چگونه چال لپ داشته باشیم؟

0

چال گونه ، یک فرورفتگی کوچک بر روی گونه است که هنگام لبخند ظاهر می شود. این یک ویژگی ارثی و ژنتیکی است که معمولا در دو طرف گونه ظاهر می شود اما در بعضی موارد ممکن است فقط در یک طرف، در گوشه های بالا، پایین یا گوشه پایین تر از دهان ظاهر شوند.

در اصل، انقباض عضله صورت، به نام عضله خنده، باعث بروز چال گونه می شود. چال گونه زمانی به وجود می آید که پوست صورت و عضله متصل به آن، به پائین کشیده می شوند و خندیدن باعث انقباض عضله خنده می شود. به عبارت دیگر، چال گونه، یک نقص جزئی در صورت محسوب می شود.

معنی و مفهوم چال گونه
غربی ها عقیده دارند افرادی که دارای چال گونه هستند، بسیار خوش شانس هستند؛ زیرا آنها همیشه توسط الهه عشق و زیبایی ( ونوس) محافظت می شوند.

زندگی این افراد سراسر آرامش و خوش شانسی است. برای آنها، ونوس ناجی بسیار زیبایی است که قلب و مهربانی و خوش قلبی او “علامتی” است تا این افراد در مورد پول، شهرت و سرنوشت، خوش شانس باشند. پس باید از ونوس، تشکر کرد.

با توجه به باور عمومی، افرادی با چال گونه، همیشه در کار و به دست آوردن ثروت، خوش شانس هستند. با توجه به خلق و خوی ملایم و روح مترقی این افراد، همیشه مورد قدردانی قرار می گیرند، حتی به شخصیت های مهمی تبدیل می شوند، که می توانند از دیگران محافظت کنند.

در زنان داشتن چال گونه ، به معنای خوش شانسی است که این خوش شانسی بیشتر شامل خردمندی، هوشمندی و هوشیاری است. در دختران، نشانه دلربایی و جدابیت و زیبایی است. این جذابیت باعث می شود دیگران مجذوب او شوند. داشتن چشمانی نافذ نیز باعث موفقیت آنها می شود.

در مردان داشتن چال گونه به معنای نشانه ای از سرعت است. به نظر می رسد آنها چهره و استایل جذابی دارند. آنها سرشار از سرزندگی هستند و جذابیت زیادی برای مردم ایجاد می کنند و این عبارتی ظریف از بشریت است.

چگونه با تمرین و ورزش می توانید چال گونه داشته باشید؟
گام اول:
لب ها و گونه ها را فشار دهید. برای شروع تمرین گونه ها، چهره خود را مانند زمانی که لیمو و یا غذاهای ترش می خورید، جمع کنید. لب ها باید کمی جمع شوند و یک قسمت از گونه اندکی گود شود. به دندان ها محکم فشار نیاورید به طوری که گونه ها به داخل فرو روند، اما لب ها را باید جمع و اصطلاحا غنچه کنید.

توجه – این یک روش عامیانه است. به عبارت دیگر، این نوع رویکرد از نظر علمی تایید نشده است، بنابراین، برای این روش تضمینی وجود ندارد که می تواند موثر باشد یا خیر.

گونه ها باید به طور طبیعی به داخل کشیده شوند، یعنی تا بین دندان های فوقانی و پایین، و بین جلو و عقب دهان، به درون کشیده شوند. اگر نمی توانید این حالت را مجسم کنید، غذای ترش بخورید و این تمرین را شبیه سازی کنید.

گام دوم:
این تورفتگی را فشار داده و نگه دارید. گودترین فرورفتگی روی گونه را شناسایی کنید. با استفاده از دو انگشت ، به آرامی روی گونه ها فشار دهید. در هنگام آماده کردن حرکات دهان خود، این نکات را در ذهن داشته باشید. همچنین می توانید از انگشت شست یا مداد برای فشار دادن این نقاط استفاده کنید.

