدئویی خود را نشان می‌دهند.

رونمایی از نسخه جدید استاندارد Intel Evo یکی دیگر کارهایی است که اینتل همزمان با معرفی پردازنده‌های نسل یازدهم خود برای لپ‌تاپ‌ها انجام داده است. استاندارد Intel Evo تضمین می‌دهد لپ‌تاپ‌های مجهز به این پردازنده‌ها با یک بار شارژ، عمر باتری بیشتر از ۹ ساعت برای مصارف روزانه داشته باشند.

لپ‌تاپ‌هایی که آرم Evo داشته باشند؛ کامپیوترهایی با کیفیت و عملکرد بالا هستند که از شارژ سریع ۳۰ دقیقه برای ۴ ساعت عمر باتری، وای‌فای ۶، تاندربولت ۴ و سیستم بیدارباش زیر یک دقیقه سود می‌برند.

اینتل می‌گوید تا پیش از پایان سال نزدیک به ۲۰ لپ‌تاپ Evo معرفی می‌شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5