مایکروسافت سرورهای ابری خود را کاملا در وان مایع سرد غوطه‌ور کرد

راه‌کارهای پیشرفته ردموند برای کاهش مصرف انرژی و خنک‌کنندگی بیشتر

0

مایکروسافت مرتبا به دنبال استفاده از راه‌کارهایی برای کاهش مصرف انرژی و افزایش بازدهی در محیط‌های ابری، سرور و مرکزداده است. این شرکت پس از اینکه یک مرکزداده خود را به طور کامل در آب دریاف فرو برد؛ اکنون به سراغ راهکارهای خنک‌کنندگی مایع سرد رفته است.

ردموند خبر داد سرورهای سرویس‌های ابری خود را به طور کامل در مایع سرد غوطه‌ور کرده است تا کارایی بهبود پیدا کرده و انرژی کمتری برای خنک‌کنندگی آن‌ها مصرف شود. اکنون، این شرکت یک مجموعه از سرورهای در مایع سرد راه‌اندازی کرده است.

راه‌کار خنک‌کنندگی مایع سرد تازه نیست و بیش از دو دهه است در صنعت سرور و مرکزداده مطرح شده ولی مایکروسافت ادعا می‌کند «اولین ارائه‌دهنده ابری (کلاود) است که در محیط خود از سیستم سرمایشی مایع سرد غوطه‌ور شده دو فاز» استفاده می‌کند.

در این روش، رک‌های سرور به طور کامل در مایع سرد و غیررسانایی غوطه‌ور شده و از این طریق گرمای تجهیزات الکتریکی کاهش پیدا می‌کند. مایع سرد استفاده شده توسط مایکروسافت مبتنی بر فلوئورکربن است که می‌تواند در برخورد مستقیم با تجهیزات الکتریکی داغ، گرما را گرفته و آن‌ها را خنک کند. این مایع قدرت گرمایشی تا ۱۲۲ درجه فارنهایت یا ۵۰ درجه سانتی‌گراد را دارد و دوباره می‌تواند متراکم و خنک شده به سیستم بازگردانده شود.

در این سیستم سرمایشی، مایع سرد در یک فضای حلقه بسته جریان داشته و دیگر نیازی به استفاده از چیلرهای آبی یا جابه‌جایی مایع و منبع‌های نگهداری آن نیست تا هم در مصرف انرژی و هم هزینه‌ها صرفه‌جویی صورت گیرد.

کریستین بلادی، نائب رئیس گروه توسعه پیشرفته مراکزداده مایکروسافت در گفت‌وگو با سایت ورج می‌گوید: «این اساسا یک وان است. رک‌ها به طور کامل در وان دراز کشیده و چیزی که شما می‌بینید؛ درست مانند جوشیدن آب در دیگ است. دیگ شما در خانه در دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد در حال جوشیدن است ولی اینجا دیگ جوش در دمای ۵۰ درجه می‌جوشد.»

این نوع مایع خنک‌کننده در سال‌های اخیر توسط ماینرها برای استخراج بیت‌کوین و سایر رمزارزها استفاده شده است. مایکروسافت در چند سال گذشته از این مایع سرد به طور آزمایشی استفاده کرده و حالا بر آن شده در برابر افزایش تقاضاها برای ارائه سرویس‌های ابری و ترافیک نرم‌افزارهای پیچیده و هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشینی؛ از این فناوری سود ببرد.

در حال حاضر، بیشتر مراکزداده از هوای سرد برای سیستم سرمایشی خود استفاده می‌کنند. هوای بیرون از مرکزداده را به درون محیط مرکزداده کشیده و با پایین آوردن دمای آن به زیر ۳۵ درجه سانتی‌گراد با تبخیر، آن را برای خنک‌سازی تجهیزات سرور و رک آماده می‌کنند. در این پروسه دمای آب زیادی مصرف می‌شود و مصرف انرژی بالا است. در روش جدید مایع سرد مایکروسافت، به طور کلی مصرف آب در مراکزداده از بین می‌رود و دیگر نیازی به چیلرها و منبع‌های نگهداری آب نیست. این موضوع برای مراکزداده بسیار اهمیت دارد.

این وان سرور به مایکروسافت اجازه می‌دهد سخت‌افزار بیشتری را در کنار هم بسته‌بندی کند و تراکم سرورها را افزایش دهد که در مقایسه با خنک‌کننده‌های هوا سنتی، فضای کمتری می‌گیرد. مایکروسافت در حال استفاده از این فناوری برای مصارف داخلی است ولی قصد دارد در آینده به طور گسترده‌ای برای کسب‌وکارهای مختلف در دسترس قرار دهد.

فعلا این سیستم مایع سرد در یک مرکزداده کوچک و به اندازه یک رک مورد استفاده قرار گرفته است و قرار است در مرحله بعدی برای چندین رک راه‌اندازی شود.

جمع‌آوری آب توسط مایکروسافت

همچنین، مایکروسافت باید پیامدهای قابلیت اطمینان این سیستم خنک‌کننده جدید و انواع مختلف بار کاری که می‌تواند تحمل کند؛ به‌ویژه برای مصارف کلاود و هوش مصنوعی را بررسی کند. آن‌ها انتظار قابلیت اطمینان بسیار بیشتری از این سیستم نسبت به خنک‌کننده‌های سنتی دارند. آن‌ها در پروژه Project Natick متوجه شدند از بین بردن رطوبت و اکسیژن در محیط‌های مرکزداده چقدر در افزایش قابلیت اطمینان رک‌ها و سرورها موثر است.

در پروژه Project Natick، مایکروسافت یک مرکزداده کامل را با ۸۶۴ سرور و ۲۷.۶ پتابایت فضای ذخیره‌سازی، به طور کامل در آب دریای اسکاتلند غرق کرد. این مرکزداده کف دریا و به مدت یک سال قرار داشت و مایکروسافت فهمید که میزان خرابی‌ها به یک هشتم مراکزداده زمینی کاهش پیدا کرده است. رطوبت و اکسیژن باعث خوردگی تجهیزات می‌شوند و مایکروسافت می‌خواهد به میزان زیادی آن‌ها را در مراکزداده کاهش دهد.

اما مایکروسافت اهداف دیگری هم در این پروژه دارد؛ از جمله مقابله با کمبود آب در کره زمین است. این شرکت متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ بیش از آنچه که متعهد شده است؛ مصرف آب را کاهش داده تا به جلوگیری از نابودی آب کمک کند. مایکروسافت می‌خواهد با جمع‌آوری آب باران در محل دفاتر خود و جمع‌آوری میعانات تهویه هوا برای آب‌رسانی به گیاهان در این پروژه‌های محیط زیستی کمک کند.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۸ میلیون متر مکعب آب از سیستم‌های شهری و دیگر منابع محلی برداشت کند. این میزان در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۷ میلیون متر مکعب بود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…
منبع theverge
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5