گام سوم:
لبخند بزنید و موقعیت چال گونه را با انگشت خود میزان کنید. به آرامی لبخند بزنید و انگشت اشاره خود را بر روی صورتتان بگذارید. شما باید دهان خود را زمانی که می خندید، کاملا باز کنید زیرا چال گونه ، به طور طبیعی زمانی به وجود می آید که افراد، به پهنای صورت ، می خندند. اکنون باید نوک انگشتان خود را در نزدیکی دو گوشه دهان قرار دهید، زیرا این محل، محدوده طبیعی چال گونه است.

مطالب مرتبط

لیفتینگ صورت و بدن با آر اف ( RF ) چگونه انجام می شود؟

برای بررسی از آینه استفاده کنید تا اگر نوک انگشتان شما کمی از جای خود جابجا شدند ، بتوانید آنها را اصلاح کنید. نوک انگشتان یا مداد را، به نقطه ای که میخواهید چال گونه ایجاد شود، فشار دهید و بطور موقت، دست خود را به سرعت بردارید. اگر دوست دارید می توانید عکس بگیرید. توجه داشته باشید که به محض اینکه عضلات دهان را شل کنید، این فرورفتگی ها ناپدید می شوند.

گام چهارم:
تا ۳۰ دقیقه دیگر یا بیشتر فشار را ادامه دهید. برای ایجاد چال گونه بر روی استخوان گونه، باید حداقل ۳۰ دقیقه دیگر به فشار دادن دندان ها ادامه دهید. هرچه بیشتر فشار دهید، شانس بیشتری برای داشتن چال گونه خواهید داشت. در زمان های قدیم، دستگاه های مکانیکی با فشار وارد کردن بر روی نقاطی از سطح پوست، چال گونه درست می کردند. این نوع دستگاه ها را از نظر اثربخشی، مورد بررسی قرار نداده اند، اما بعضی از آنها ادعا دارند که کار می کنند. این تمرین عملکرد دستگاه را شبیه سازی می کند.

گام پنجم:
روزانه این تمرین را تکرار کنید. این تمرین را ۳۰ دقیقه در روز برای داشتن چال گونه و به مدت چند هفته انجام دهید. اگر چال گونه را به مدت کمتر از یک ماه میخواهید بر روی صورت خود داشته باشید، بهتر است این روش را کنار بگذارید. این روش با شواهد علمی تایید نشده است و فقط در حد شایعات عامیانه است، بنابراین اگر موفق نشدید، احتمالا این روش برای شما کارآمد نخواهد بود.

چگونه می توانید با لوازم آرایشی، چال گونه درست کنید
گام اول:
از یک آینه استفاده کنید و با دهان کاملا باز، اما به طور طبیعی. بخندید. موقعیت چال های مصنوعی گونه را، مشخص کنید.
هنگام لبخند زدن، چین و چروک هایی در اطراف دهان تشکیل می شوند.چال گونه باید خارج از این چروک ها باشند، پس از بالای لب بالا شروع کنید.

به یاد داشته باشید که با صدای بلند بخندید، اما حالت طبیعی خود را از دست ندهید. چال گونه ها با یک لبخند طبیعی ظاهر می شوند. بنابراین وقتی قصد کشیدن چال گونه را دارید، لبخند بزنید، و محل درستی را انتخاب کنید. خجالت نکشید!
نکته: این روش برای ایجاد عکس های موقتی مناسب است. این چال گونه ممکن است طبیعی تر به نظر برسد.

گام دوم:
چال گونه خیالی خود را برجسته کنید. این چال ها معمولا کوتاه یا هلالی شکل هستند. با استفاده از خط چشم یا خط ابرو تیره، علامت گذاری کنید .رنگ قهوه ای تیره اثر بیشتری دارد زیرا حالت طبیعی را به صورت می دهد.از رنگ مشکی یا رنگهای دیگر استفاده نکنید.

