NLP چیست؟

0

رپورتاژ

شاید خیلی وقت ها شده که در صحبت های افراد موفق عبارت NLP به گوشتان خورده و نمی دانستید این جمله چه معنی می دهد و از کجا آمده و چطور این فرد با استفاده از آن به چنین موفقیتی دست پیدا کرده است. ما در این مقاله می خواهیم معنی و مفهوم NLP چیست  را برای شما بیان کنیم و پیشنهاد شرکت در دوره های ان ال پی را بدهیم.

خانم مهدوی نسب متخصص بریف تراپی و مربی بین المللی NLP و شخصیت شناسی می باشند که برای شما عزیزان دوره های محدود ان ال پی و اناگرام را قرار داده اند. این دوره ها در زندگی و در رسیدن به اهداف بزرگ، کمک زیادی به شما می کند و راه رسیدن به آنها را هموار می سازد. این دوره ها به شما یاد می دهد که چگونه با دیگران رفتار کنید که آنها مجذوب سخنان شما شوند و کاری را که می خواهید انجام دهند.

دوره NLP نیز به شما کمک می کند که در شرایط شکست و نا امیدی باز هم امید و انگیزه داشته باشید تا به اهدافتان دست پیدا کنید.

NLP چیست؟

ان ال پی یا برنامه ریزی عصبی کلامی، علمی است که در وجود انسان تغییر و تحولاتی به وجود می آورد که باعث رشد فردی و اجتماعی هر فرد می شود و به او کمک می کند که به اهدافش برسد. این دانش در دهه 1970 میلادی توسط دانشجویانی با نام ریچارد بندلر و جان گریندر بنیان گذاری شده است.

تا اینجا NLP چیست؟ را تعریف کردیم، حال توضیح مختصری را در این باب بیان می کنیم. ان ال پی عملکرد میان ذهن و زبان و چگونگی تاثیر آن بر روی جسم و رفتار را بررسی می کند.

کاربرد ها و فواید NLP چیست؟

  • برنامه ریزی دوباره ذهن
  • تمرکز بیشتر بر روی استعداد ها و توانایی ها
  • کنترل گفتگو های ذهنی
  • تغییر دیدگاه و به وجود آمدن نگرشی تازه
  • کنترل بیشتر بر بروز احساسات
  • ترک عادت های بد و زشت
  • به وجود آوردن ارزش ها و باور های جدید
  • غلبه بر خاطرات منفی که در گذشته اتفاق افتاده است
  • مسئولیت پذیری و انجام فعالیت های خاص
  • تحکیم روابط عاطفی و عشق بین همسر
  • درمان ترس ها
  • افزایش عملکرد های ذهنی و جسمی

تاثیرات ان ال پی بر ناخودآگاه

در مقاله NLP چیست؟ گفتیم، یکی از اصلی ترین کاربرد های آن، تاثیر بر روی ناخودآگاه افراد است. هنگامی که ما در یک محیط قرار می گیریم، حواس 5 گانه ما اطلاعاتی را از آن محیط دریافت می کنند که در ضمیر ناخودآگاه ما مسیر های عصبی را تشکیل می دهد. این اطلاعات از نورونی به نورون دیگر منتقل می شود. تکرار این تبادل اطلاعات از نورون ها باعث به وجود آمدن مسیر عصبی بزرگی می شود. این مسیر عصبی بزرگ، رفتار ما را شکل می دهد. حال تصور کنید یک رفتار و عادت را می خواهید در خودتان تغییر دهید، برای این کار شما باید مسیر عصبی جدیدی را در مغز خود ایجاد کنید.

تشکیل این مسیر عصبی جدید با استفاده از تکنیک های ان ال پی کار شما را برای تغییر رفتار هایتان راحت می کند. هر کدام از رفتار های ما دارای یک نیت منفی و مثبت می باشد. شما می توانید عادت ها و بیماری هایی مثل پرخوری، اعتیاد، استرس و… را با استفاده از تکنیک های ان ال پی و کنترل ضمیر ناخودآگاه درمان کنید.

