کرونا بنیان‌گذار برنامه زوم را به یکی از ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۰ تبدیل کرد

مردم عجله داشتند در ایام کرونا تماس تصویری بگیرند و اریک یوان از این فرصت طلایی استفاده کرد

0

تقریبا یک سال پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا را کشف کرد؛ هنوز مردم در خانه هستند و از اداره‌ها، سینماها، رستوران‌ها، استادیوم‌ها و مراسم‌های ملی مذهبی دوری می‌کنند.

بسیاری از ارتباطات و تعاملات در سال ۲۰۲۰ از طریق تماس‌های تصویری و ویدئویی بوده است و ما نمی‌توانیم درباره این ایام صحبت کنیم؛ بدون اینکه به نرم‌افزار Zoom اشاره نکنیم.

به نظر می‌رسید نرم‌افزار زوم به هیچ‌جا تعلق ندارد. پشت این برنامه شرکت‌هایی مانند سیسکو، فیسبوک، گوگل یا مایکروسافت نیستند ولی در عین حال همه این شرکت‌ها سعی می‌کردند زوم را رشد دهند. شرکت کوچکی که به دنبال ادغام شدن در شرکت‌های بزرگ بود ولی ناگهان با هزاران کاربر جدید روبرو شد که دنبال سرویس‌های رایگان بودند و همین‌طور شرکت‌هایی که حاضر بودند سرویس‌های پولی این شرکت را خریداری کنند.

و ناگهان هجوم مردم به زوم

درآمد ۴ برابری و ارزش سهام ۹۰ برابری همه تحلیل‌گران بازار را غافل‌گیر کرد. سهام این شرکت بالاتر و بالاتر رفت و به راحتی در سال ۲۰۲۰ در جایگاه یکی از گران‌ترین سهام برتر سال قرار گرفت. در کنار تولیدکنندگان واکسن مدرنا و رقیب چینی شرکت تسلا به نام Nio؛ با سود ۴۵۰ برابر بیشتر!

این اتفاق برای اریک یوان (Eric Yuan)، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت زوم که قبلا در سال ۲۰۰۷ روی نرم‌افزار ویدئوکنفرانس Webex سیسکو کار کرده بود؛ بسیار خوش‌آیند و مفید بود. «یوان» پیش از پاندمی ویروس کرونا، یک میلیاردر بود و در سال ۲۰۱۹ با جذب سرمایه و یافتن سرمایه‌گذاران جدید سعی کردند سرویس Zoom را عمومی و در دسترس همگان کند. اکنون، او یکی از ۱۰۰ ثروتمند برتر جهان است و براساس گزارش موسسه FactSet، ارزش سهام شرکت زوم نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار رسیده است. سال ۲۰۲۰ برای زوم بسیار خوب تمام شد و توانست یک رشد سریع همراه با سودآوری زیاد را تجربه کند.

در سال ۲۰۲۰ بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های خدماتی آنلاین از جمله شرکت Coupa که یک ابزار پیگیری خرید مشتریان است؛ افزایش سود و سهام داشتند. سهام Coupa بیش از ۱۴۴ درصد افزایش داشته ولی در مقایسه با Zoom اصلا چیزی نیست.

طوفان حریم خصوصی و امنیت زوم

برنامه زوم به راحتی این موفقیت را کسب نکرده است. در بهار امسال و پس از اینکه کاربران زیادی به سوی استفاده از این برنامه برای تماس‌های تصویری و جلسات کاری ویدئویی آنلاین هجوم آوردند؛ بحث حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران Zoom بالا گرفت و همه انگشت انتقاد و اتهام خود را به سوی این شرکت گرفتند. سپس، مجموعه‌ای از پرسش‌ها و تردیدها در ارتباط با Zoom و اریک ایوان و چین مطرح شد. نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان ایالات متحده، برنامه زوم را یک موجود چینی خطاب کرد. در آن مقطع، حملات زیادی به زوم شد که می‌توانست هر کسب‌وکاری را تا ورطه نابودی کامل بکشاند.

یوان در پاسخ این هجمه گفت در جولای ۲۰۰۷ شهروند ایالات متحده شده است و از سال ۱۹۹۷ در امریکا زندگی می‌کند. زوم یک شرکت امریکایی است و در کالیفرنیا تاسیس شده و مقر اصلی آن در ایالت دلاور است و در بازار بورس نزدک فعالیت عمومی دارد.

در ماه‌های بعد، باز هم زوم زیر فشار هجمه‌ها و حملات مختلف مقامات دولتی قرار گرفت و هر بار به یک بهانه، متهم به حمایت از دولت چین و حزب کمونیست می‌شد. در این میان، برخی از مدیران شرکت‌های فناوری و از جمله رئیس بخش نرم‌افزار Webex از زوم و او حمایت کردند و او را فردی صادق، مشتری‌مدار و شهروند امریکایی خواندند.

خود اریک یوان هم گفت در این ایام از برخی دوستان و مدیرانی فناوری که می‌شناخته؛ مشاوره و راهنمایی گرفته است تا این فشارها را تحمل و پشت سر بگذارد.

فشارهایی که ارزشش را داشتند

در نهایت، تحمل این فشارها ارزش داشته و جایگان کنونی شرکت زوم مدیون عبور از همین بحران‌ها است. طبق برآوردهای نشریه بلومبرگ، ارزش دارایی‌های اریک یوان دو برابر بیشتر از «مارک بنیوف»، بنیان‌گذار و مدیرعامل Salesforce شده است. این روزها، فروشندگان Salesforce به وفور از برنامه زوم برای ارتباط و تماس با مشتریان استفاده می‌کنند.

خود «مارک بنیوف» می‌گوید لحظه‌ای مهم‌تر از این در تاریخ برای فروشندگان، کسب‌وکارها و سازمان‌های B2B وجود ندارد. اگر آن‌ها ندانند چگونه با استفاده از برنامه زوم هنوز با مشتریان خود در ارتباط باشند یا نمی‌دانند چگونه این روزها باید از Salesforce استفاده کنند؛ آسیب‌های جدی بزرگی خواهند خورد.

یوان هم دوست دارد راهی شرکت‌های بزرگ فناوری میلیاردر را برود و امسال یک موسسه خیریه به نام Zoom Cares تاسیس کرد. اهداف او در درازمدت روی آموزش، تغییرات آب و هوایی و برابری اجتماعی است و در همین مدت هم کمک‌هایی به سازمان‌های درگیر با بیماری کووید-۱۹ کرده است. بیماری که یوان و زوم رشد ناگهانی خود را مدیون آن هستند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…
منبع cnbc
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.