گام سوم:
یک هلال ماه را بر روی گونه خود بکشید. هنگامی که بالاترین نقطه را مشخص کردید، ماهیچه های خود را شل کنید. از نقطه مشخص شده، یک خط منحنی رسم کنید. همچنین، می توانید از یک مداد طراحی استفاده کنید. منحنی نباید بیشتر از ۲.۵ سانتی متر از زیر نقاط مشخص شده باشند.یک منحنی کوچک – کمی کوتاهتر از منحنی ناخن- بکشید.
گام چهارم:
در صورت لزوم، روی آن صاف کنید و یا دوباره طراحی کنید. هنگامی که طراحی به پایان رسید، باید کمی آن را منظم کنید تا نتیجه نهایی، ظریف تر و طبیعی تر باشد. شما میتوانید از انگشتان خود یا قلم مو برای ثابت کردن طرح بر روی پوست، استفاده کنید. به جای حرکت قلم مو به دو طرف، از حرکات بالا و پایین استفاده کنید. طرح ممکن است از نظر رنگ ،یک دست در نیاید، بنابراین شما باید دوباره طرح بزنید و رنگ کنید.

گام پنجم:
برای بررسی نتایج، لبخند بزنید و در آینه، به تماشای چال های جدید گونه بپردازید – آیا آنها متعادل هستند؟ خیلی تیره نیستند؟ آیا این چال های گونه، در نور کم، طبیعی به نظر می رسند؟ اگر چال های گونه جدید به نظر اشتباه می رسند، تردید نکنید و آنها را پاک کنید و دوباره طراحی کنید.

چگونه با استفاده از سر بطری، چال گونه درست کنیم؟
چال گونه، فرو رفتگی کوچکی بر روی گونه و نزدیک به دهان است. این فرورفتگی، چهره را جذاب تر و گیراتر می کند. برای داشتن این جذابیت، بسیاری از جوانان، از چوب پنبه استفاده می کنند. با این روش می توانید در ناحیه گونه، یک چال کوچک ایجاد کنید.

چطور این کار را انجام دهیم:
برای ایجاد چال گونه، لطفا از سر بطری های پلاستیکی، بدون لبه های تیز استفاده کنید.
سر بطری ها را با یک محلول نمکی تمییز کنید.
در جلوی آینه بنشینید و سربطری را در دهان، بین گونه ها و دندان های خود قرار دهید، جایی که می خواهید چال گونه، داشته باشید.
سپس از دستان خود استفاده کنید و به آرامی آن را فشار دهید تا با سر بطری، بر روی گونه خود، چال بیندازید.
این کار را هر روز برای به دست آوردن بهترین نتایج، انجام دهید.

چگونه با داشتن یک رژیم غذایی سالم، میتوانید چال گونه داشته باشید؟
کارشناسان توصیه می کنند یک رژیم غذایی سالم یعنی به حداقل رساندن مصرف نشاسته، قند اضافه و چربی های حیوانی از غذاهای گوشتی گرفته تا محصولات لبنی. برای کاهش سریع وزن، باید بیشتر از میوه ها، سبزیجات، سفیده تخم مرغ، محصولات سویا، ماهی، میگو، محصولات لبنی بدون چربی و گوشت بدون چربی بخورید.

اگر بدن شما بیش از ۵۰۰ کالری در هفته بسوزاند، بیش از ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم را از دست می دهید. اگر می خواهید سریعتر وزن کم کنید، باید کمتر بخورید و ورزش کنید. به عنوان مثال، اگر در روز با یک ساعت ورزش، در حدود ۱۰۵۰-۱۲۰۰ کالری بسوزانید، می توانید در هفته اول ۱.۵ تا ۲.۵ کیلوگرم از وزن خود را کم کنید یا اگر وزن شما بیشتر از ۱۱۴ کیلوگرم است، می توانید بیشتر هم کالری بسوزانید. خیلی مهم است که برای کاهش سریع وزن، کالری مصرفی خود را یکباره قطع نکنید، زیرا بسیار خطرناک است.

