قدم به قدم طراحی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ با آژانس تبلیغاتی رسا

0

رپورتاژ

معنی واقعی اینفلوئنسر مارکتینگ، با معنی کاربردی آن کمی متفاوت است. در عمل اغلب افراد اگر واژه اینفلوئنسر مارکتینگ را بشوند، سریعاً شبکه های اجتماعی (به خصوص اینستاگرام) و اینفلوئنسرهای آن را به یاد می‌آورند. اما در حقیقت اینگونه نیست. بیایید به بیان مفهوم اصلی اینفلوئنسرمارکنینگ بپردازیم.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

واژه (اینفلوئنسر) اشاره به افراد تاثیرگذار و اشخاص اطلاق می‌شود که دارای یک دیدگاه اجتماعی اختصاصی هستند و به عنوان کارشناس در جایگاه خود در نظر گرفته می‌شوند.

بخش دیگر آن (مارکتینگ) اشاره به بازاریابی توسط افراد تاثیرگذار دارد. پس اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی: بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار.

چگونه با اینفلوئنسرها ارتباط بگیریم؟

یکی از چالش های همیشگی اینفلوئنسر مارکتینگ، ارتباط با آنها میباشد. البته اغلب اینفلوئنسر هایی که فعالیت تبلیغاتی دارند، راه های ارتباطی نیز برای خود در نظر گرفته اند. این راه های ارتباطی از قبیل ارسال دایرکت، شماره واتساپ، آیدی تلگرام، ایمیل، ارتباط با ادمین و… میباشد و اغلبا ارتباط با بیشتر اینفلوئنسر ها از طریق ارسال دایرکت صورت میپذیرد.

مواردی مثل: ارسال پیام با پیج کاری و عدم ارسال پیام با پیج شخصی، استفاده از الگوی مکالماتی «بیان درخواست همکاری و دریافت شرایط و اطلاعات تماس اینفلوئنسر در یک پیام» و پرهیز از ارسال پیام های سلام و احوال پرسی از نکات اصلی ارتباط با اینفلوئنسرها میباشد.

پست برم یا استوری؟

یکی از سوالات همیشگی کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ این است: پست برم یا استوری؟

این پاسخ این سوال تا حدود زیادی به هدف ما از تبلیغ در اینستاگرام برمیگردد.

انتشار محتوای کمپین در غالب پست:

همه ما بار ها دیده ایم که واینر X، برای برند Y یک پست تبلیغاتی منتشر میکند. در واقع واینر X طبق روال همیشه خود محتوای سرگرم کننده اش را تولید و منتشر کرده با این تفاوت که تبلیغ برند Y به صورت غیر مستقیم در سناریوی تولید محتوا برای اینستاگرام گنجانده شده است.

این نوع تبلیغ معمولا هزینه بسیار بالاتری نسبت به تبلیغ در استوری داشته و بیشتر مورد استفاده کسب و کار های رده بزرگ – متوسط میباشد و با اهداف بلندمدت، برندینگ و همچنین ترویج غیر مستقیم استفاده از محصولات و خدمات «نه فروش مستقیم» به کار می آید.

البته با توجه با آمار بازید بالاتر پست نسبت به استوری، کسب و کار های محتوا تبلیغاتی آماده خود را در صفحه اینفلوئنسر «صرفا» منتشر میکنند که البته هزینه تمام شده اش از تولید و انتشار محتوا توسط خود اینفلوئنسر بسیار پایین تر است.

مزیت: دریافت بازدید و تعامل بالاتر نسبت به استوری، قابلیت وایرال شدن راحت تر، ماندگاری بیشتر و اکثرا همیشگی در اینستاگرام در مقایسه با استوری که بعد از ۲۴ ساعت آرشیو میشود از مزیت های تبلیغ به صورت پست در اینستاگرام میباشد.

معایب: هزینه بسیار بالاتر نسبت به استوری

انتشار محتوای کمپین در غالب استوری:

پر استفاده ترین شیوه همکاری تبلیغاتی با اینفلوئنسرها در غالب استوری میباشد. خصوصا زمانی که قصد ایجاد CTA «کال تو اکشن» در همان زمان و حین دیدن تبلیغ را داشته باشیم و یا زمانی که قصد داریم مخاطبین به آدرس اینترنتی خاصی هدایت شوند، بهترین گزینه برای ما استوری میباشد.

معمولا به دو صورت استوری بنری و استوری سلفی این امر انجام میپذیرد.

استوری بنری:

منظور از استوری بنری یا پوستر تبلیغاتی ارسال محتوای آماده ما به صورت «عکس یا ویدیو» برای اینفلوئنسر و صرفا انتشار در صفحه ی اینفلوئنسر میباشد. این نوع استوری تنها زمانی کاربرد و کارایی دارد که محتوای ما از کیفیت و جذابیت کافی برخوردار باشد. همچنین این نوع استوری معمولا هزینه ی کمتری نسبت به استوری سلفی اینفلوئنسر دارد.

