آیا می‌خواهید این روزها شادتر باشید و زندگی را بهتر کنترل کنید؟ مطالعات جدید می‌گوید هر شب این‌گونه بخوابید

داشتن یک خواب منظم و در ساعت مشخص می‌تواند روحیه شما را بالا نگه دارد

0

بیش از یک سال است همه جهان درگیر پاندمی ویروس کرونا است. برای بسیاری از مردم این وضعیت ناخوشایند بوده و با مشکلات و گرفتاری‌های زیادی همراه بوده است. در این میان خبرهای خوبی هم وجود دارد.

یک مطالعه کاملا جدید نشان می‌دهد اگر احساس ضعف و افسردگی می‌کنید؛ می‌توانید با یک تغییر ساده در عادت‌های روزمره، بهبود چشم‌گیری در روحیه خود به‌وجود بیاورید.

این تغییر کوچک می‌تواند در بهبود کارایی و عملکرد شما هم موثر باشد تا بتوانید یک تیم را بهتر مدیریت و هدایت کنید و در نهایت به اهداف خود در زندگی و کسب‌وکار برسید.

در ادامه می‌خواهیم نگاهی به این مطالعه صورت گرفته داشته باشیم و کمی درباره این تغییر ساده و چرایی آن صحبت کنیم:

از پزشکان جوان بپرسید

محققانی از مرکز پزشکی دانشگاه میشیگان روی خلق و خوی و خواب بیش از ۲۱۰۰ نفر، از جمله پزشکان و کارآموزان پزشکی تازه‌کار مطالعه کردند.

هر فردی که با رشته پزشکی آشنایی داشته باشد یا دوره‌های کارآموزی پزشکی را گذرانده باشد و همین‌طور مردمی که سریال‌های مرتبط با پزشک‌ها را دیده باشند؛ خوب می‌دانند زندگی یک کارآموز پزشکی بسیار سخت و نامنظم است. ساعات خواب کم، برنامه کاری نامنظم، کار طولانی و فشرده بدون یک خواب مناسب!

غالب کارآموزان پزشکی گزارش دادند که داشتن و حفظ یک برنامه خواب منظم در این دوران بسیار سخت و دشوار است.

محققان از این افراد شرکت‌کننده در تحقیق خواستند روی مچ دستان خود وسیله‌ای ببندند که خواب و سایر فعالیت‌های آن‌ها را دریابی کند. از آن‌ها خواسته شده است هر روز حالات خود را گزارش دهند و هر سه ماه یک بار، آزمایش‌های مربوط به علائم افسردگی را انجام دهند.

محققان بیش از یک سال، اطلاعات دریافتی از شرکت‌کننده‌ها را ردیابی کردند و در کمال تعجب به یک رابط و تشابه ساده رسیدند:

  • افرادی که حالات بهتری گزارش دادند و در آزمایش‌های سه ماه یک بار، علائم افسردگی کمتری دارند؛ افرادی هستند که در برنامه زمانی خواب خود کمترین تغییرات و جابه‌جایی را داشتند.
  • برعکس، افرادی که در خواب برنامه متغیری داشته و یک ساعت خواب ثابت و مشخص نداشتند؛ حالات روحی بدتر و علائم افسردگی بیشتری گزارش دادند.

به عبارن دیگر، خوابیدن در ساعت‌های متغیر و نامنظم، روی بدخلقی و افسردگی افراد تاثیرگذار بوده است و رفتاری مشابه کم خوابی ایجاد می‌کند. این افراد با خوابیدن بیشتر در ساعت‌هایی غیرمعمول، نتوانستند کم‌خوابی خود را جبران کنند و روحیه آن‌ها تقویت نشده است.

سریجان سن (Srijan Sen) استادیار مرکز Intern Health Study دانشگاه میشیگان می‌گوید: «این یافته‌ها نشان می‌دهند سازگاری خواب یک عامل کم ارزش برای سلامتی و افسردگی است.»