شما باید مصرف نمک را محدود و نشاسته را قطع کنید تا وزن خود را به طور موثری کاهش دهید، زیرا اینها باعث احتباس آب در بدن شده و وزن شما را افزایش می دهد. در واقع، داشتن یک رژیم غذایی سالم یک راه موثر دیگر برای داشتن چال گونه به طور طبیعی در خانه برای بزرگسالان است. نکاتی وجود دارد که خیلی باید رعایت کنید.

چطور این کار را انجام دهیم:
کاهش میزان مصرف روزانه قندها، فست فودها و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید. شما باید غذاهایی مانند گوشت کم چربی ، سبزیجات تازه، ماهی و میوه ها و پروتئین های گیاهی را به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید.

آجیل و غلات کامل برای تامین انرژی ایده آل هستند.

نوشیدن بیش از هشت لیوان آب در طول روز برای خارج کردن سموم و مواد شیمیایی بد از بدن،لازم است. نوشیدن آب زیاد، ثابت شده است که برای چال گونه و سلامتی مفید است.

چگونه می توانید با استفاده از یک قلم ، چال گونه درست کنید
با استفاده از یک قلم، یکی از بهترین روش ها برای داشتن چال گونه در بزرگسالان است اما سعی کنید آن را در اسرع وقت انجام دهید، به ویژه هنگامی که شما به دنبال راهی طبیعی برای داشتن چال گونه در منزل هستید . برای انجام این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:.

چطور این کار را انجام دهیم:
با دهان کاملا باز و بطور طبیعی لبخند بزنید و سپس تعیین کنید که چال گونه، کجا باید ایجاد شود. از دو قلم که تیز هم نباشند استفاده کنید و با آنها بر روی عضلات گونه فشار وارد کنید.

راه دیگر این است که شما می توانید از ته یک قلم به مبارزه با گونه های خود، طی مراحلی منظم، بروید. انجام این روش به شما کمک می کند که گونه های طبیعی و زیبایی داشته باشید. این روش موثری نیز برای کودکان می باشد که ابتدا باید مورد تایید شما قرار بگیرد و سپس آن را امتحان کنید.

چگونه می توانید با لبخندی پهن و عریض، چال گونه درست کنید؟
لبخند بزرگ و عریض به عنوان یکی از سریع ترین راه های درمانی برای بزرگسالان شناخته شده است که می توانید از آن، در صورتیکه بخواهید چال گونه طبیعی داشته باشید، استفاده کنید. برای کسب بهترین نتیجه، باید از یک آینه کوچک استفاده کنید؛ شما به این آینه نگاه می کنید و سپس لبخند بزنید. سعی کنید جایی که می خواهید چال گونه داشته باشید را بر روی پوست خود مشخص کنید.

یکی از اشکالات این راه حل، این است که وقتی لبخند بزرگ و عریضی می زنید، ممکن است روی گونه هایتان چین وچروک ایجاد شود. با این حال، باید تلاش کنید تا جایی که امکان دارد طبیعی به نظر برسد. این راه حل می تواند برای داشتن یک چال گونه طبیعی برای عکس گرفتن، مناسب باشد.
چگونه می توانید با کشیدن گونه ها به داخل، چال گونه داشته باشید.

این یکی از ساده ترین راه ها در مورد چگونگی داشتن چال گونه در افراد بزرگسال است تا بدون نیاز به عمل های جراحی خطرناک، به آن دست پیدا کنند.

این تمرین به شما کمک می کند تا به آرزوی خود برای داشتن چال گونه طبیعی، برسید. در واقع، این تمرین بسیار ساده است، بنابراین می توانید در اوقات فراغت خود، این تمرین را انجام دهید.گونه های خود را به سمت داخل بکشید و سپس چند ثانیه نگه دارید. هنگام انجام این تمرین آسان، تنها ابزار مورد نیاز برای استفاده، یک آینه می باشد تا مطمئن شوید که آیا این تمرین را به درستی انجام می دهید یا خیر. برای کسب بهترین نتیجه، این تمرین آسان را حداقل ۱۰ دقیقه انجام دهید و آن را چندین بار در روز تکرار کنید.
در حقیقت، کشیدن گونه ها به داخل، روشی بسیار موثر است که به شما کمک می کند تا چال گونه داشته باشید. پس هم اکنون آن را امتحان کنید!


