بایدها و نبایدهای میکرونیدلینگ با انواع کوکتل استالیدرم

0

رپورتاژ

در دهه‌های گذشته تمام تمرکز صنعت زیبایی بر تولید انواع مختلف مواد آرایشی بود تا از این طریق به افراد چهره‌ای زیبا هدیه دهد… . اما آنچه که شاهدش بودیم چهره‌های زننده و مصنوعی بود که نه تنها عاری از زیبایی بودند که حتی از تصنعی بودن آن گاهاً دچار وحشت هم می‌شدیم!!!

امروزه اکثریت خانم‌ها و آقایان از طرفداران پروپاقرص زیبایی پوست، مو، تیپ و اندام هستند اما نه در آن قالب‌های مصنوعی و قدیمی، بلکه کاملاً طبیعی و نچرال. سوال اینجاست که آیا راهی برای داشتن پوستی سالم، زیبا و بی‌عیب و نقص وجود دارد که دیگر نیازی به پنهان کردن عیوب آن با انواع کرم پودر و پنکیک نباشد؟ آیا می‌توان از پیری و افتادگی پوست جلوگیری کرد؟ برای رشد مو و جلوگیری از ریزش قطعی آن راه‌حل مطمئن و مؤثری وجود دارد؟

همانگونه که می‌دانیم در مراکز فیشیال و پاکسازی، انواع تکنیک‌ها برای جلوگیری از پیری زودرس و دهیدراته شدن پوست اجرا می‌شود… . اما اگر بدنبال جوانسازی دائمی پوست هستیم، راه‌حل آن چیزی نیست جز میکرونیدلینگ و آن هم با کوکتل‌های جادویی و معروف استالیدرم!

برای درک این موضوع نیاز است اول با تکنیک میکرونیدلینگ، نحوه اثربخشی آن و باید و نبایدهایشن بخوبی آشنا شویم تا با اقدامی هوشمندانه صاحب پوستی جوان و باطروات و موهایی پرپشت و سالم شویم.

میکرونیدلینگ چیست

همه ما در طول زندگی حتی برای یکبار هم که شده با بریده شدن دست و یا زخمی شدن پوست‌مان مواجه شده‌ایم. در این حالت به طور طبیعی سیستم ایمنی بدن با ساخت کلاژن و الاستین مجدداً زخم ایجاد شده را بهبود داده و درمان می‌کند.

محققین پوست و مو با استفاده از این روند طبیعی بدن، روشی برای جوانسازی پوست ابداع کردند. بدین ترتیب که سوزن‌های بسیار ظریفی در پوست فرو می‌رود و هزاران میکروکانال (حفره‌) در آن ایجاد می‌شود. سیستم ایمنی در این حالت دست به کار شده و با ساخت پروتئین‌های کلاژن و الاستین آنها را پر می‌کند.

سوال اینجاست که اهمیت این رشته‌های پروتئینی چیست و چگونه می‌تواند باعث جوانسازی پوست شود؟

اگر پوست شاداب و بشاشی دارید قطعاً پوستتان سرشار از رشته‌های کلاژن و الاستین است. این دو پروتئین همچون رشته‌ی فنر مانندی در هم تنیده شده‌اند و عامل کشسانی، جوانی و شادابی پوست هستند.

مشکل اصلی اینجاست که بعد از سن 30 سالگی به مرور توانایی بدن برای ساخت این پروتئین‌ها کاهش می‌یابد و پوست شروع به چروکیدگی و پیر شدن می‌کند. هرگونه تنش محیطی، جسمی و… می‌تواند بر سرعت پیری و کاهش تولید آن اثربگذارد.

اما با میکرونیدلینگ و طبق پروسه‌ای که شرح دادیم بدن مجبور به ساخت این دو پروتئین می‌شود و کاهش آن را نه تنها جبران می‌کند که بر ذخیره آن نیز خواهد افزود و به همین راحتی باعث جوانسازی دائمی پوست می‌شود!

تجهیزات موردنیاز برای انجام میکرونیدلینگ

  • دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن
  • کوکتل میکرونیدلینگ
  • سوزن میکرونیدلینگ
  • پماد بی‌حسی
  • مواد استریل و یکبار مصرف

برای خرید هر یک از این ملزومات بایستی به نکات و باید و نبایدهایی توجه کرد که در ادامه به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم.

