لکسوس LF-Z Electrified: پیش‌نمایشی از خودروهای الکتریکی مدرن آینده لکسوس در سال ۲۰۲۵

زبان طراحی، امکانات و پیشرانه برقی کاملا متفاوت برای خودروهای آینده

0

خودروی مفهومی الکتریکی لکسوس LF-Z Electrified نمایی از طراحی و پیشرانه‌های الکتریکی این برند در آینده نزدیک است.

لکسوس می‌گوید تا سال ۲۰۲۵ شاهد خودروهای EV تولیدی با ظاهر طراحی و فناوری‌های مشابه LF-Z Electrified خواهیم بود.

از خودروی LF-Z به عنوان «نسل بعد لکسوس» نام برده می‌شود. این خودروی مفهومی که اوایل فروردین ماه رونمایی شد؛ یک محصول بسیار مهم برای هر خودروساز الکتریکی است.

در این خودروی مفهومی، کاملا با یک طراحی متفاوت و رادیکالی از لکسوس روبرو هستیم. جلو پنجره مشبک اسپیندل جنجالی این شرکت دیگر دیده نمی‌شود و شما شاهد بدنه شبیه دوک با خطوط برجسته و چراغ‌های LED باریک در جلو و عقب هستید.

در عقب چراغ‌های LED تمام عرض و با خطوط بزرگ و زیادی مشاهده می‌کنیم که ما را به یاد نسل اول تویوتا میرائی می‌اندازد. این طراحی چراغ عقب زیبا و دوست‌داشتنی است ولی باید از لکسوس پرسید که نیاز است عبارت Electrified این‌قدر بزرگ و به صورت لوگوی روشن دیده شود؟ احتمالا در مدل‌های تولیدی بازار این لوگو تغییر خواهد کرد.

فضای داخلی خودرو بسیار مدرن و هیجان‌انگیز است که هیچ شباهتی به خودروهای الکتریکی امروزی ندارد و کاملا طعم و ذائقه یک خودروی آینده را نشان می‌دهد. همه نمایشگرها و سیستم‌های نمایش اطلاعات در پشت فرمان راننده نصب شدند؛ به‌طوری‌که راننده یک صفحه‌نمایش بزرگ پیش‌روی خود می‌بیند. بخش دیگر داشبورد طراحی مدرن و خاصی دارد ولی دیگر خبری از نمایشگرهای بزرگ لمسی نیست.

درون کابین خودرو چهار صندلی بسیار پیشرفته و مینیمالیستی مشاهده می‌شود. در این خودروی آینده‌نگرانه، همانند داشبورد کلیدهای کنترلی بسیار کمی استفاده شده است.

طعم طراحی و پیشرانه خودروهای آینده

چرخ‌های بزرگ و دوربین‌های جانبی به جای آینه‌های معمولی در این خودرو نصب شده است. لکسوس LF-Z Electrified از دستگیره‌های برقی سود برده و در کنار آن حسگرهای لمسی برای باز کردن راحت‌تر درب‌ها استفاده شده است. یک سقف شیشه‌ای بزرگ از نوع الکتروکرومیک نصب شده است که می‌تواند از شفاف به مات و برعکس تبدیل شود.

لکسوس می‌خواهد در خودروهای الکتریکی آینده خود از باتری‌های نسل جدید پلتفرم e-TNGA استفاده کند که اساس خودروهای تویوتا bZ4X است.

لکسوس LF-Z Electrified اولین کراس‌اوور الکتریکی اختصاصی این برند است و می‌خواهد از سیستم محرکه‌ای به نام Direct4 سود ببرد که به دو موتور اجازه می‌دهد قدرت را به چهار چرخ برساند. قدرت خودروی برقی لکسوس هم ۵۳۶ اسب بخار با گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر است. در سه ثانیه می‌تواند از سرعت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد. حداکثر سرعت آن هم ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و حتی بیشتر است.

یک باتری لیتیوم یونی ۹۰ کیلووات‌ساعت روی این خودرو سوار می‌شود که می‌تواند خوش‌بینانه ۳۷۳ مایل (۶۰۰ کیلومتر) را با هر بار شارژ مسافت طی کند. این باتری از استاندارد WLTP پشتیبانی کرده و می‌تواند از شارژرهای ۱۵۰ کیلووات بهره ببرد. وزن این خودرو حدود ۲۱۰۰ کیلوگرم گفته شده است.

چون این خودرو مفهومی و خاص بوده؛ هنوز اظهارنظر درباره قیمت آن بسیار زود است ولی گفته می‌شود از ۴۵ هزار دلار آغاز می‌شود. به گفته لکسوس، از سال ۲۰۲۵ شاهد ورود نسل جدیدی از خودروهای الکتریکی با این زبان طراحی و پیشرانه‌ها خواهیم بود. لکسوس در مجموع ۱۵ تا ۲۰ مدل خودروی هیبریدی، پلاگین هیبریدی و کاملا الکتریکی براساس این پلتفرم تولید خواهد کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…
منبع motortrend
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5