چگونه چال گونه داشته باشیم؟ روش ایجاد چال گونه با ورزش در خانه

چال گونه با ورزش و ورزش چال گونه و ایجاد چال گونه با ورزش و ایجاد چال گونه با ورزش صورت و چال گونه بدون جراحی و چال گونه با ورزش و چال گونه بدون عمل جراحی و چال گونه بدون عمل

خندیدن و نمایان شدن چال گونه می تواند باعث جذابیت چهره شود. اگر به طور طبیعی دلتان می خواهد چال گونه داشته باشید این مطلب را از دست ندهید.

روش ایجاد چال گونه بدون جراحی زیبایی
به فرورفتگی کوچکی که هنگام خندیدن روی گونه ها تشکیل می شود، چال گونه یا چال خنده گفته می شود که به عنوان یکی از خصوصیات زیبایی در صورت شخص شمرده می شود.

هیچ کس نمی تواند جذابیت و معصومیتی که چال لپ به آدم ها میدهد را انکار کند. واقعیت این است:چال لپ، چال گونه یا چال خنده، هرچه که باشد جذاب است.

ایجاد چال گونه یا چال لپ با ورزش
همه ما در اطراف مان کسانی را می شناسیم که لبخند ملیحی دارند و هنگام خندیدن روی لپ شان چال می افتد و حتما بارها پیش خود فکر کرده اید که این افراد چقدر جذاب هستند! چال گونه می تواند در هر دو گونه و یا فقط یک گونه وجود داشته باشد که هنگام خنده دیده می شود. چال خنده به صورت افراد حالتی بی گناه و کودکانه می دهد و همین مسئله جذابیت و زیبایی آنها را دو چندان می کند. از سوی دیگر چال خنده یک ویژگی منحصر به فرد است که همه افراد از آن برخوردار نیستند اما روش های ساده ای وجود دارند که با استفاده از آنها می توان این فرورفتگی زیبا را در صورت ایجاد کرد.

بوسیله آرایش، چالِ لپِ طبیعی ایجاد کنید
روبروی آینه بایستید و بخندید. در این حالت انتخاب کنید که دوست دارید چالۀ لپ تان کجا قرار گیرد. وقتی می خندید، یک سری چین های طبیعی اطراف دهانتان نمایان می شود و چال لپ باید با فاصله و دور از آنها باشد.
بالای چال جدید تان علامت بگذارید. از یک مدادِ چشم یا مدادِ ابرو به رنگ قهوه ای تیره استفاده کرده و بالای جایی که برای چال تان انتخاب کردید یک نقطه ی کوچک بگذارید. از مداد های رنگی و سیاه بپرهیزید چون با رنگ پوست به خوبی ترکیب نمی شود و مصنوعی به نظر می رسد.
روی گونه هایتان یک هلال ماه بکشید. کنارِ نقطه ای که برای جای چال تان در نظر گرفته اید، یک هلال ماهِ کوچک و نازک با همان مداد بکشید. برای داشتن چال لپ طول این هلال ماه از 2 و نیم سانتی متر نباید بیشتر شود.
آنرا پخش کنید و اگر لازم بود دوباره بکشید. با استفاده از یک گوش پاک کن یا انگشتان دست تان، مداد را به آرامی روی پوستِ اطرافش پخش کنید. به احتمال زیاد با یک بار به نتیجه ی دلخواه نمی رسید، پس هر چندبار که لازم است این کار را تکرارکنید
بخندید تا نتیجه را ببینید! چال لپ هایتان را در آیینه بررسی کنید. آیا قرینه هستند؟ خیلی تیره اند؟ یا به اندازه ی کافی تیره نیستند؟ طبیعی به نظر می رسند؟ و… اگر چیزی به نظرتان خوب نیامد، نگران نشوید، می توانید صورت تان را بشویید و دوباره امتحان کنید.