دستگاه میکرونیدلینگ

  • دستگاه‌های مختلفی برای انجام میکرونیدلینگ و جوانسازی پوست ابداع شده‌اند. آنچه که در رتبه اول اهمیت قرار دارد عدم لرزش آن است. در صورت وجود لرزش، پوست صورت نه تنها جوانسازی و درمان نمی‌شود که بلعکس بشدت آسیب می‌بیند. پس باید هنگام خرید دستگاه میکرونیدلینگ به این نکته مهم توجه کنید.
  • مسئله بعدی وفور سوزن مخصوص آن دستگاه در بازار است. اگر دستگاهی به هر لحاظ کارایی بالایی داشته باشد اما سوزنش کمیاب باشد و یا بیشتر از حد معمول گرانقیمت باشد ارزش خریدن ندارد!
  • مدرج بودن دستگاه برای تنظیم عمق سوزن نیز اهمیت زیادی دارد، چون برای هر قسمت از پوست بایستی عمق خاص و مشخصی را تنظیم کرد تا ایجاد میکروکانال به درستی انجام شود و از آسیب دیدن زیاد از حد پوست جلوگیری شود.

دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن

دکتر پن یکی از شناخته‌شده‌ترین دستگاههای موجود در بازار برای میکرونیدلینگ است. دستگاه دکتر پن در ورژن‌های مختلفی در بازار موجود است. هنگام خرید دکتر پن بایستی به مشخصات هر یک توجه کنید و طبق صلاحدید مدل مورد نظر را انتخاب کنید.

انواع مختلف دکتر پن عباتند از؛

  • دکتر پن A1C
  • دکتر پن A1W
  • دکتر پن A6
  • دکتر پن A7

دکتر پن A1C اولین مدل تولیدی از این برند است. تنظیم عمق سوزن به صورت مدرج روی بدنه انجام می‌شود و برقی است. دکتر پن A1W بهترین مدل است، لزرشی ندارد، تنظیم عمق سوزن به صورت مدرج روی بدنه انجام می‌شود، هم شارژی و هم برقی است، نسبت به مدل‌های بالا کارایی کاملاً یکسان و قیمت پایین‌تری دارد.

دکتر پن A6 بیشتر شبیه یک دستگاه تاتو است. دو عدد باتری اضافه دارد، لرزش ندارد و تنظیم عمق سوزن نیز روی بدنه انجام می‌شود. قیمت A6 به نسبت کارایی مشابهی که با A1W دارد بالاتر است.

دکتر پن A7 تنظیم سرعتش با چرخاندن سر قلم و تا پنج لول قابل تنظیم است. هنگام روشن شدن سوزن نیدلینگ به طور اتوماتیک به صورت چرخشی حرکت می‌کند. اما مشکل اصلی این دستگاه قیمت بالای آن و اختصاصی بودن سوزنش است. این سوزن‌ها کمیاب هستند و قیمت بالایی دارند!!

پس نتیجه می‌گیریم که بایستی ملاکهای ذکر شده برای انتخاب دستگاه میکرونیدلینگ را بخوبی برای هر دستگاهی ارزیابی کنیم و صرفاً تحت تأثیر مدل بالاتر یا پایین‌تر آن نباشیم.

کوکتل‌ها مواد مغذی در حد نانو هستند که نقش درمانی و جوانسازی پوست را بر عهده دارند. استفاده از کوکتل جزء بایدهای مهم میکرونیدلینگ است، در غیر اینصورت نتیجه دلخواه به هیج وجه بدست نخواهد آمد!

هنگام خرید کوکتل میکرونیدلینگ بایستی به مشکل پوستی مدنظرمان توجه کنیم. انواع مختلفی از کوکتل میکرونیدلینگ استالیدرم برای کاربردهای مختلف در بازار موجود است که مهم‌ترین آن عبارت است از؛

کوکتل میکرونیدلینگ هیالورونیک اسید استالیدرم

هیالورونیک اسید یا همان HSR مهم‌ترین و اصلی‌ترین کوکتل جوانساز پوست است. این ماده برای ساخت کلاژن و الاستین بسیار ضروری است و برای انجام هرگونه درمان پوستی بایستی یکی از مراحل با این کوکتل انجام شود تا میکروکانال‌های ایجاد شده بخوبی و بطور کامل با رشته‌های پروتئینی پر شوند. در غیر اینصورت، ترمیم و درمان ناقص خواهد ماند. هیالورونیک اسید همچنین برای لیفت، شفاف شدن، آبرسانی و رفع منافذ باز پوست بسیار مؤثر است.

