چرا بیشتر برندها دنبال استفاده از واقعیت افزوده برای فروش بیشتر هستند؟

AR در حال حرکت از آزمایشگاه‌ها به سوی بازارهای تجاری است

0

پینترست هم به فهرست در حال رشد برندها و پلتفرم‌هایی افزوده شد که امکان استفاده از واقعیت افزوده برای آرایش چهره را می‌دهند.

روز جمعه، ۲۲ ژانویه، این شرکت آخرین ویژگی واقعیت افزوده خود را رونمای و به شرکت‌های همکار دیجیتالی خود مانند Lancome و YSL و NYX Cosmetics اجازه داد از آن برای فروش محصولات‌شان استفاده کنند.

پینترست از قبل این ویژگی را برای محصولات رژ لب ارائه داده بود و اکنون در نسخه جدید امکان تست محصولات سایه چشم فراهم شده است. توسعه این ویژگی‌ها به معنای افزایش مشتریان و فروش بیشتر خواهد بود.

چرا AR سریع رشد می‌کند؟

معاون بخش مهندسی پینترست می‌گوید این فناوری پس از همه‌گیری ویروس کرونا، جهانی و دائمی خواهد شد. او می‌گوید دیگر در جهان کسی را نمی‌بینیم که برای خرید لوازم آرایشی از خانه بیرون زده و به فروشگاه برود. همه این خریدها را می‌توان از طریق گوشی تلفن همراه انجام داد.

این رویکرد در دیگر حوزه‌های خره‌فروشی هم دنبال می‌شود. شرکت‌هایی مانند Wayfair و Ikea از سال‌ها پیش به سوی تجسم‌سازی‌های سه بعدی واقعیت افزوده رفتند. اپلیکیشن Warby Parker در سال ۲۰۱۹ به مشتریان اجازه می‌داد تجسم‌های واقعی از محصولات را ببینند.

درست است که این روند در سال‌های گذشته وجود داشت ولی پاندمی اخیر و بسته بودن بسیاری از بازارها و فروشگاه‌ها یا منع ترددها و محدودیت‌ها باعث شد برندها با شتاب بیشتری به سوی AR حرکت کنند و در صدد امتحان و استفاده از ویژگی‌های واقعیت افزوده بروند. این ویژگی‌ها به‌ویژه در فضای محصولات آرایشی و زیبایی رونق گرفته است و به خریداران امکان تست محصولات رژ لب و سایه چشم‌ها را می‌دهد.

اما چندین دسته مختلف هم اطلاعاتی جمع‌آوری کردند که نشان می‌دهد به فروش بیشتر از طریق ویژگی‌های واقعیت افزوده کمک می‌کند. مایک کادوکس، مدیر شرکت QReal که در پیاده‌سازی لنزهای سه‌بعدی نرم‌افزار اسنپ‌چت همکاری داشتند و با چندین شرکت دیگر برای توسعه ویژگی‌های سه بعدی محصولات‌شان پروژه اجرا کردند؛ در این زمینه می‌گوید: «AR قبلا فقط برای تعامل مشتری با یک برند تجاری استفاده می‌شد ولی اکنون به تجارت الکترونیک تبدیل شده است.»

هنوز چالش‌هایی هست

هنوز چالش‌هایی برای به‌کارگیری از فناوری واقعیت افزوده در فروش محصولات وجود دارد. شاید امروزه نقشه‌برداری از پا و صورت آسان باشد و به‌راحتی بتوان AR را برای محصولاتی مانند کیف، کفش، کلاه، عینک و لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کرد ولی برای موارد بزرگ‌تر ممکن است ساعت‌ها رندر آن‌ها به طول بینجامد. شاید برخی از مشتریان وارد یک فروشگاه مجازی لوازم آراشی شوند و برگردند؛ در حالی‌که متوجه هیچ‌چیزی نشوند ولی برای برخی مصارف مانند تست اندازه یک کفش، کاملا حس می‌شود که چقدر رندر و ترافیک اینترنت استفاده می‌شود.

آمار کاربران واقعیت افزوده به لطف ادغام این فناوری در پلتفرم‌هایی مانند اسنپ‌چت؛ به طور سالمی در حال رشد است. موسسه eMarketer پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۴۷ میلیون کاربر شبکه‌های اجتماعی واقعیت افزوده در کشور ایالات متحده وجود داشته باشد. این آمار در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۳۸ میلیون کاربر بود.

اشاره شد همه‌گیری ویروس کرونا باعث افزایش توجه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه شده است. سال گذشته میلادی، شرکت David’s Bridal حدود ۵۰ شرکت SKU را با همکاری Vertebrae راه‌اندازی کرده است تا راه‌کارهای 3D و AR تجاری را توسعه دهند. مدیر David’s Bridal می‌گوید مشتریان نظرات مثبتی در ارتباط با ابزارهای واقعیت افزوده دارند و ترافیک بازدیدهای مجازی آن‌ها از فروشگاه‌ها ۱۰۰ درصد افزایش داشته که روی ۳۰ درصدی فروش بیشتر آن‌ها تاثیرگذار بوده است.

از آزمایشگاه به بازار

پروسه‌های فنی و فناوری واقعیت افزوده هم در سال‌های اخیر بهبود پیدا کردند. قبلا برای ایجاد یک لباس عروس سه بعدی باید ۱۲ تا ۱۶ ساعت عکاسی انجام می‌شد و ۳۰۰ عکس با کیفیت و مشخصات خاص ثبت و بعد با یکدیگر ترکیب می‌شد. اما لوازم واقعیت افزوده جدید کار را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر کردند.

الیزا الینگستون؛ رئیس شرکت David’s Bridal می‌گوید انتظار نداریم واقعیت افزوده کاملا جایگزین فروشگاه فیزیکی شود ولی حداقل به عروس خانم‌ها یک اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد و آن‌ها می‌توانند لباس را حداقل یک بار پرو کنند.

همین اعتماد به نفس در مشتریان دیگر شرکت‌ها از جمله YouCam Makeup و Perfect Corp نیز دیده می‌شود. مشتریان می‌توانند به صورت دیجیتالی آرایش کرده و چهره خود را ارزیابی کنند. این شکل آرایش از نظر بهداشتی هم بهتر از حالت فیزیکی در فروشگاه‌ها است و از نگرانی‌ها درباره انتقال بیماری‌ها در جامعه جلوگیری می‌کند.

اگرچه در دوران کرونا، آرایش‌ها بیشتر پشت ماسک‌ها پنهان می‌شوند ولی شرکت YouCam می‌گوید از ابتدای این پاندمی، ۳۲ درصد فروش بیشتر را تجربه کردند.

فناوری واقعیت افزوده از آزمایشگاه‌ها بیرون آمده و دارد بیشتر به سمت بازار و راه‌کارهای تجاری فروش محصول می‌رود. شرکت‌ها و برندها روی آن سرمایه‌گذاری و ریسک بیشتری می‌کنند و باید در انتظار اوج‌‌گیری آن باشیم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…
منبع digiday
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.