آشنایی با انواع دستگاه‌ها و تجهیزات کمک تنفسی

0

رپورتاژ

انسان‌ها جهت تنفس به مقدار مشخصی اکسیژن نیاز دارند و هرگونه تغییر در این مقدار می‌تواند مشکلات جانبی زیادی را برای افراد ایجاد کند. به طور کلی همه ما در حالت‌های مختلف ممکن است با کمبود اکسیژن مواجه شویم، اما این مقدار در برخی از بیماران، مثل مبتلایان به آسم، نارسایی‌های ریه و قلب بیشتر است و عدم اکسیژن‌رسانی سریع، آنها را در شرایط بسیار بدی قرار می‌دهد.

از طرفی این روزها با شیوع بیماری کرونا و آلودگی هوای شدید در شهرهای بزرگ، تقاضا برای دستگاه‌های کمک تنفسی بالا رفته است. با شناخت این دستگاه‌ها می‌توانید امر اکسیژن‌رسانی را تسهیل نمایید و مشکلات تنفسی خود را تا حدود زیادی کاهش دهید. بنابراین ما قصد داریم در این مطلب به توضیح انواع این دستگاه‌ها بپردازیم و سپس یک فروشگاه معتبر را جهت خرید دستگاه کمک تنفسی به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

کپسول اکسیژن 

این وسیله ظاهری استوانه‌ای شکل دارد و در حجم‌های مختلفی به فروش می‌رسد. کپسول اکسیژن را با فشار بالا و غلظت 88 درصد پر می‌کنند. این وسیله جزو تجهیزات کمک تنفسی است که هم در خانه و هم در مراکز درمانی کاربرد دارد و بعد از خالی شدن باید آن را شارژ کنید. همانطور که می‌دانید اکثر این کپسول‌ها قابل اشتعال هستند، پس آنها را زیر آفتاب و نزدیک حرارت قرار ندهید.

دستگاه اکسیژن ساز

در سال‌های اخیر در بیشتر مراکز درمانی از دستگاه اکسیژن ساز استفاده می‌کنند. این دستگاه با کپسول تفاوت‌هایی دارد و مزایای آن بیشتر است. اولین ویژگی مهم دستگاه اکسیژن ساز را می‌توان عدم نیاز به شارژ مجدد دانست، زیرا در این دستگاه اکسیژنِ با غلظت بالا نگهداری نمی‌شود. بلکه دستگاه، اکسیژن موجود در هوای اتاق را دریافت کرده و آن را با تغییر رطوبت، برای تنفس بیماران آماده می‌کند. همانطور که می‌دانید هوا از اکسیژن و نیتروژن تشکیل شده است، اما دستگاه اکسیژن ساز قادر است نیتروژن را از حذف کند و تا ۹۵ درصد اکسیژن خالص تولید کند.

بنابراین با تهیه این دستگاه دیگر نیازی نیست که نگران شعله‌ور شدن آن باشید. این وسیله به عنوان یکی از جدیدترین تجهیزات کمک تنفسی به کار می‌رود و در دو مدل ثابت و قابل حمل عرضه می‌شود. هر دو مدل یک نوع کاربرد دارند و اتفاقا در منازل هم استفاده می‌شوند. لازم به ذکر است که اکسیژن ساز نسبت به کپسول اکسیژن گران‌تر است، اما با توجه به مزایای گفته شده و عدم نیاز به شارژ مجدد، در طولانی مدت مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسد.

فیلتر دستگاه اکسیژن ساز

همانطور که گفتیم دستگاه اکسیژن ساز نیاز به شارژ مجدد ندارد، اما باید هر چند وقت یک‌بار فیلتر آن را تعویض کنید. این دستگاه کمک تنفسی برای ساخت اکسیژن خالص و بدون آلودگی، باید از طریق یک فیلتر جلوی آلاینده‌ها و ذرات ریز موجود در هوا را بگیرد و این فیلتر کاملا ضروری است. البته مدت تعویض آن بسته به نوع آب و هوا و جغرافیا متفاوت است و اصولاً در مناطق گرم و خشک باید زودتر عوض شود.

کپسول اکسیژن همراه

چنانچه دقت کرده باشید مبتلایان به آلرژی و آسم، یک اسپری کوچک اکسیژن همراه خود دارند تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنند. این اسپری یکی از تجهیزات کمک تنفسی است که در شرایط مختلفی استفاده می‌شود و برای سالمندان، مشاغل سخت، کارگرهای برخی از کارخانه‌ها و بیماری‌هایی مثل کرونا و زمان آلودگی هوا نیز بسیار کاربردی به حساب می‌آید. این وسیله بسیار سبک است و حتی در داخل یک کیف دستی نیز حمل می‌شود. برخی از اسپری‌ها دارای یک ماسک هستند تا شما بتوانید راحت‌تر از آنها استفاده کنید و مقدار زیادی از اکسیژن به هدر نرود. لازم به ذکر است که اکسیژن باید به طور طبیعی به بدن برسد، بنابراین در مواقع ضروری و با تجویز پزشک از این اسپری استفاده کنید.

