خداحافظی ابدی «ادوبی» با فلش‌پلیر: ادوبی دیگر برای این نرم‌افزار محبوب پخش ویدئو و بازی آنلاین به‌روزرسانی امنیتی نمی‌دهد

هشدار ادوبی به کاربران درباره عدم حذف نرم‌افزار فلش‌پلیر

1

شرکت ادوبی به طور رسمی به پشتیبانی و ارائه بسته‌های به‌روزرسانی برای برنامه محبوب فلش‌پلیر پایان داد.

همان‌طور که ادوبی قبلا اعلام کرده بود؛ پس از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ دیگر هیچ‌گونه پشتیبانی برای فلش‌پلیر ارائه نمی‌شود و از ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ محتوای دارای فلش‌پلیر مسدود خواهند شد. یعنی تا ۱۲ روز دیگر پخش ویدئو و انیمیشن در فلش پلیر متوقف خواهد شد.

برنامه فلش‌پلیر در سال ۱۹۹۶ برای پخش ویدئو و بازی آنلاین در مرورگرهای وب ساخته شده و بیش از یک دهه محبوب‌ترین نرم‌افزار ساخت تصاویر متحرک و تعاملی وب بود.

تصمیم ادوبی برای پایان دادن به حیات نرم‌افزار فلش‌پلیر به این روزها برنمی‌گردد و تقریبا از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است. ادوبی در چندین مقطع هشدار داد کاربران، شرکت‌ها و توسعه‌دهنده‌ها باید از فلش‌پلیر به فناوری‌ها و برنامه‌های دیگر مهاجرت کنند. اپل از همان سال ۲۰۱۰ این هشدار ادوبی را جدی گرفت و شروع به مهاجرت کاربران به سوی سکوهای دیگر کرد.

آخرین بار، ادوبی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد فقط سه سال دیگر از این نرم‌افزار پشتیبانی می‌کند و سال ۲۰۲۰ به طور رسمی دیگر هیچ‌گونه بسته به‌روزرسانی عرضه نخواهد شد.

نرم‌افزار ادوبی در طول زمان با مشکلات امنیتی زیادی روبرو شده و همین‌طور برای ورود به بازار تلفن‌های هوشمند ناکام ماند تا کم‌کم ادوبی به فکر بایگانی آن بیفتد.

فلش‌پلیرها را پاک کنید

مهم‌ترین مزیت ادوبی فلش در دوران اینترنت‌های دایال‌آپ این بود که محتوای ویدئویی و انیمیشن به شکلی سریع‌تری در وب دانلود و اجرا شود. طراحان گرافیک و سازندگان انیمیشن‌ها و ویدئوها می‌توانستند فایل‌هایی با حجم کمتر بسازند که در هر مرورگر قابل اجرا باشد.

در سال ۲۰۰۹، ادوبی اعلام کرد فلش‌پلیر روی ۹۹ درصد کامپیوترهای خانگی نصب شده است ولی یک سال بعد، اپل اعلام کرد از فلش‌پلیر روی آیفون و آیپد استفاده نخواهد کرد. استیو جابز به طور اساسی و فلسفی با فلش‌پلیر مشکل داشت و چندین نامه اعتراضی درباره این موضوع به ادوبی نوشت.

ادوبی سال ۲۰۱۱ فلش‌پلیر را به طور کامل برای گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های همراه سفارشی‌سازی کرد ولی مشکلات امنیتی متعدد و عدم سازگاری‌های آن با پلتفرم‌های سیستم‌عاملی موبایل باعث شد که کم‌کم رو به افول برود. در سال ۲۰۱۵ شرکت اپل به طور پیش فرض فلش را در مرورگر سافاری خود غیرفعال و گوگل کروم هم برخی از محتواهای فلش را مسدود کرد.

اکنون، اگر هنوز افراد یا شرکت‌هایی هستند که ویدئو و بازی تحت فلش‌پلیر دارند؛ باید هرچه زودتر و پیش از فرا رسیدن ۱۲ ژانویه، آن‌ها را بایگانی و ویدئوهای خود را روی بسترهای دیگری مانند یوتیوب عرضه کنند.

ادوبی به کاربران پیشنهاد داده است که نرم‌افزار فلش‌پلیر را به طور کامل از روی کامپیوترهای ویندوزی و اپل خود پاک کنند و هشدار داده عدم حذف این نرم‌افزار ممکن است آسیب‌پذیری‌های امنیتی برایشان به همراه داشته باشد؛ چون دیگر رخنه‌های امنیتی آن تعمیر نخواهند شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…
منبع 9to5mac
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. Zig می گوید

    خب، ادوبی انیمیت برنامه ایه که بر اساس فلش طراحی و اجرا میشه. و ذاتا یه فلش پلیر رو روی سیستم نصب میکنه که قادر به نشون دادن انیمیشن ایجاد شده باشه. ماجرای اون به کجا میرسه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.