ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) با شرکت خدمات بازرگانی تاجر

0

رپورتاژ

شرکت خدمات بازرگانی تاجر فعال در حوزه بازرگانی از ابتدای سال 1399 فعالیت خود را آغاز کرده است. هم اکنون بسیاری از بازرگانان در سطح کشور جهت امور وارداتی و صادراتی خود از تاجر مشاوره و کمک می‌گیرند. تاجر توانایی ارائه خدماتی نظیر حمل و نقل بین المللی، ترخیص کالا و سورس یابی را به صورت تخصصی دارد. تاجر با همکاری شرکای توانمند خود در کشورهای چین، عراق، ترکیه، امارات، کویت، کره جنوبی و عمان دارای یک شبکه اجتماعی قوی و هوشمند از فعالان حوزه بازرگانی می باشد و می‌تواند با بهترین قیمت‌ و زمان به بازرگانان و صاحبان کسب و کار ارائه خدمت کند.

خدمات تخصصی تاجر عبارتند از:

حمل و نقل بین المللی هوایی

حمل و نقل بین المللی دریایی

ترخیص کالا از کلیه گمرکات کشور

سورس یابی و خرید کالا

انبارداری در کشورهای چین و امارات

مشاوره رایگان در حوزه خدمات بازرگانی

شرکت خدمات بازرگانی تاجر با همکاری ده ها متخصص در حوزه ترخیص کالا و با تکیه بر توانمندی اطلاعاتی و تجربیاتی که طی سال ها فعالیت در حوزه ترخیص کالا کسب نموده توانسته است کارنامه ی درخشانی از خود در این صنعت بر جای بگذارد.

تلاش ما همواره بر این بوده تا با کمترین هزینه و در کمترین زمان کالای مورد نظر بازرگانان را طی فرایندهای قانونی به کشور وارد نماییم.

هزینه ترخیص کالا از گمرک

هزینه ترخیص کالا شامل موارد متعددی از جمله هزینه های مربوط به انبار داری، باربری و تخلیه بار، بدرقه کالا، هزینه های مربوط به کارشناسی کالا و… است که از صاحب محصول دریافت خواهد شد. علاوه بر موارد ذکر شده 5% ارزش گمرکی محصولا به علاوه سود بازرگانی نیز از صاحب محصول گرفته خواهد شد که این هزینه توسط سازمان گمرکی ایران دریافت خواهد شد.

 

مراحل ترخیص کالا از گمرک ایران شامل موارد زیر است:

انجام ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

دریافت گواهی ترخیص از شرکت حمل کننده کالا برای محصولاتی که به صورت دریایی ارسال شده اند یا دریافت قبض انبار برای کالاهایی که با هواپیما یا به صورت زمینی ارسال شده اند.

اظهار کالا

آماده سازی کالا جهت ارزیابی در سازمان گمرکی کشور

فرایند های مرتبط با ارزیابی و کارشناسی کالا

واریز هزینه های مربوط به امور گمرکی

ارسال محموله به پایانه حمل و نقل

بارگیری و خروج کالا از گمرک

ترخیص کالا در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) در حال حاضر عملا به دو صورت انجام می شود. مدل اول بدین گونه است که ترخیص کار بر روی کارت بازرگانی خود یا کارت های بازرگانی که در اختیار دارد فرآیند ترخیص را به اتمام رسانده و با مشتری بر مبنای قیمت تمام شده ای که در ابتدا اعلام کرده تسویه می نماید. در این حالت مشتری از ریز هزینه ها مطلع نخواهد شد و عملا گمرک صاحب کالا را ترخیص کار یا صاحب کارتی که با آن ترخیص انجام شده است خواهد شناخت. در این حالت عملا همه چیز به اعتماد طرفین بر می گردد. چون ترخیص کار از نظر قانونی صاحب کالا شناخته شده و هر گونه مشکلی که پیش بیاید دست مشتری عملا به جایی نمی رسد. اما مزیت این مدل ترخیص در این است که اگر فرآیند ترخیص در موعد مقرر توافق شده بین طرفین به اتمام برسد عملا بازرگان هیچ استرس و فشاری را در طول مدت زمان ترخیص متحمل نشده است و کار اصطلاحا بسیار تمیز تحویل وی گشته است. بسیاری از ترخیص کار ها مایل هستند تا بدین گونه فرآیند ترخیص را برای مشتریان خود انجام دهند. زیرا ترخیص کار در این حالت احتمالا سود بیشتری نصیبش خواهد شد.

