خرید خانه در ازمیر

0

رپورتاژ

خرید خانه در ازمیر شامل مجموعه فرآیندی است که یک سرمایه گذار و یا مهاجر با طی طریق آن، ضمن کسب آگاهی در این مسیر تصمیم خود مبنی بر خرید یا عدم خرید آپارتمان، املاک و مستغلات در استان ازمیر ترکیه را عملی می نماید.

ازمیر در ساحل دریای اژه قرار دارد و سومین شهر بزرگ کشور ترکیه می باشد. این شهر ساحلی زیبا و خوش آب و هوا، حدودا 4 میلیون  نفر جمعیت دارد و دارای جاذبه های گردشگری بسیار چشم نوازی می باشد.

این شهر دیدنی برای زندگی از استانداردهای بالایی برخوردار است و هزینه زندگی در آن نسبت به شهرهای دیگر مانند استانبول و آنکارا ارزان تر است. ازمیر دانشگاه ها و مراکز آموزشی نمونه و سطح بالایی دارد و در این زمینه بسیار مطرح و محبوب می باشد.

ازمیر دارای جاذبه های گردشگری زیادی نظیر برج ساعت میدان کناک، کلیسای سنت پلیکارت، مسجد حیصار، غار اصحاب کهف، بنای یادبود آتاتورک، خانه ی حضرت مریم، بنای آسانسور، معبد آپلون، شهر تاریخی افس و سواحل آرام و زیبا می باشد و سالانه گردشگران و توریست های زیادی را به خود جذب می کند.

شهر ازمیر 13 شهرک صنعتی، 2 منطقه آزاد تجاری، 4 بندر بین المللی و 3 پارک علمی دارد. ازمیر نقطه اتصال شرق و غرب است و از امکانات قابل توجهی برخوردار است. آب و هوای این شهر بسیار مناسب و معتدل است.

تابستان های ازمیر خیلی گرم و زمستان های آن خیلی سرد نیست. به طور کلی ازمیر نسبت به دیگر مناطق و شهرهای ترکیه آب و هوایی معتدل دارد. حمل و نقل در این شهر توسط مترو و دیگر وسایل نقلیه عمومی انجام می شود و از نظر ترافیک، داخل شهر همیشه خوب و خلوت است و ترافیک سنگین ندارد.

هزینه حمل و نقل و به طور کلی هزینه زندگی به نسبت دیگر شهرها ارزان و مقرون به صرفه است. مردم شهر ازمیر به شدت مهمان نواز و مهربان هستند و از مهاجران و توریست ها به گرمی استقبال می کنند. سالانه فستیوال ها، نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی زیادی در این شهر برگزار می شود و افراد زیادی فقط به این خاطر دور هم جمع می شوند و به این شهر سفر می کنند.

خرید خانه در ازمیر یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای اخذ اقامت کشور ترکیه است. شما باید حداقل 250 هزار دلار هزینه کنید و ملک بخرید تا بتوانید اقامت 1 ساله کشور ترکیه را به دست آورید.

شما با خرید خانه در ازمیر می توانید به راحتی پاسپورت و اقامت کشور ترکیه را به دست آورید و از حقوق شهروندی این کشور بهره مند شوید. البته در کنار اقامت می توانید از مجوز تحصیلی و مجوز کار بهره مند شوید و استفاده کنید.

بعد از اینکه شما یک ملک به ارزش 250 هزار دلار در کشور ترکیه خریداری کردید، می توانید با مراجعه به اداره املاک و اراضی ترکیه و با ارائه مدارک خود، برای دریافت پاسپورت ترکیه اقدام نمایید.

خرید خانه در ازمیر قوانین و دستورالعمل های خاص خود را دارد که شما به عنوان یک فرد خارجی که می خواهید اقدام به این کار کنید، باید این قوانین را بدانید. شما با حداقل ۲۵۰ هزار دلار می توانید در ازمیر ملک یا زمین بخرید و تا 3 سال باید صاحب ملک باقی بمانید و حق فروش آن را ندارید.