دمیار یا آسان نفس

برخی از مبتلایان به بیماری‌های ریوی باید داروهای خود را به شکل اسپری مصرف کنند تا دارو مستقیم به ریه‌های آنها برسند. به همین جهت از دمیار یا آسان نفس استفاده می‌شود تا عمل دارورسانی را ساده‌تر نماید. با قرار دادن دمیار بزرگسالان بر روی دهان خود و اسپری دارو در انتهای آن از به هدر رفتن دارو جلوگیری می‌شود و دیگر نیازی به عجله نیست؛ زیرا دمیار فضایی را به وجود می‌آورد که دارو در آن بیشتر بماند و بتوان با چند نفس عمیق تمام آن را به ریه‌های خود رساند. از مهم‌ترین مزایای دمیار می‌توان به جلوگیری از رسوب دارو در گلو و دهان اشاره کرد، همچنین دمیار اثرات جانبی مثل عفونت دهان، آسیب به حنجره و التهاب را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

امروزه آسان نفس برای سنین مختلف و در مدل‌های مختلفی به فروش می‌رسد. برای کودک خود می‌توانید دمیار اطفال را خریداری کنید که در واقع کاربردی کاملا مشابه با مدل بزرگسالان دارد. توجه کنید که هنگام استفاده از دمیار برای کودکان، آنها را مجبور به نفس کشیدن نکنید. زیرا در نگاه اول ممکن است دمیار برایشان یک شی ناشناخته و ترسناک باشد. راه‌های زیادی وجود دارند که این کار را برایتان ساده‌تر می‌کنند، مثلا شما می‌توانید از کودک بخواهید که در هنگام بازی با عروسک‌هایش، دمیار را بر روی صورت آنها قرار دهد. وقتی کودک متوجه شد که دمیار خطرناک نیست، احتمالا راحت‌تر اجازه بدهد آن را بر دهان خودش هم قرار دهید و عمل دارو رسانی را تکمیل کنید.

لوله رابط اکسیژن

همانطور که مطالعه کردید، برای اکسیژن رسانی به منبع اکسیژن نیاز داریم. اما در این بین وسیله دیگری نیاز است که به عنوان رابط بین دستگاه اکسیژن و ماسک عمل می‌کند، این وسیله لوله رابط نام دارد. این لوله بسیار شفاف است و یک سوی آن به دستگاه اکسیژن ساز یا کپسول، و سوی دیگر آن به ماسک بیمار متصل می‌شود تا اکسیژن از این مسیر انتقال پیدا کند. اگر عمل اکسیژن رسانی را در منزل انجام می‌دهید، دقت کنید که رنگ لوله شفاف باشد و کاملا استریل شده عمل اکسیژن رسانی را انجام دهید. در غیر اینصورت برای ریه بیماران حساس ممکن است مشکل‌ساز شود. به طور کلی لوله‌هایی که در فروشگاه های پزشکی معتبر فروخته می‌شوند، بهداشتی و استریل شده هستند.

ماسک اکسیژن ساده و بگ دار

یکی دیگر از مهمترین تجهیزات کمک تنفسی، ماسک اکسیژن است که اکثراً در دو مدل ساده و کیسه دار (بگ دار) تولید می‌شود. ماسک ساده مناسب بیمارانی است که از راه دهان تنفس می‌کنند و به اکسیژن با چگالی کم یا متوسط نیاز دارند. اما برای بیمارانی که به چگالی اکسیژن بیشتری نیاز دارند، ماسک بگ دار مناسب‌تر است و از بازگشت هوای بازدمی جلوگیری می‌کند. این ماسک‌ها برای قرارگیری مناسب بر روی بینی یک گیره‌ی فلزی و برای قرارگیری بر روی دهان یک بند نرم و انعطاف‌پذیر دارند. از طرفی شفافیت رنگ ماسک و جنس آن اهمیت زیادی دارد، زیرا اگر ماسک تیره باشد و شفاف به نظر نرسد، پزشک نمی‌تواند بررسی‌ها و آزمایش‌های لازم را از روی چهره بیمار انجام دهد.

سوند اکسیژن نازال

چنانچه دقت کرده باشید گاهی به جای ماسک اکسیژن، یک دو شاخه درون بینی قرار می‌گیرد که سوند اکسیژن نازال نام دارد. این وسیله جزو تجهیزات کمک تنفسی مهم محسوب می‌شود و پزشکان بر حسب نیاز، استفاده از آن را تجویز می‌کنند. مقدار جریان اکسیژن در این سوندها متفاوت است، بنابراین می‌توانید برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان، سایز مناسب را مصرف کنید. سوند نازال استاندارد، بدون بو، شفاف و انعطاف‌پذیر است و درون بینی بیمار را اصلاً زخم نمی‌کند.

کدام فروشگاه برای خرید تجهیزات کمک تنفسی مناسب است؟ [H2]

اکسیژن رسانی امری بسیار حیاتی است و اگر تجهیزات مناسبی را در اختیار نداشته باشید، می‌تواند مشکلات تنفسی را شدیدتر کند. بنابراین خرید از یک فروشگاه معتبر ضروری به نظر می‌رسد. فروشگاه اینترنتی هلثیوم متنوع‌ترین و بهترین تجهیزات کمک تنفسی و سایر لوازم پزشکی را به فروش می‌رساند. این فروشگاه و محصولات عرضه شده در آن مجوزهای لازم را از سوی سازمان‌های مربوط دریافت کرده‌اند. از طرفی نه تنها قیمت‌های این لوازم مقرون به‌صرفه هستند، بلکه گاهی تخفیفات خوبی را هم شامل می‌شوند. چنانچه قصد خرید تجهیزات کمک تنفسی یا سایر لوازم پزشکی را دارید، ما به شما هلثیوم را معرفی می‌کنیم.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.