آیفون ۱۲ معرفی شد: 5G، صفحه‌نمایش اولد، شارژ بی‌سیم پیشرفته و بازگشت به طراحی لبه‌های تخت

0

سرانجام آیفون ۱۲ معرفی شد و اپل پا به نسل جدیدی از گوشی‌های تلفن همراه با 5G گذاشت.

آیفون‌های امسال همگی به مودم 5G مجهز هستند که یک انقلاب بزرگ ارتباطی برای اپل، طرفداران اکوسیستم این شرکت و کل جهان است. ارتباطات 5G سرعت دانلود ۴ گیگابیت و آپلود ۲۰۰ مگابیت به دست می‌دهد و در زمینه تاخیر، استریم ویدئو، هوشمندی شبکه و ارتباط چندگانه سیستم‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

آیفون ۱۲ از شبکه‌های فایوجی فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و به قابلیت smart data mode برای سوئیچ هوشمند میان شبکه‌های 4G و 5G مجهز است.

آیفون ۱۲ به صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی مشابه با آیفون ۱۱ و XR مجهز شده است ولی به جای استفاده از صفحه‌نمایش LCD، سراغ نمایشگرهای OLED رفته است.

روشنایی این نمایشگر ۱۲۰۰ نیت است و از یک شیشه گوریلا گلاس خاص به نام سرامیک شیلد (Ceramic Shield) سود می‌برد که بسیار محکم‌تر است و به راحتی ترک برنمی‌دارد. این نمایشگر از رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل سود برده و تراکمی ۴۶۰ پیکسلی در هر اینچ دارد. جنس پنل آیفون ۱۲ از نوع سوپر رتینا XDR است. این صفحه‌نمایش از فناوری‌های دالبی ویژن، HDR 10 و استاندارد HLG پشتیبانی می‌کند.

طراحی آیفون جدید اپل تغییراتی داشته است و شاهد لبه‌هایی تخت و صیقل‌خورده هستیم که این گوشی را بسیار زیباتر کرده است ولی هنوز ناچ بزرگ صفحه‌نمایش باقی مانده است تا کاربران کماکان از سیستم تشخیص چهره یا Face ID استفاده کنند.

حاشیه‌های صفحه‌نمایش کاهش پیدا کردند که یکی از نتایج رفتن سراغ پنل‌های اولد است. اپل می‌گوید آیفون جدید ۱۱ درصد باریک‌تر، ۱۵ درصد کوچک‌تر و ۱۶ درصد سبک‌تر شده است.

آیفون ۱۲ دارای دو دوربین پشتی در یک قاب شیشه‌ای مات مربعی است. دوربین اصلی لنزی واید و ۱۲ مگاپیکسلی با دهانه f/1.6 و لنز ۷ تکه‌ای است و از تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر سود می‌برد. این لنز ۷ تکه‌ای باعث افزایش ۲۷ درصدی عملکرد دوربین در نور کم شده است.

دوربین دوم یک لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با دهانه f/2.4 و زاویه دید ۱۲۰ درجه است.

سیستم دوربین آیفون ۱۲ از ویژگی جدیدی به نام Smart HDR 3 بهره می‌برد. حالت Night به دوربین جلویی افزوده شده است و قابلیت تایم لپس نیز دارد.

اپل آیفون ۱۲ به پردازنده A14 مجهز شده است که پیش‌تر اپل در مراسم یک ماه پیش خود معرفی کرده بود؛ اولین پردازنده ۵ نانومتری که از نظر عملکرد و مصرف انرژی بسیار بهبود یافته است. اپل می‌گوید تا ۵۰ درصد افزایش سرعت نسبت به پرچم‌دارترین اسمارت‌فون‌های اندرویدی دارد.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون ۱۲، شارژ بی‌سیم یا سیستم MagSafe است که یک تک مغناطیسی برای پشتیبانی از تجهیزات جانبی MagSafe است. این سیستم شارژ بی‌سیم از شارژر ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند و کاملا قابلیت چسباندن کیس، کاور و تجهیزات دیگر به بدنه پشتی آیفون را دارد.

این گوشی با درگاه USB-C ارائه می‌شود ولی در جعبه گوشی خبری از آداپتور شارژر نیست تا یکی از جنجالی‌ترین تصمیم‌های اپل برای آیفون ۱۲ باشد. اپل می‌گوید به خاطر حفاظت از محیط زیست چنین تصمیمی گرفته است.

اپل از آیفون ۱۲ مینی با اندازه ۵.۴ اینچ هم رونمایی کرده است که کوچک‌ترین و سبک‌ترین آیفون تاریخ اپل با همان ویژگی‌های آیفون ۱۲ معمولی است.

آیفون ۱۲ در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، قرمز و سبز وارد بازار خواهد شد. آیفون ۱۲ معمولی با قیمت ۷۹۹ دلار و آیفون مینی با قیمت ۶۹۹ دلار وارد بازار می‌شوند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.