بهترین نرم‌افزارهای رایگان برای دانشجویان در سال ۲۰۲۱

همه چیزهای ضروری که نیاز دارید را رایگان استفاده کنید

1

برای ما ایرانی‌ها که پول دادن به ازای نرم‌ازار بی‌معنی است؛ تاکید روی رایگان بودن بهترین نرم‌افزارهای مناسب دانشجویان بی‌معنی است. اما در خارج از ایران، داستان فرق می‌کند و هزینه نرم‌افزار یکی اهمیت دارد و جزو مشکلات والدین و بچه‌ها است.

با هزینه‌های سرسام‌آور کلاس‌های درس و ابزارهای دیجیتالی و کمک آموزشی، یافتن بهترین نرم‌افزارهای رایگان بسیار پراهمیت است. وقتی یک لپ‌تاپ برای دانشجوی خود می‌خرید؛ بدون نرم‌افزار قابل استفاده نیست.

همیشه گران‌ترین نرم‌افزارها؛ بهترین نیستند یا حداقل نرم‌افزارهای جایگزین بسیار خوب و رایگانی برای آن‌ها پیدا می‌شود. این روزها، بسیاری از شرکت‌های بزرگ دارای نرم‌افزارهای رایگان هستند و کاربرانی در سطح دانشجویان می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

در زیر می‌خواهیم نگاهی به بهترین نرم‌افزارهای رایگان و بسیار مفید بیندازیم که روی بهبود عملکرد شما بسیار تاثیرگذار است:

LibreOffice

یک نرم‌افزار رایگان فوق‌العاده و مناسب برای جایگزینی آفیس مایکروسافت

آفیس مایکروسافت برای همه کاربران دنیا نیست. مجموعه نرم‌افزارهای اداری و آفیس LibreOffice برای بسیاری از کاربران از جمله دانشجویان، دانش‌آموزان و مشاغل سبک یک نرم‌افزار بهتر است.

LibreOffice نه تنها کاملا رایگان است؛ بلکه رقیبی کاملا مناسب برای آفیس مایکروسافت است و با فرمت‌های این مجموعه نرم‌افزاری نیز سازگاری دارد. برخلاف دیگر مجموعه‌های آفیس مانند WPS Office، نرم‌افزارهای LibreOffice شامل تبلیغات نیست و همه نرم‌افزارهای لازم مانند پردازشگر ورد، صفحه گسترده، ابزار ساخت ارائه‌ها، بانک اطلاعاتی، فرمول‌ها و ویرایشگر گرافیکی وکتوری است.

از نظر رابط کاربری، لایبر آفیس مشابه دیگر برنامه‌های آفیس و اداری است. فقط دارای نوار ابزار بدون ribbon است که شاید برای برخی از کاربران متعصب قدیمی آفیس مایکروسافت خوش‌آیند نباشد. (لینک دانلود)

Zoom

بهترین نرم‌افزار برای نگه داشتن ارتباط با دوستان و خانواده؛ شرکت در جلسات و درس‌های آنلاین و راه دور

به شرط داشتن لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی با وب‌کم، حتی گوشی تلفن همراه یا تبلت با کیفیت دوربین مناسب، نرم‌افزار زوم راهی عالی برای برقراری تماس‌های ویدیویی و جلسات است. از زوم می‌توانید هم برای ارتباط با دوستان و خانواده استفاده کنید و هم در کلاس‌های آنلاین و جلسات کاری راه دور شرکت کنید.

نصب و راه‌اندازی این برنامه بسیار آسان است و در ماه‌های اخیر، چندین بهبود امنیتی بزرگ دریافت کرده است. نیازی نیست برای برگزاری یک جلسه ویدیویی آنلاین هزینه‌ای بپردازید. Zoom به شما اجازه می‌دهد جلساتی ۴۰ دقیقه‌ای با حداکثر ۱۰۰ شرکت‌کننده برگزار کنید. برای اکثر افراد این ظرفیت بیش از نیاز است.

ویژگی‌ها و امکانات زیاد و متنوعی دارد؛ می‌توانید صفحات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و روی حریم خصوصی خود کاملا تسلط داشته باشید. (لینک دانلود)

Google Drive

ذخیره‌سازی فایل‌ها، پشتیبان‌گیری داده‌ها و همکاری مشترک در فضای ابری

این روزها ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای ابری هم رایج شده و هم مزیت‌های زیادی دارد. شما از طریق هر دستگاه متصل به اینترنتی می‌توانید به پوشه‌ها و فایل‌های خود در هر کجایی دسترسی پیدا کنید. همین‌طور، استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری می‌تواند به نوعی محافظت از اطلاعات ارزشمند شما باشد و گزینه‌هایی برای پشتیبان‌گیری خودکار دارید.

سرویس‌های ابری زیادی در دسترس است ولی گوگل درایو بهترین آن‌ها است. دارای یک ابزار برای همگام‌سازی اطلاعات بین کامپیوتر و فضای ذخیره‌سازی ابری به نام Google Backup and Sync است. می‌توانید با تنظیمات و کنترل‌های بسیار ریز، به طور دقیق پوشه‌ها و فایل‌های مورد نظرتان را همگام‌سازی کنید یا اینکه از آن‌ها پشتیبان‌گیری کنید.

گوگل درایو روی سیستم‌عامل‌ها و پلتفرم‌های مختلفی در دسترس است و از این نظر با دیگر سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری متمایز است. حتی می‌توانید این سرویس را با یک مجموعه نرم‌افزاری آفیس همگام و ترکیب کنید.