گونه هایتان را ورزش دهید و تمرینِ چالِ لپ بکنید

لب هایتان را غنچه کنید و لپ هایتان را به سمت داخل بمکید. برای شروعِ ورزش، حالت صورتتان را باید طوری بکنید که انگار همین الان یک لیمو ترش یا گوجه سبز ترش خورده اید.
لپ هایتان از داخل دهان باید بین دندان های بالا و پایین قرار گیرد تا چال لپ ایجاد شود.
قسمتی از گونه هایتان را که گود رفته را فشار دهید و نگهدارید. عمیق ترین قسمتی که بعد از انجام این حرکت پیدا می شود را محکم نگهداشته و سعی کنید لب هایتان را تکان دهید.
بخندید تا اگر لازم بود جای انگشتتان را روی لپ تان تغییر دهید. چال لپ ها معمولاً وقتی که خنده روی صورت می آید پدیدار می شود. برای همین لازم است که بخندید تا مشخص شود دقیقاً کدام ماهیچه است که باید تمرین داده شود.
این فشار دادن و تمرین را هر روز 30 دقیقه یا بیشتر ادامه دهید تا چال لپ تان طولانی تر روی صورتتان بماند.
برای چندین هفته هر روز حداقل 30 دقیقه این تمرین را انجام دهید.


چگونه چال گونه داشته باشیم؟

در گذشته دستگاه‌های مکانیکی وجود داشتند که با وارد کردن فشار قابل تنظیم به این نقاط در صورت سعی در ایجاد چال گونه داشتند. البته هیچ وقت این موضوع به اثبات نرسید که این دستگاه‌ها واقعا نتیجه‌بخش هستند، اما برخی از افراد نسب به موثر بودن این دستگاه‌ها اطمینان زیادی داشتند. البته که می توان این کار را با دست انجام داد.
چرا بعضی ها چال لپ دارند؟

عقیده عمومی بر این است چال خنده ژنتیکی است (البته در مورد جزئیات این عقیده بحث‌هایی وجود دارد). در گذشته، وجود چال‌های‌ خنده به عنوان یک خصوصیت ژنتیکی «غالب» تلقی می‌شد، یعنی اگر والدینی، هر دو چال‌های خنده داشته باشند، همه فرزندان آن‌ها نیز کم و بیش چنین خصوصیتی را خواهند داشت.‌

دو نظریه دیگر نیز در مورد دلایل به‌وجود آمدن چال‌های گونه وجود دارد. یکی این است که آن‌ها محصول کوتاه بودن عضلات دور دهان هستند، اما نظریه پرطرفدارتر این است که این چال‌ها حاصل نقصی در یکی از عضلات صورت به نام زیگوماتیک ماژور هستند، که عضله بزرگِ قرار گرفته در طرفین صورت است. عقیده بر این است که چال گونه حاصل دو تکه شدن این عضله هستند که در حالت عادی یک تکه است. زیگوماتیکِ بیفید یا دو تایی، باعث می‌شود در هنگام خندیدن فرورفتگی کوچکی در گونه شما ظاهر شود.

راه های ایجاد چال گونه
ایجاد چال گونه به کمک آرایش

برای ایجاد فرورفتگی روی گونه با آرایش ابتدا درمقابل آینه بایستد و لبخند بزنید.

درحالت لبخند زدن محلی را که میخواهید چال داشته باشد دقیقاً مشخص کنید. محل چال های لبخند مهم است.

زیرا پس از ایجاد چال بوسیله لوازم آرایش گودی ها باید طبیعی بنظر برسند. پس از علامت گذاری چال ها توسط مداد ابرو یا سایه چشم این نقطه را شبیه به یک منحنی حدود 2 سانتیمتر رسم کنید.

