ایمپلنت دندان – هر آنچه بایستی درباره ایمپلنت دندان بدانید

0

رپورتاژ

ایمپلنت دندان یا کاشت دندان یک ریشه مصنوعی است که در استخوان فک قرار می گیرد و به عنوان لنگر برای نگه داشتن دندان جایگزین در جای خود عمل می کند و از فلز تیتانیوم ساخته شده است. ایمپلنت معمولا در مواقعی که افراد بالغ با افزایش سن دندانهای خود را از دست می دهند ، استفاده می شود.

ایمپلنت دندان کاملاً شبیه دندان های طبیعی است و همانند یک دندان طبیعی و سالم عمل و احساس می کند. ایمپلنت دندان ساختار کلی دهان را حفظ می کند و از حرکت دندان های دیگر از وضعیت طبیعی خود جلوگیری می کند و گاز و جویدن طبیعی را حفظ می کند.

به طور کلی ، نیازهای ایمپلنت دندانی ، داشتن لثه سالم ، استخوان کافی در فک برای نگه داشتن ایمپلنت و سلامت عمومی خوب است. اما اگر استخوان فک شما به طور طبیعی رشد نکرده یا کاهش یافته باشد ، دندانپزشک بررسی می کند که آیا می توانید برای تجمع استخوان، پیوند استخوان (روش افزودن استخوان به استخوان فک که پیوند استخوان نامیده می شود.) انجام دهید یا خیر.

روش جراحی ایمپلنت دندان

از آنجا که ایمپلنت های دندانی در طی چندین عمل جراحی اعمال می شوند ، بنابراین دندانپزشک شما یک ارزیابی کامل دهانی و دندانی از جمله عکس برداری با اشعه ایکس و مدل های دندانی انجام می دهد تا بررسی کند آیا کاشت دندان می تواند از نزدیک با دندان های طبیعی شما مطابقت داشته باشد یا خیر.

در مرحله بعدی ، بسته به تعداد دندان هایی که می خواهید با ایمپلنت جایگزین کنید ، وضعیت استخوان فک شما در نظر گرفته می شود. پزشک همچنین شرایط پزشکی شما و همچنین داروهای مصرفی شما را بررسی می کند ، خواه دارای بیماری قلبی یا کاشت ارتوپدی باشید. در این شرایط ، متخصص ایمپلنت دندان شما ممکن است برای جلوگیری از عفونت قبل از جراحی ، آنتی بیوتیک تجویز کند.

سپس مراحل جراحی ایمپلنت دندان در مراحل مختلف اعمال می شود. قبل از جراحی ، دندانهای آسیب دیده شما برداشته می شود و استخوان فک شما برای جراحی از جمله پیوند استخوان آماده می شود.

در مرحله اول جراحی ایمپلنت ، متخصص شما ایمپلنت را در استخوان فک شما در زیر بافت لثه قرار داده و بافت لثه شما را به جای خود بخیه می زند. وقتی بافت بهبود یافت ، با استخوان پیوند می خورد و به لثه متصل می شود.

در مرحله دوم جراحی و هنگامی که بافت شما بهبود می یابد ، متخصص شما یک پایه را به ایمپلنت متصل می کند. اباتمنت به ستونی گفته می شود که دندان جایگزین را به ایمپلنت متصل می کند.

سپس دندان جایگزین مصنوعی به پایه یا اباتمنت متصل می شود اما ممکن است چندین جلسه ملاقات طول بکشد تا دندان جایگزین را به درستی بر روی پایه قرار دهد.

مزایای ایمپلنت دندان

کاشت دندان سودهای زیادی را برای شما فراهم می کند از جمله:

  • ظاهر را بهتر میکند : کاشت دندان همانند دندان های طبیعی شما است و حتی همان احساس دندان های خود را دارید. کاشت دندان دائمی است زیرا برای جوش خوردن استخوان طراحی شده است.
  • آسان غذا خوردن : از آنجا که عملکرد ایمپلنت دندان همان دندان های خود شما است بنابراین می توانید همه چیز را بدون درد بخورید.
  • ماندگاری کاشت دندان سالها طول خواهد کشید ، حتی در صورت مراقبت مناسب ، ممکن است یک عمر ادامه داشته باشد.
  • راحتی بهتر : ایمپلنت دندان بخشی از بدن شما می شود بنابراین نسبت به دندان مصنوعی متحرک راحت تر حواهد بود .
  • نحوه گفتار را اصلاح می کند : با استفاده از کاشت دندان ، دیگر نیازی به نگرانی نیست که دندان های شما در مواقعی که بر روی دندان مصنوعی هستند می لغزد و یا ممکن است دندان های شما درون دهان شما بلغزد و باعث لرزیدن یا لهجه کلمات شما شود.
  • سلامت دهان و دندان را افزایش دهید : ایمپلنت دندان نیازی به پشتیبانی توسط دندانهای اطراف ندارد و بنابراین تعداد بیشتری از دندانهای شما دست نخورده باقی مانده و منجر به سلامت دهان و دندان در دراز مدت می شود. ایمپلنت دندان بیشتر باعث دسترسی راحت شما بین دندان ها و بهبود بهداشت دهان می شود.

انواع ایمپلنت دندان

کاشت دندان انواع مختلفی دارد و آنها معمولاً براساس نوع روشی که برای قرار دادن آنها استفاده می شود ، دو مرحله یا یک مرحله طبقه بندی می شوند. دو نوع اصلی کاشت ایمپلنت دندان اندوستیال (Endosteal) و ایمپلنت دندان ساب پریواستیل(Subperiosteal)  است.

ایمپلنت دندان اندوستیال (Endosteal)

این نوع متداول کاشت است و معمولاً در یک روش دو مرحله ای انجام می شود. ایمپلنت دندانی Endosteal بیشتر از تیتانیوم ساخته شده و همانند پیچ ​​های کوچک است. در حین جراحی ایمپلنت در استخوان فک قرار داده می شود و سپس دندانهای موقتی روی کاشت قرار می گیرد. بعد از چندین هفته که دهان شما خوب شد دندانپزشک پیشرفت شما را اندازه گیری می کند و سپس پایه دندان ایمپلنت و تاج دائمی را می بندد.

ایمپلنت دندان ساب پریواستیل (Subperiosteal)

این نوع ایمپلنت از چارچوب فلزی ساخته شده و معمولاً در بالای استخوان قرار می گیرد تا مستقیماً در فک قرار گیرد. این یک روش کاشت تک مرحله ای است. یک ایمپلنت دندانی زیر پریوست در زیر لثه قرار نمی گیرد و قابل مشاهده است اما برای نگه داشتن پل یا تاج در معرض آن قرار می گیرد. این گزینه برای بیمارانی که استخوان فک سالم ندارند و نمی توانند جراحی پیوند استخوان انجام دهند مناسب است.

برای آشنایی بیشتر و اطلاع از هزینه ایمپلنت دندان می توانید همین حالا با شماره 66000003 تماس گرفته وهمکاران ما در کلینیک دندانپزشکی نیاز آمادگی راهنمایی شما عزیزان را خواهند داشت. همچنین شما می توانید قرار مشاوره رایگان ایمپلنت دندان رزرو نمایید و به صورت حضوری فرآیند ایمپلنت را بررسی نمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5