اگر کمتر از این مبلغ ملکی خریداری کنید، باید تا 5 سال آن را نگه دارید و نفروشید. شما با خرید خانه و ملک در ازمیر می توانید علاوه بر خودتان، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقامت کشور ترکیه را بگیرید.

شما به عنوان یک فرد خارجی با اخذ اقامت ترکیه می توانید از مزایایی همچون امکان کار، تحصیل و … بهره مند شوید.

شما برای خرید خانه در ازمیر باید موارد زیر را دانسته و رعایت کنید:

  1. نباید به هیچ وجه باعث به هم زدن نظم و نقض قوانین دولتی شوید.
  2. باید فقط در مناطقی که توسط دولت تعیین شده است، ملک و زمین خریداری کنید.
  3. در مناطق و اراضی زیر نظر پایگاه‌ های دولتی و نظامی اقدام به خرید ملک و زمین نکنید.
  4. ملک مورد نظر نباید با شهرداری مشکل داشته باشد.

زمانی که تصمیم به خرید خانه در ازمیر گرفتید باید انتخاب کنید در مجتمع ها و برج ‌های مسکونی ملک می خواهید یا آپارتمان و خانه معمولی مد نظرتان است. بعد از انتخاب نوع ملک، باید آن را به واسطه کارشناسان دولت قیمت گذاری کنید.

بعد از آن باید بابت انتقال سند، به صاحب خانه پیش پرداخت بپردازید. بعد از انجام کارهای سند، باید برای مصاحبه حضوری به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه نمایید. بعد از تایید اداره مهاجرت ترکیه، با مدارک خود اعم از اسناد سکونت، گذرنامه، 2 قطعه عکس و کد مالیاتی به آژانس های املاک مراجعه کنید و کارهای سند زدن ملک را تکمیل نمایید. بعد از تکمیل پروسه خرید ملک و خانه، می توانید در کمتر از 1 ماه سند خود را تحویل گرفته و برای اقامت کشور ترکیه اقدام نمایید. اگر به زبان ترکی تسلط ندارید و یا با این کارها آشنا نیستید، حتما از یک وکیل خبره یا فرد مطمئن کمک بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در ازمیر عبارتند از:

  • 2 قطعه عکس
  • گذرنامه و کارت شناسایی
  • سند ملک
  • بیمه مسکن
  • فیش پرداخت هزینه انتقال سند
  • به همراه داشتن سند ارزش واقعی ملک که باید از شهرداری بگیرید.
  • حضور مترجم و یا وکیل اگر به زبان ترکی مسلط نیستید.

خرید خانه در ازمیر، علاوه بر هزینه های اولیه، هزینه های جانبی دیگری اعم از وکیل، مالیات، دفتر ثبت اسناد و… نیز دارد و فقط قیمت اولیه ملک نیست.

به طور میانگین شما برای انتقال سند و عوارض شهرداری باید ۲ تا ۳ درصد کل مبلغ ملک، برای کمیسیون بنگاه ۳ تا ۵ درصد کل مبلغ ملک، برای بیمه کردن ملک 300 تا 800 لیر و برای محضری کردن گذرنامه خود 200 لیر بپردازید.

به طور کلی قیمت هر متر مربع ملک مسکونی در شهر ازمیر ۳۵۶۹ لیر می باشد. مثلا قیمت یک خانه 100 متری رو به دریا که در بهترین منطقه شهر ازمیر واقع شده است، 1.300.000 لیر می باشد. بسته به متراژ خانه و امکانات آن این قیمت تا 3.000.000 لیر ادامه دارد.

در شهر ازمیر خانه هایی وجود دارد که به آپارتمان های دست دوم معروف هستند. این خانه ها از طرف اشخاص حقیقی به فروش می رسند نه اشخاص حقوقی و شرکت ها، به همین دلیل به این نام خوانده می شوند و قیمت کمتر و پایین تری دارند.