و با ایجاد سایه روشن توسط سایه چشم و استفاده از رژگونه برروی این منحنی حالتی شبیه به چال گونه برروی گونه های خود ایجاد کنید.

ایجاد چال گونه به کمک ورزش

راه دیگربرای ایجاد فرورفتگی طبیعی روی گونه ورزش کردن است. که روش بسیارآسانی است.

تصورکنید که چیزترشی مانند لیمو یا تمبرهندی یا لواشک جویده اید. دراین حالت لبهای شما کمی غنچه است و گونه ها بداخل مکیده شده. درحالی که دهان بسته است.

این حالت واکنش طبیعی صورت به خوردن چیزهایی با مزه ترش است. دراین تمرین لپها باید طوری بداخل برده شوند که طبیعی بنظربرسند.

ایجاد چال گونه به کمک ورزش (تمرین دوم)

این تمرین کمی عجیب بنظرمیرسد. ابتدا محل ایجاد چال گونه را روی لپتان تعیین کنید.

سپس با استفاده ازانگشتانتان آنها را بآرامی بداخل فشاردهید. شما میتوانید بجای استفاده ازانگشتانتان ازدو مداد برای ایجاد چال استفاده کنید.

ایجاد چال گونه به کمک دستگاه

در گذشته دستگاه‌های مکانیکی وجود داشتند که با وارد کردن فشار قابل تنظیم به این نقاط در صورت سعی در ایجاد چال گونه داشتند. البته هیچ وقت این موضوع به اثبات نرسید که این دستگاه‌ها واقعا نتیجه‌بخش هستند، اما برخی از افراد نسب به موثر بودن این دستگاه‌ها اطمینان زیادی داشتند. البته که می توان این کار را با دست انجام داد.

اگر نیاز به عمل جراحی داشته باشید

چال گونه یکی از اعمال جراحی زیبایی است که توسط برخی از افراد تقاضا می شود و این عمل به ۲ روش صورت می گیرد؛ بهترین روش این است که از طریق داخل دهان برشی کوچک ایجاد می کنیم. در این ناحیه یک نوع چربی به نام «بوچارت» وجود دارد که این قسمت را با ساکشن خالی کرده؛ درنتیجه حفره ای زیرگونه ها و در ناحیه خنده افراد به وجود می آید و مقداری فرورفتگی در این محل ایجاد می شود. روش دیگر به این صورت است که از داخل دهان، قسمتی که قرار است روی صورت چال بیفتد را با بخیه جمع می کنیم و به این ترتیب چال گونه را برای فرد به وجود می آوریم. البته این را بگویم که نتایج این عمل کاملا غیرقابل پیش بینی است.

توصیه های پس از عمل

۱ مقداری درد، تورم و کبودی پس از عمل طبیعی است ولی در صورت درد یا تورم شدید یا خونریزی باید جراح را در جریان گذاشت.

۲ معمولا پس از عمل استفاده از آنتی بیوتیک ها توصیه می شود.

۳ فرد باید پس از هربار مصرف موادغذایی با دهانشویه دهان خود را شست و شو دهد تا محل برش ها که داخل دهان است دچار عفونت نشود.

۴ استفاده از کیسه یخ روی گونه برای ۲۴ ساعت اول برای کاهش تورم ها توصیه می شود.

۵ باید از فعالیت های سنگین همچون ورزش تا ۸ هفته بعد از عمل خودداری شود ولی فعالیت های سبک پس از ۳ روز امکان پذیر است.

۶ هنگام خواب استفاده از ۲ عدد بالش در پشت سر برای کاهش تورم ها توصیه می شود.

۷ بیمار باید از وارد شدن هرگونه ضربه به ناحیه گونه برای چند هفته اجتناب کند.