کاربرد های دیگر NLP

یکی از کاربرد های مهم ان ال پی، تکنیک های سخنوری است. فرض کنید می خواهید با شرکت معتبری وارد مذاکره شده و آنها را متقاعد کنید که با شما کار کنند. در این لحظه تکنیک های NLP به کمک شما می آیند. با این تکنیک های شگفت انگیز شما می توانید به گونه ای صحبت کنید که آن شرکت را کاملا متقاعد کرده و با شما قرار داد ببندند.

به شما پیشنهاد می کنیم این فرصت طلایی را از دست ندهید و در دوره NLP چیست شرکت نمایید و از مزایای این دوره در زندگی و کارتان بهره‌مند شوید. شما حتی می توانید اطرافیانتان را در هر حالتی که هستند (ناراحت، شاد و عصبانی) با این تکنیک ها کنترل کنید. حتی این علم به شما کمک می کند رفتار هایتان را اصلاح و با رفتار های مناسب جایگزین کنید.

در مقاله ان ال پی چیست بیان کردیم که NLP می تواند بر ضمیر ناخودآگاه شما تاثیر بگذارد و نگرش های شما را تغییر دهد. این روش باعث می شود که شما بهتر بتوانید زندگی کنید و از زندگی لذت کافی را ببرید. این تکنیک می تواند بین شما و طرف مقابلتان، تفاهمی ایجاد کند که بتوانید به هدفتان برسید و طعم شیرین موفقیت را حس نمایید. برنامه ریزی عصبی کلامی یا همان NLP تاثیر زیادی بر افزایش اعتماد به نفس نیز دارد.

قوانین NLP

ما در مقاله NLP چیست ، تمام توضیحات پیرامون این مسئله را بیان کردیم حال با قوانین این علم آشنا می شویم.

  • شکستی وجود ندارد.
  • همه ما می توانیم تغییر کنیم و منابع و توانایی های لازم را دارا هستیم.
  • اگر دوست من می تواند در این کار موفق شود قطعا من هم می توانم.

برای توضیحات بیشتر این 3 قانون باید بگوییم، منظور ما از جمله شکستی وجود ندارد این است که اگر در راه رسیدن به موفقیت با مشکلاتی رو به رو شدید، ناامید نشوید و برای رسیدن به آن هدف روش ها و راه های دیگر را نیز امتحان کنید و ایمان داشته باشید که بالاخره می توانید به موفقیت برسید و هیچی جلودار شما نیست.

در رابطه با قانون دوم باید بگوییم، برخی از افراد تصور می کنند که فقط کسانی که ثروتمند هستند فرد موفقی می باشند و این موفقیت در بین آنها ارثی است؛ اما اینطور نیست بلکه همه این توانایی را دارند که موفق شوند و این موفقیت نیازی به نیروی خاص و آسمانی ندارد، فقط و فقط باید خودتان را باور داشته و تکنیک های ان ال پی را اجرا کنید.

این را در گوشه ای از ذهن به خاطر بسپارید که اگر بقیه می توانند کاری را انجام دهند، شما هم می توانید؛ چرا که هیچ چیز کمتر از آنان ندارید و تفاوت شما با آنها در برنامه ریزی عصبی و زبانی و باور تان است. پس خود را باور کنید و با تکنیک های برنامه ریزی عصبی زبانی خانم مهدوی نسب موفقیت را به سمت خود بکشانید.

سخن پایانی

ما در این مقاله دریافتیم که از پس همه کار ها بر آمده و می توانیم عادات بدی را که همیشه با ما بودند را تغییر دهیم و این تغییر نیازمند برنامه ریزی عصبی یا همان ان ال پی است. کاربرد ها و قوانین NLP را برای شما بیان کردیم و تعریف کلی از NLP چیست را آوردیم تا شما را با این علم معجزه آسا و فوق العاده آشنا کنیم.

شما می توانید برای شرکت در دوره های با تخفیف ویژه خانم مهدوی نسب زندگی خودتان و خانواده‌تان را متحول کنید و با سرعت زیادی به سمت موفقیت بروید. افراد بسیاری در این دنیا هستند که با بازاریابی و متقاعد کردن دیگران از این تکنیک ها استفاده می کنند ولی کسی متوجه آن نمی شود. این را بدانید که شما هم می توانید یکی از این افراد موفق باشید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5