یعنی شما نمی‌توانید در ساعت‌های غیرمعمول روز بخوابید و انتظار داشته باشید همیشه شاد و سرحال و با روحیه باشید.

اولین قربانی

چندین مطالعه نشان می‌دهد اولین قربانی و اثر همه‌گیری ویروس کرونا، بی‌خوابی و بدخوابی بوده است.

یک مطالعه انجام شده در کانادا روی ۵۵۲۵ نفر نشان می‌دهد بیش از نیمی از آن‌ها اعتراف کردند پس از همه‌گیری، دچار استرس، اضطراب، آشفتگی و هنگی شدند و عادت‌های خواب‌شان از بین رفته است. یک مطالعه دیگر در ایالات متحده نشان می‌دهد از همین حدود شرکت‌کننده؛ نزدیک به ۶۷ درصد دچار مشکلات منفی خواب شدند.

کمتر فردی پیدا می‌شود که به نتایج این مطالعات شک داشته باشد. با شروع پاندمی و قرنطینه و تعطیلی‌ها، روال‌های منظم زندگی و کار ما به هم ریخت و تنظیم دوباره روال‌های جدید روزمره بسیار سخت و زمان‌بر بود. ما هرگز نمی‌دانیم این وضعیت چه مدت طول می‌کشد و باید به این حالات عادت کنیم و آن‌ها را طبیعی بدانیم یا خیر!

برخی از کارشناسان می‌گویند چندین سال این وضعیت ادامه داشته و باید دورکاری و کار در خانه یک روال و عادت طبیعی در شرکت‌ها محسوب شود. به همین دلیل، متخصصان پیشنهاد می‌کنند هر روز صبح سر ساعت همیشگی خود از خواب بیدار شوید؛ دوش بگیرید و لباس کار بیرون از خانه را بپوشید؛ انگار واقعا آماده رفتن سر کار هستید.

یک مطالعه نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد افرادی که دورکاری و کار در خانه دارند؛ چنین عادتی نداشته و فقط از رخت‌خواب خود برخاسته و مشغول انجام کارهای خود می‌شوند. نهایتا یک لباس بهتر برای تماس‌های ویدئویی می‌پوشند و هرگز احساس رفتن سر کار را ندارند.

با خود مهربان باشید

اگر یک تیم را مدیریت می‌کنید یا هدایت یک کسب‌وکار را برعهده دارید؛ دورکاری شما حداقل از دو زاویه تحت تاثیر قرار می‌گیرید:

  • نخست، این احتمال وجود دارد که الگوی خواب شما مختل شده و روی روحیه شما تاثیرگذار باشد
  • دوم، احتمال دارد الگوی خواب شما روی کارایی تیم‌تان هم تاثیرگذار باشد و منجر به کاهش روحیه آن‌ها و پایین آمدن بهره‌وری فردی و تیمی شود.

برای فرار از این اتفاق و اثیرات ناخواسته پاندمی کووید-۱۹، حداقل باید این تغییرات ساده را در عادت‌های روزمره خود ایجاد کنید:

  • ساعت‌های کاری مشخصی برای خودتان و دیگر کارمندان در دورکاری تعیین کنید.
  • تا حد ممکن سعی کنید به این ساعت‌ها تعصب داشته باشید.
  • سعی کنید پاسخ‌گویی به ایمیل‌ها و ارتباطات را محدود به ساعت‌های مشخصی کنید.
  • در زمان خواب، تلفن همراه خود را خاموش کرده یا بی‌صدا کنید و تماس‌ها را ضبط و در ساعت کاری گوش کنید.
  • سرانجام، فراموش نکنید که باید با خود مهربان باشید. در نهایت این پاندمی پایانی دارد و باید در این مدت همه‌طوره از خودتان مواظب کنید و به آینده امیدوار باشید.

در سال ۲۰۲۱، خواب بهتر، منظم‌تر و داشتن روحیه بهتر بسیار اهمیت دارد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…
منبع اینک
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5