عمل دیسک کمر – هر آنچه درباره دیسک کمر باید بدانیم

0

رپورتاژ

درد دیسک کمر یکی از دردهای معروف در بین مردم است که درمان دیسک کمر استفاده از راه‌هایی مثل عمل دیسک کمر و یا بهبود با مراقبت های ویژه است. در ادامه این مطلب به تمامی سوالات شما در زمینه دیسک کمر پاسخ داده می‌شود.

عمل دیسک کمر

دیسک کمر محافظ فوق العاده

ستون فقرات و شبکه عصبی

مهره‌های ستون فقرات انسان از جنس استخوان سخت هستند و انعطافی ندارند. در بین این مهره‌ها لایه‌هایی وجود دارد که می توانند آب را جذب و دفع کنند. این لایه‌ها که در واقع همان دیسک هستند از دو بخش تشکیل شده اند:

  1. مایع ژلاتینی وسط همان هسته دیسک محسوب می شود
  2. لایه ای که دور آن را گرفته از جنس فیبر است.

ماده ژلاتینی یا همان هسته دیسک قابلیت حیاتی و مهم انعطاف بین مهره‌ها را فراهم می کند. دیسک در هنگام فشار عمودی آب خود را از دست می‌دهد و در هنگام استراحت همان آب را به دست می‌آورد، به همین علت است که قد افراد در هنگام صبح ۱ الی 1.5 سانتی متر بلندتر می شود. اکنون که با دیسک آشنا شدید متوجه این مساله شدید که همه افراد دیسک دارند و اگر کسی از درد کمر ناشی از دیسک اعتراض دارد به علت وجود دیسک بین مهره‌هایش نیست بلکه به علت کارکرد نامناسب دیسک‌هاست. اما سوالی که مطرح است این است که علت درد ناشی از دیسک برای چیست؟

علت درد دیسک کمر چیست؟

علت درد دیسک کمر آسیب دیدن دیسک است. ممکن است به یکی از علل زیر به این لایه های فیبری که رشته ای هستند فشار وارد کنیم و آنها را پاره کنیم:

  • فشار بیش از اندازه
  • انجام ورزش‌های نامنظم
  • بلند کردن اجسام سنگین به مرور زمان
  • و یا اعمال فشار بطور ناگهانی حتی به طور ناگهانی

در نتیجه هسته دیسک از این لایه‌ها بیرون می‌زند و به سیستم عصبی یا همان سیاتیک فشار وارد می‌کند. در نهایت موجب درد در ناحیه کمر و بعد در ناحیه پا خواهد شد. در موارد خیلی شدید دیسک احتمال فلجی و از کار افتادن پا هم خواهد شد. بیرون زدگی یا پارگی دیسک در مواقعی با استراحت و مصرف دارو بهتر می شود و از میزان التهاب آن با استراحت کم خواهد شد. اما در برخی از موارد دیسک کمر فقط با عمل جراحی بهبود پیدا خواهد کرد.

نشانه‌های اصلی مشکل دیسک کمر

از جمله مهمترین نشانه‌های عارضه دیسک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس درد در پاها
  • بی حسی گزگز کردن پا
  • ضعف عضلانی

نکته: البته نشانه‌ها و علایم مشکل دیسک در ستون فقرات موارد زیادیست که در مطلب دیگری به طور مفصل به آن پرداخته شده است.

«یکی از مهم ترین نکاتی که باید درباره مشکل دیسک کمر در نظر داشته باشید مراجعه و درمان به موقع و مناسب است

عمل دیسک کمر مهمترین و سخت ترین روش بهبود درد دیسک

یکی از راه‌های درمانی درد دیسک کمر در شرایط حاد، عمل جراحی است. عمل دیسک کمر یک عمل مهم و نیازمند تخصص و تعهد بسیار است. انجام عمل جراحی دیسک کمر روش‌های مختلفی دارد که در زیر به چند نمونه از آن‌ها اشاره شده است.

  • جراحی لامینکتومی
  • جراحی اندوسکوپی
  • جراحی میکروسکوپی
  • عمل های بسته دیسک
  • درمان‌های طبی

یکی از نکات مهم درباره کسانی که مشکل درد دیسک دارند این است که این افراد همیشه و در همه حال باید مراقبت‌ها و احتیاط‌های لازم را انجام دهند و در صورت لزوم از تجهیزات پزشکی مورد نیاز به طور مداوم استفاده نمایند.

«به یاد داشته باشید که صرفا نداشتن درد نشانه بهبود کامل نیست»

این افراد همیشه باید در جابجایی‌های خود نکات مراقبتی را رعایت نمایند و حتی حتی اگر در شرایط سختی (مانند دوره اولیه بعد از عمل) قرار داشتند باید انتقال و جابجاییشان تحت مراقبت‌های ویژه مانند انتقال با آمبولانس خصوصی با کادر مجرب باشد.

و به عنوان کلام آخر با مراجعه به مطلب زیر میتوانید جواب بسیاری از سوالات خود را در مجموعه تندیس آنلاین پیدا کنید.

 مهمترین سوالات درباره دیسک کمر

  • نشانه های اصلی و درست دیسک کمر
  • مهم ترین و اصلی ترین نکات برای انتخاب یک جراج دیسک کمر خوب
  • توصیه های درمانی دیسک کمر
  • چه زمانی نیاز به انجام عمل دیسک کمر می‌باشد؟
  • بهترین پزشکان دیسک کمر ایران
  • مراقبت های بعد از عمل
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.