BitDefender Antivirus Free Edition

یک نرم‌افزار امنیتی محبوب دانشجویان با ویژگی‌های کامل برای محافظت همه‌جانبه

اتفاقا دانشجویان به یک مجموعه امنیتی کامل برای محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات خود در برابر حملات اینترنتی و باج‌افزارها نیاز دارند. باج‌افزارها می‌توانند به مقاله‌ها، فایل‌های پروژه‌ها و اطلاعات حساس دیگر آسیب برسانند یا آن‌ها را رمزنگاری کنند.

بیت‌دفندر یک نسخه آنتی‌ویروس رایگان دارد که سریع و قدرتمند است. قدرت تشخیص بالایی برای بدافزارها، باج‌افزارها و ویروس دارد و در تجزیه و تحلیل رفتارهای کاربران به‌ویژه تهدیدات روز صفر (zero-day) دارد و دارای برخی افزونه‌ها مانند آنتی فیشینگ برای دانش‌آموزان و دانشجویان در اموری مانند بانکداری الکترونیکی و خریدهای آنلاین است. (لینک دانلود)

Evernote

یک دفترچه یادداشت مبتنی بر ابر برای یادداشت‌برداری در هر وضعیت

وقتی در حال تحقیق روی یک پروژه هستید؛ باید جایی داشته باشید که تمام یادداشت‌ها و منابع خود را نگه دارید. نرم‌افزار Evernote اجازه می‌دهد تا ۶۰ مگابایت اطلاعات را در ماه آپلود کنید (چون غالبا با متن‌ها سروکار دارید) و روی دو دستگاه، اطلاعات را همگام‌سازی کنید.

این نرم‌افزار برای گوشی‌های تلفن همراه رایگان است و می‌توانید یادداشت‌های خود را با دیگران روی دستگاه‌های مختلف و از جمله لپ‌تاپ‌ها به اشتراک بگذارید.

Evernote دارای یک رابط کاربری تحت وب خود است تا از روی هر دستگاهی بتوانید به راحتی به اطلاعات و یادداشت‌های خود از طریق اینترنت دسترسی پیدا کنید. مثلا، می‌توانید از روی کامپیوترهای کتابخانه یا مرکز IT به یادداشت‌های خود برسید.

برای استفاده بهتر و بیشتر از Evernote می‌توانید از افزونه مرورگر وب Web Clipper برای افزودن صفحات وب، بوک‌مارک‌ها و مقاله‌های تحت وب استفاده کنید. (لینک دانلود)

EaseUS Todo Backup Free

از کار خود در برابر حذف‌های تصادفی، حملات مخرب و خرابی‌های هارددیسک محافظت کنید.

کارهای دانشگاهی بسیار حساس و غیرقابل بازگشت هستند. همه دانشجویان نیاز به یک برنامه پشتیبان‌گیری منظم ضروری هستند. شما نمی‌دانید چه زمانی هارددیسک کامپیوتر شما خراب می‌شود یا قربانی یک حمله باج‌افزاری می‌شوید. همین‌طور، ممکن است لپ‌تاپ شما در دانشگاه گم یا خراب شود و شاید به سرقت برود.

نرم‌افزار رایگان EaseUS Todo Backup Free از اسناد شما محافظت می‌کند و این کار را به آسانی انجام می‌دهد. با این نرم‌افزار می‌توانید یک ایمیج کامل از یک درایو هارددیسک، سیستم‌عامل یا پوشه‌ها و اطلاعات بگیرید.

برای اولین بار که شروع به پشتیبان‌گیری کنید؛ در دفعات بعدی به طور خودکار پشتیبان‌گیری‌ها انجام می‌شوند و البته می‌توانید به طور دستی و انتخابی، پشتیبان‌گیری‌ها را انجام دهید. (لینک دانلود)

WhatsApp

با استفاده از هر دستگاهی، تلفن همراه یا دسکتاپ با دوستان و خانواده خود در تماس باشید

شاید واتساپ را روی گوشی موبایل خود نصب کرده باشید و استفاده کنید؛ ولی واتساپ دارای یک نسخه دسکتاپ هم هست که از طریق کیو آر کد با واتساپ موبایل همگام‌سازی می‌شود.

مزیت اصلی واتساپ، رمزنگاری انتها به انتها همه ارتباطات و پیام‌ها است. از مکالمات صوتی یا تماس‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید گروه‌های دانشجویی برای تبادل اطلاعات و پروژه‌ها بسازید. (لینک دانلود)

Paint.NET

یک ویرایشگر عکس فوق‌العاده و پر از امکانات ولی رایگان

برای ویرایش عکس‌های خود نیازی نیست که حتما یک دوره طراحی گرافیک یا ویرایش عکس بگذرانید یا سراغ نرم‌افزارهای حرفه‌ای مانند فتوشاپ بروید.

نرم‌افزار Paint.NET روی هر دو سیستم‌عامل مک و ویندوز نصب می‌شود و امکانات ساده‌ای برای ویرایش عکس دارد و دیگر از پیچیدگی‌های نرم‌افزارهای دیگر در آن خبری نیست.

شما می‌توانید با نصب افزونه‌ها، قابلیت‌های ویرایشی بیشتری به آن اضافه کنید و از این همه ابزارهای متنوع و گسترده لذت ببرید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…
منبع techradar
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. سیدسجاد می گوید

    در مورد لیبره افیس لطفا اصلاح بفرمایید:
    این نرم افزار دارای ظاهر مدرن با ریبون بار هم هست و امکان انتخاب دو مدل ریبون رو هم داره
    همچنین تصویری که از مجموعه لیبره گذاشتین برای wps هست که گمراه کننده محسوب میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5