آشنایی با سنگ شکنی حالب

0

رپورتاژ

سنگ حالب یکی از سنگ های مربوط به ادرار می باشد که باید در زمان مناسب با آن به خوبی برخورد شود زیرا در غیر این صورت ممکن است کلیه را از بین ببرد. یکی از راه های درمانی آن استفاده از روش سنگ شکنی برون اندامی حالب می باشد. در این روش از امواج صوتی بسیار پر قدرت به جهت سنگ شکنی حالب استفاده می شود.

سنگ حالب در واقع همان سنگ کلیه می باشد. این سنگ از کلیه خارج شده است به همین سبب برای افراد درد زیادی را به همراه دارد. اگر این سنگ لوله حالب باشد می توان آن را با روش سنگ شکنی برون اندامی درمان کرد. همچنین این سنگ ها در ادامه وارد مثانه می شوند در این صورت به انها سنگ مثانه گفته می شود . لازم به ذکر است که سنگ مثانه از طریق سنگ شکنی برون اندامی قابل درمان است . شما می توانید جهت آشنایی با چگونگی سنگ شکنی کلیه ، سنگ شکنی حالب و سنگ شکنی مثانه به سایت سنگ شکن قم مراجعه کنید .

درمان سنگ حالب با استفاده از روش برون اندامی

برای درمان سنگ حالب و شکستن آن ها می توان از دستگاه لیتوتریپتر استفاده کرد. با استفاده از این دستگاه و امواج صوتی قوی می توان سنگ های حالب را شکست. این امواج در خارج از بدن تولید می شود و پس از آن از بدن فرد رد می شود. امواج مذکور ضعیف هستند و به فرد آزاری نمی رساند. زمانی که این امواج به سنگ حالب درون بدن انسان برخورد می کند ، آن ها را خرد و تکه تکه می کند. در نهایت این تکه های کوچک می تواند به وسیله ی ادرار از بدن فرد دفع شود. توجه داشته باشیدکه این روش درمانی برای همه ی سنگ ها استفاده نمی شود و تنها برای برخی از آن ها قابل استفاده می باشد.

برای نتیجه گیری کامل از این روش درمانی، در حین درمان فرد باید کاملا بدون حرکت باشد در غیر این صورت ممکن است اثر بخشی این امواج کاهش یابد. به همین سبب برای برخی از افراد که دچار اضطراب و استرس هستند و نمی توانند ساکن بمانند از بیهوشی عمومی استفاده می شود. اما در حالت عمومی از بی حسی عمومی برای سنگ شکنی حالب با روش برون اندامی استفاده می شود.

مزایا سنگ شکنی حالب به روش برون اندامی

یکی از روش های امن و بدون ریسک برای سنگ شکنی حالب استفاده از روش سنگ شکنی برون اندامی حالب می باشد. این روش دارای مزایای بیشماری است که باعث شده است افراد استقبال بالایی از آن داشته باشند. مهم ترین مزایای سنگ شکنی حالب ESWL به شرح زیر می باشد.

  • یکی از مهم ترین مزیت های سنگ شکنی حالب به روش برون اندامی استفاده نکردن از عمل جراحی می باشد. انجام عمل جراحی برای بسیاری از افراد استرس و اضطراب به همراه دارد. به همین سبب از انجام آن خودداری می کنند. اما در این روش عمل جراحی انجام نمی شود و افراد می توانند به راحتی و به صورت سرپایی سنگ شکنی حالب را انجام دهند.
  • هزینه ی درمان همیشه یکی از دغدغه های همیشگی افراد بوده است. بسیاری از روش های درمانی، هزینه های بالایی را به همراه دارند که برای بسیاری از افراد پرداخت آن سخت است. سنگ شکنی حالب به روش برون اندامی هزینه ی بسیار کمتری نسبت به دیگر روش ها دارد. به همین سبب افراد می توانند به راحتی این روش را برای سنگ شکنی حالب استفاده کنند.
  • افرادی که یک کلیه دارند نمی توانند از روش های درمانی دیگر برای سنگ شکنی حالب استفاده کنند. این روش می تواند برای آن ها استفاده شود. علاوه بر این افراد، سنگ شکنی حالب به روش برون اندامی برای اطفال نیز می تواند اجرا شود.
  • یکی دیگر از مزیت های سنگ شکنی حالب ESWL بستری نشدن می باشد. همانطور که بیان کردیم این روش درمانی عمل جراحی ندارد به همین سبب نیاز به بستری نیز نمی باشد و افراد می توانند بدون بستری درمان خود را انجام دهند.
  • از مهم ترین مزیت های دیگر این روش درمانی، عوارض محدود آن نسبت به دیگر روش ها می باشد.

عوارض سنگ شکنی حالب برون اندامی

همانطور که می دانید هر روش درمانی علاوه بر مزیت هایی که دارد ممکن است عوارض احتمالی برای برخی افراد به همراه داشته باشد. این عوارض در برخی روش های درمانی بسیار محدود تر از دیگر روش ها می باشد. عوارض سنگ شکنی حالب در این روش نیز نسبت به دیگر روش های بسیار کمتر است. برخی از عوارض احتمالی این روش به صورت زیر می باشد.

خون ریزی، عفونت کلیه، شکستن ناقص سنگ ها، آسیب به ارگان ها و بافت های کناری.

مواردی که در بالا به آن اشاره شد احتمال یک درصد در برخی از افراد را دارد و به ندرت برای فرد رخ می دهد. به همین سبب می توان با خیالی آسوده و با مراجعه به پزشک با تجربه این روش درمانی را انجام داد.

مراقبت های قبل و بعد از سنگ شکنی حالب

اگر شما از وجود سنگ حالب در کلیه ی خود اذیت می شوید و می خواهید سنگ شکنی حالب به روش برون اندامی را انتخاب کنید باید با مراقبت های قبل و بعد از انجام آن آشنا شوید. مهم ترین آن ها به صورت زیر می باشد.

  • اگر داروی خاصی را مصرف می کنید حتما قبل از انجام سنگ شکنی حالب، آن ها را به پزشک معرفی کنید تا او تصمیم به قطع و یا ادامه ی مصرف آن ها بدهد.
  • اگر آسپرین مصرف می کنید باید آن را حدود یک هفته قبل از سنگ شکنی قطع کنید.
  • اگر باردار هستید به هیچ عنوان نباید این روش درمانی را انجام دهید.
  • بعد از انجام سنگ شکنی حالب، باید به میزان کافی استراحت داشته باشید و فعالیت های روزانه را باید برای 1 تا 2 روز قطع کنید.
  • مشاهده ی خون در ادرار در روز اول عادی است. زمانی که این خون قطع شد می توانید فعالیت های سنگین تری مانند ورزش را انجام دهید.
  • مایعات را باید بیشتر مصرف کنید تا زمانی که رنگ ادرار شما زرد روشن شود.
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5