استوری سلفی: در این نوع استوری پیشنهاد خرید یا استفاده به صورت مستقیم توسط خود اینفلوئنسر مطرح میگردد. در این شیوه اینفلوئنسر از ما میخواهد سناریو و متنی که قرار است توسط او بیان شود برایش ارسال گردد. پس از آن اینفلوئنسر فایل ویدیو ضبط شده را برای شما ارسال میکند تا جهت انتشار تایید شود.

نکته اصلی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که متن و سناریو ارسالی ما از جذابیت و انرژی بالایی برخوردار بوده تا ترغیب حداکثری از سمت مخاطبین را به دنبال داشته باشد.

مزیت: صرفه اقتصادی نسبت به پست، قابلیت درج لینک و کال تو اکشن واکنش سریع، ایجاد ترافیک و ترغیب کاربران به خرید محصول یا خدمات در زمان مشخص

معایب: دریافت بازدید و تعامل کمتر نسبت به پست، درج موقت و ۲۴ ساعتی بودن استوری.

خدمات آژانس تبلیغاتی رسا در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر قصد برنامه ریزی یا اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را دارید، میتوانید به سادگی آب خوردن به مقصود خود برسید! آژانس تبلیغاتی رسا با پوشش 85 درصدی از تمامی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، بهترین پیشنهاد ممکن را با توجه به صنعت، مخاطبین هدف شما و همچنین بودجه‌تان ارائه میدهد. کافیست با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

در ادامه قصد داریم به بیان مراحل جذاب برنامه ریزی واجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکیتنگ، در آژانس تبلبیغاتی رسا بپردازیم.

مرحله یک: شناسایی دقیق مخاطبین کسب و کار شما

پاسخ این سوالات که مخاطبین کسب و کار شما چه کسانی هستند؟ و شما با چه کسانی سروکار دارید؟ مهم ترین پرسش و پاسخ ممکن برای تبلیغات کسب و کار ها میباشد! آن هم نه تنها برای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، بلکه برای تمام فرآیندهای تبلیغاتی. ما در آژانس تبلیغاتی رسا با درک صحیح از صنعت شما، به شناسایی دقیق مخاطبین هدفتان میپردازیم.

برای مثال فرض میکنیم که کسب و کار شما تولید لوازم آرایشی میباشد و قطعا مخاطبین کسب و کار شما نیز بانوانی هستند که بیشتر از همجنس های خود، دغدغه خرید و استفاده از محصولات آرایشی را دارند. پس اینفلوئنسرهای فعال در حوزه آرایشی به مراتب بازدهی بیشتری نسبت به دیگر اینفلوئنسرهای بانوان با موضوعی مثل آشپزی را دارند. مخاطبین هر دو موضوع بانوان هستند، اما با شناسایی دقیق تر مخاطبین درمیابیم که: این کجا و آن کجا!

مرحله دو: انتخاب اینفلوئنسر ایده آل شما!

پس از شناسایی دقیق مخاطبین کسب و کار شما، نوبت به انتخاب اینفلوئنسر مناسب میرسد. سعی ما در آژانس تبلیغاتی رسا این است که با توجه به پارامترهای زیر، ایده آل ترین لیست ایفلوئنسر جهت اجرای کمپین تقدیم حضور شما گردد. پارامتر هایی چون:

تعرفه تبلیغاتی اینفلوئنسر و همخوانی آن با بودجه شما

آمار و ارقام پیج اینفلوئنسر (بالاترین فالوور و انگیجمنت ممکن)

مرحله سه: آماده سازی محتوای تبلیغاتی و اجرای کمپین

پس از شناسایی دقیق مخاطبین شما و همچنین ارائه لیست اینفلوئنسرها، نوبت به اجرای کمپین میرسد. نکته حائز اهمیت این مرحله، محتوا یا سناریویی میباشد که اینفلوئنسر قرار است بر اساس آن محصول شما را تبلیغ کند! اگر محتوایی که اینفلوئنسر قرار است آن را منتشر کند یا متنی که میبایست طبق آن برای شما استوری سلفی بگیرد از جذابیت کافی برخوردار نبوده و برای کاربران ترغیب کننده نباشد، نتیجه مطلوبی حاصل نمیشود.

اما اصلا جای نگرانی نیست! متخصصین اینفلوئنسر مارکتینگ آژانس تبلیغاتی در این مرحله نیز در کنار شما بوده و جذاب ترین محتوا و سناریو ممکن را برای اجرای کمپین آماده سازی میکنند.

برای اطلاعات بیشتر برای تبلیغات در اینستاگرام و اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ به وب سایت رسا به آدرس www.rasaads.com مراجعه کنید.

منبع: سایت رسا

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.