۸ از مصرف غذاهای سفت و جویدنی در ۴ ۳ روز اول پس از عمل خودداری کند تا احتمال جابه جایی پروتزها کمتر شود.

۹ از صحبت کردن زیاد خودداری کنند تا عضلات صورت کمتر تحرک داشته باشد و پروتز بتواند به استخوان گونه بچسبد.


ایجاد چال گونه به روش طبیعی

امروزه چال گونه یا چال خنده یکی از معیارهای زیبایی محسوب می شود و جذابیت و معصومیتی به چهره می بخشد که به هیچ وجه انکار شدنی نیست .

چال گونه یک ویژگی منحصر به فرد است که همه افراد از آن برخوردار نیستند اما در برخی افراد روی یک گونه و برخی دیگر روی هر دو گونه وجود دارد که هنگام خنده دیده می شود.

اگر شما نیز عاشق چال گونه یا چال خنده هستید و دوست دارید این فرورفتگی جذاب را روی صورتتان داشته باشید تا چهره شما منحصر به فرد گردد این بخش از دنیای مد نمناک را از دست ندهید.

چگونه چال گونه داشته باشیم؟
روش ایجاد چالِ لپِ یا همان چال گونه به وسیله آرایش

شما می توانید با یک آرایش ساده چال گونه ایجاد کنید بدین شکل که جلوی آینه باستید و لبخند بزنید. با لبخند زدن چین و چروک های طبیعی اطراف لب ایجاد می شود بنابراین چال لپ تان باید با فاصله و دور ازاین خطوط لبخند باشد.

با یک مداد جای چال را علامت بزنید و بعد با یک مداد چشم یا مدادِ ابرو به رنگ قهوه ای تیره بالاتر از این قسمت را که برای جای چال رو روی لپ انتخاب کرده اید ، یک نقطه ی کوچیک بگذارید اما برای این کار از مداد سیاه و رنگی استفاده نکنید زیرا به علت ترکیب نشدن با رنگ پوست چال گونه ی شمارو کاملا مصنوعی نشان می دهد.

کنارِ نقطه ای که برای جای چال تان انتخاب نموده اید یک هلال ماهِ2 و نیم سانتی متری و کوچک بکشید و آن را با یک گوش پاک کن یا انگشت روی پوستِتان پخش کنید. چند بار این کار را انجام دهید تا نتیجه خوبی به دست آورید تبحر پیدا کنید.

چگونگی ایجاد چال گونه با آرایش
ایجاد چالِ لپ یا چال گونه با ورزش

شما با انجام ورزش نیز می توانید چال لپ ایجاد کنید . این ورزش و تمرین عضلات صورت را اینگونه انجام دهید.

1. ابتدا لب هایتان را غنچه کنید .

2. سپس لپ هایتان را به طرف داخل بمکید طوری که حالت صورتتان مانند وقتی باشد که یک خوراکی ترش می خورید.

3. از داخل دهان لپ هایتان را بین دندان هایتان بگیرید تا چال لپ ایجاد شود.

4. آن قسمت از گونه که گود شده و فرو رفته است را با دست نگه دارید و فشار دهید.

5. همان گونه که محکم نگهداشته اید و سعی کنید لب هایتان را تکان دهید وبخندید تا مشخص شود دقیقاً کدام ماهیچه است که باید تمرین داده شود.

6. اگر لازم بود جای انگشتتان را روی لپ تان عوض کنید.

7. هر روز 30 دقیقه این تمرین را انجام دهید تا روی گونه تان چال ایجاد شود.

ورزش عضلات صورت بهترین روش برای چال گونه
ایجاد چال گونه به کمک دستگاه

دستگاه های مکانیکی در گذشته وجود داشتند که فشار قابل تنظیمی به گونه وارد می کردند و سبب ایجاد چال گونه می شدند شما می توانید به جای این دستگاه ها این کار را با دست خود نیز انجام دهید ؛ البته حتما با دقت و در صورت وجود مشکل با مشورت یک فرد متخصص .


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.