شما می توانید با مراجعه به بنگاه ها و مشاور املاک این خانه ها را پیدا کرده و خریداری کنید. بهتر است بدانید هر نوع ملک و خانه ای که در شهر ازمیر بخرید، سود کرده اید زیرا خرید ملک در شهر ازمیر و کشور ترکیه هیچوقت ضرر ندارد و همواره با رشد همراه است.

ازمیر از نظر اقتصادی به شدت در حال تغییر و رشد است و به طور کلی در مقایسه با دیگر شهرهای کشور ترکیه، شهری ارزان قیمت می باشد.

به همین دلیل چند سالی است که مورد توجه سرمایه گذاران و اتباع خارجی قرار گرفته و خرید و فروش ملک در آن افزایش یافته است. ازمیر نه خیلی قدیمی و سنتی است و نه خیلی شلوغ و اعصاب خردکن.

ازمیر شهری مدرن و رونق یافته و در عین حال خلوت و پر از آرامش می باشد، به همین دلیل افراد زیادی جذب آن شده اند.

اگر شما می خواهید خارج از ایران اقدام به خرید ملک و سرمایه گذاری کنید و می خواهید جایی مطمئن و رو به رشد خانه بخرید، ازمیر بهترین و مطمئن ترین انتخاب است.

ما در هلدینگ سرمایه گذاری ناب هاوس از شما دعوت می نمائیم جهت بازدید از پروژه های در دست ساخت خود در شهرهای مختلف استان ازمیر ترکیه با همکاران من در ایران و ترکیه تماس بگیرید تا مقدمات حضور و بازدید شما از تعداد 68 پروژه که در تمامی آنها هلدینگ ناب هاوس بعنوان سرمایه گذار در حال ایفای نقش است را فراهم نمائیم.

نکته جالب در مورد خرید خانه در ترکیه این است که ازمیر همچون استانبول در زمینه تجارت و بازرگانی بسیار فعال است لیکن با خرید خانه در ازمیر، ضمن برخورداری از این مزیت آرامشی ماوراء تصور را تجربه خواهید نمود.

مقایسه خرید خانه در ازمیر و خرید خانه در آنکارا:

متقاضیان خرید خانه در ازمیر بیشتر دنبال آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای هستند و بیشتر تمایل به طبیعت دریا و جنگل دارند یعنی در حالت کلی زندگی در ازمیر همراه با آرامش و لذت بردن از زیبایی‌های این شهر توریستی همراه است آپارتمان‌ها و ویلاهای لوکس رو به جنگل و رو به دریا، زندگی را در این شهر هر چه زیباتر می‌کند شهر ازمیر زندگی شبانه دارد و تا نیمه های شب کافه‌ها و رستوران‌های لوکس فعال هستند.

آنکارا شهری است که سیاستمداران ترکیه در آنجا حضور دارند و وزارتخانه‌ها، ادارات مهم، کارخانه‌های صنعتی در این شهر واقع شده و علاوه بر موارد ذکر شده دانشگاه‌های برتر ترکیه نیز در این شهر وجود دارند و معمولاً اکثر متقاضیان خرید ملک در آنکارا، دانشجویان این دانشگاه‌های معتبر می‌باشند که برای تحصیل به این شهر مهاجرت نموده‌اند این شهر نمونه یک شهر آرام و قانونمند به دور از شلوغی بوده که مهاجرین شهر آنکارا بیشتر از نظم و آرامش این شهر رضایتمند هستند.

میانگین قیمت اجاره خانه در ازمیر برای اجاره خانه 100 متر مربعی برابر 222 یورو بوده و در حالیکه این شرایط مشابه برای اجاره خانه در آنکارا 135 یورو در ماه می‌باشد هزینه ها در خرید خانه در ازمیر به تناسب شهر آنکارا نیز کمی گرانتر است و این تفاوت قیمت بیشتر بخاطر توریستی بودن شهر ازمیر می‌باشد. ازمیر سالیانه میزبان هزاران توریست در ماه‌های مختلفی از سال است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.