حالت دوم که بسیار معروف و درست می باشد مدل حق العملکاری است. ترخیص کار گمرک یا حق العمل کار در گمرک به شخصی (اعم از حقیقی یا حقوقی) اطلاق می گردد که تشریفات گمرکی کالای متعلق به شخص دیگری را به وکالت از طرف آن شخص در گمرک انجام بدهد. در این حالت فرآیند ترخیص بر روی کارت بازرگانی مشتری (بازرگان) انجام می شود و ترخیص کار موظف است تمامی ریز هزینه ها را به صاحب بار اعلام نماید. در این حالت از منظر قانونی صاحب بار خود مشتری می باشد چون ترخیص بر روی کارت بازرگانی خودش انجام شده است. هیچ ترخیص کاری بعنوان حق العمل کار در گمرک پذیرفته نمی شود مگر اینکه پروانه مخصوص این شغل را از اداره کل گمرک دریافت نموده باشد. در این حالت ترخیص کار پس از اعلام ریز هزینه ها مبلغی را تحت عنوان کارمزد از مشتری دریافت می نماید. این حالت بسیار قانونی تر، رسمی تر و شفاف تر می باشد. فلذا شرکت هایی که به صورت رسمی و قانونی فعالیت می نمایند و کلیه تراکنش های خود را به اداره دارایی و مالیات نشان می دهند از این حالت در ترخیص خود استفاده می کنند. مشتریانی که با دریافت ارز دولتی و یا ارز نیمایی اقدام به واردات کرده اند حتما بایستی از این حالت در راستای ترخیص کالا خود استفاده کنند.

مشکلات رایج بین بازرگان و ترخیص کار

یکی از مشکلات فرآیند ترخیص کالا، مشکلاتی است که بین ترخیص کار و بازرگان در حین کار رخ می دهد. معمولا ترخیص کار ها زمانی را جهت انجام ترخیص پیش بینی می نمایند. بعضا دیده شده است که بار مشتری در طول این مدت ترخیص نشده است و بازرگان با مشکلات عدیده ای مواجه شده است. این امر منجر به بروز اختلاف بین طرفین می گردد. همچنین دیده شده است که ترخیص کار در راستای فرآیند ترخیص نکاتی را مد نظر قرار نداده و بار پس از رسیدن به ایران درگیر فرایندهای دریافت مجوزهایی جهت ترخیص شده است که قبلا این موارد توسط ترخیص کار به بازرگان اطلاع داده نشده و بازرگان دچار مشکلات عدیده ای جهت ترخیص می شود. کار کردن با ترخیص کار مطمئن برای بازرگانی که واردات مستمر دارد بسیار حائز اهمیت است. ترخیص کار حرفه ای همواره قبل از شروع کار همه مدارک قبل از ورود کالا به گمرک کشور مقصد را دریافت می نماید. این مدارک بایستی در دسترس ترخیص کار برای ترخیص کالا قرار گیرد حال اگر به مجوزهای دیگری از قبیل (( گواهی بهداشت یا قرنطینه)) نیز نیاز داشته باشید باید این موارد را نیز به لیست مدارک مورد نیاز جهت شروع کار ترخیص کالا اضافه نمود و یا اینکه برای برخی کالاهای خاص ممکن است مدارک خاصی مورد نظر باشد که بستگی به نوع کالا دارد.

شرکت خدمات بازرگانی تاجر با در دست داشتن شبکه اجتماعی گسترده ای از ترخیص کاران فعال و خوش سابقه در سطح کشور می تواند بارهای بازرگانان را با بهترین قیمت و در کمترین زمان ترخیص نماید

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02158261000

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5