کوکتل میکرونیدلینگ ضدلک و روشن کننده استالیدرم

درمان و رفع کامل لک و کک و مک یکی از مشکل‌ترین درمان‌های پوستی است، اما میکرونیدلینگ با کوکتل ضدلک استالیدرم به همراه ویتامین سی تکنیکی بی‌نظیر برای درمان و کمرنگ شدن و حتی پاکسازی کامل آنها است.

این کوکتل حاوی آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی قوی است که همراه با ویتامین سی طی پنج تا هشت جلسه نتایج بسیار شگفت‌انگیزی را در پی خواهد داشت!

کوکتل میکرونیدلینگ ضدچروک استالیدرم

یکی از موارد درمان در میکرونیدلینگ جلوگیری از ایجاد چین و چروک و حتی رفع کامل چین و چروک‌های پوست است. برای رسیدن به این منظور حتماً باید از کوکتل ضد چروک استالیدرم و کوکتل هیالورونیک اسید استفاده کرد که در مدت زمان کوتاهتری به نتیجه مطلوب و دلخواه رسید.

کوکتل میکرونیدلینگ ضد چروک و سیاهی دور چشم استالیدرم

تصور کنید دور چشم‌تان گود، سیاه و پر از چین و چروک شده است. قطعاً تصور بد و ناراحت‌کننده‌ای است! برای پیشگیری از این عارضه و یا درمان آن یکی از بهترین گزینه‌ها کوکتل دور چشم استالیدرم است. این کوکتل علاوه بر رفع چین و چروک، منجر به شفاف و روشن شدن هاله سیاه دور چشم نیز می‌شود.

کوکتل میکرونیدلینگ کلاژن استالیدرم

کلاژن‌درمانی روشی بسیار مرسوم برای پر کردن جای جوش، زخم، بخیه و اسکار است. مواد دارویی موجود در این کوکتل مستقیماً وارد چرخه سنتز کلاژن می‌شوند و به بهبود سریع پوست کمک بسزایی می‌کنند.

کوکتل میکرونیدلینگ استالیدرم مو

احتمالاً تعجب کرده‌اید که از کوکتل مو صحبت می‌کنم! اما واقعیت این است که میکرونیدلینگ روشی فوق‌العاده عالی برای درمان کم مویی و ریزش موی سر، ابرو و ریش است.

هنگام سوزن زدن به کف سر علاوه بر کافش فشار بر ریشه موها و تحریک شدنشان به رشد، مواد مغذی موجود در کوکتل نیز به درون آن نفوذ کرده و منجر به نتایج خارق‌العاده‌ای طی شش تا هشت جلسه درمانی خواهد شد! فرقی هم ندارد که موی سر است یا ریش یا ابرو (که غالب خانم‌ها از ریزش آن گلایه دارند).

 باید و نبایدهای استفاده از بی‌حسی برای میکرونیدلینگ

قبل از انجام میکرونیدلینگ حتماً باید پوست را بی‌حس کرد. هرچه پماد بی‌حسی قوی‌تر باشد (مثل بی‌حس دکتر نامب، عقرب، نانوبروز و…)، پوست مدت زمان بیشتری بی‌حس خواهد ماند و بیشتر و بهتر هم می‌توان درمان را تکمیل کرد.

استفاده از لیدوکائین چه قبل از کار و چه حین میکرنیدلینگ کاملاً غلط است. چرا که محلول لیدوکایین فرار است و برای قبل از کار منجر به بی‌حسی قوی نخواهد شد. در حین کار نیز چون به درون میکروکانا‌لها نفوذ می‌کند، خطر ایجاد شوک (بویژه برای افراد با ناراحتی قلبی و افراد با فشار خون بالا) و ایجاد لک دارد. بنابراین، به هیچ عنوان نباید از لیدوکایین استفاده کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.