تام هنکس، هنرپیشه دوست‌داشتنی هالیوود 65 ساله شد

0

تام هنکس از بازیگرانی است که در چارچوبی خاص نمی‌گنجد و با نقش‌آفرینی در ژانرهای گوناگون قابلیت‌های بازیگری خود را به نمایش گذاشته، از “فارست گامپ” گرفته تا “پل جاسوس‌ها”. نهم ژوئن ۲۰۲۱ تام هنکس ۶۵ ساله می‌شود.

تام هنکس از جمله ستارگان هالیوود است که فیلم‌هایش از لحاظ گیشه بسیار موفق هستند. زندگی و فعالیت‌های هنری او همواره به دور از جنجال و حایشه بوده است. تام هنکس فعالیت‌های سینمایی خود را در دهه ۸۰ میلادی آغاز کرد و هنوز هم از چهر‌ه‌های موفق هالیوود محسوب می‌شود.

اولین موفقیت تام هاکنس در عرصه سینما به سال ۱۹۸۴ و بازی در فیلم “آب‌پاشی!” (Splash!) به کارگردانی ران هوارد برمی‌گردد. هنکس در این فیلم نقش مردی نه چندان خوشبخت را ایفا می‌کند که به یک پری دریایی دل می‌بندد. این فیلم کمدی‌عشقی که تنها با ۸ میلیون دلار بودجه تهیه شد، از لحاظ گیشه بسیار موفق بود و ۶۹ میلیون دلار فروش کرد. بازی چشمگیر هنکس در این فیلم سبب شد که نام او بر سر زبان‌ها بیفتد.

تام هنکس ۴ سال بعد در فیلم “آدم‌بزرگ” (Big) خوش درخشید. این فیلم در ژانر کمدی – فانتزی به کارگردانی پنی مارشال ساخته شده است. هنکس در این فیلم نقش پسربچه‌ای ۱۲ ‌ساله را ایفا می‌کند که آرزوی بزرگ شدن دارد و یک‌شبه با کمک “ماشین آرزو” به مردی بزرگسال بدل می‌شود. فروش ۱۵۲ میلیون دلاری این فیلم که با ۱۸ میلیون دلار بودجه ساخته شده بود، نمایانگر پولساز بودن تام هنکس در آثار هالیوودی است.

تام هنکس در سال ۱۹۹۳ با درخشش در فیلم کمدی – عشقی “بی‌خواب در سیاتل” وجهی دیگر از توانایی‌های بازیگری خود را نشان داد. هنکس در این فیلم نقش پدری را بازی می‌کند که می‌کوشد با پسری ۸ ساله‌ زندگی تازه‌ای را در سیاتل آغاز کند. این فیلم از لحاظ گیشه رکوردهای قبلی تام هنکس را شکست. نورا افران “بی‌خواب در سیاتل” را با ۲۱ میلیون دلار بودجه کارگردانی کرد. این فیلم اما در نهایت ۲۲۸ میلیون دلار فروش کرد.

هنکس با فیلم بعدی خود “فیلادلفیا” (۱۹۹۳) به اوج شهرت رسید و اولین جایزه اسکار خود را دریافت کرد. او در این فیلم نقش وکیلی را بازی می‌کند که به ایدز مبتلاست و موسسه‌ای که او در آن کار می‌کند، پس از پی بردن به ماجرا او را به دلایل ساختگی اخراج می‌کند. این فیلم خوش‌ساخت اولین فیلم هالیوودی بود که مستقیم به مسئله ایدز، یکی از موضوعات مهم روز در آن زمان پرداخت و ستایش منتقدان و فیلم‌دوستان را برانگیخت.

یکی از معروف‌ترین فیلم‌های او “فارست گامپ” (محصول ۱۹۹۴) است. این فیلم که کارگردانی آن را رابرت زمکیس برعهده داشت با اقتباس از رمانی به همین نام ساخته شد. فارست گامپ نامزد ۱۳ جایزه اسکار شد و توانست ۶ جایزه را شکار کند، از جمله برای دومین بار جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای تام هنکس. این اثر که با بودجه‌ای ۵۵ میلیون دلاری ساخته شد، نزدیک به ۶۷۷ میلیون دلار فروش کرد. نمایی از فیلم “فارست گامپ”.

یکی دیگر از فیلم‌های معروف تام هنکس “دورافتاده” (Cast Away) است که در سال ۲۰۰۰ میلادی به نمایش درآمد. این فیلم داستان یک مأمور پست را روایت می‌کند که بر اثر سقوط هواپیمایش چهار سال در یک جزیره به تنهایی زندگی می‌کند. تام هنکس برای درخشش در این فیلم جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. این فیلم با الهام از داستان معروف روبینسون کروزو تهیه شده است.

در سال ۲۰۰۲ فیلم “اگه می‌تونی منو بگیر” به کارگردانی استیون اسپیلبرگ به پرده‌ی سینماهای جهان راه یافت. تام هنکس در این فیلم در کنار لئوناردو دی‌کاپریو نقش‌آفرینی کرده و بازیگر نقش یک مأمور پلیس است که می‌کوشد به هر ترتیبی شده، یک کلاه‌بردار زرنگ را به دام اندازد. این فیلم که با بودجه‌ای ۵۲ میلیون دلاری ساخته شد بود، بیش از ۳۵۲ میلیون دلار فروش کرد. تام هنکس (راست) و دی‌کاپریو در نمایی از این فیلم.

فیلم “ترمینال” که در سال ۲۰۰۴ به نمایش درآمد نیز حاصل همکاری تام هنکس و اسپیلبرگ است. این فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که از کشوری خیالی به نام “کارکوژیا” به فرودگاه نیویورک آمده، اما اجازه ورود به آمریکا را پیدا نمی‌کند. او اما در عین حال به علت بروز انقلاب در کشورش امکان بازگشت نیز ندارد. داستان فیلم بر پایه زندگی یک پناهجوی ایرانی است که چند سال در فرودگاه اورلی پاریس سرگردان بود.

تام هنکس پس از آنکه موفقیت‌های تجاری زیادی را با فیلم‌های خود جشن گرفت، در عرصه دوبله و تهیه فیلم نیز دست به فعالیت زد، اگرچه محور اصلی کارش بازیگری باقی ماند. یکی از بهترین فیلم‌های تام هنکس در دوران اخیر، فیلم “کاپیتان فیلیپس” است که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. هنکس در این فیلم نقش ناخدای یک کشتی باری را بازی می‌کند که ربوده و خدمه آن گروگان گرفته شده‌اند.

تام هنکس در سال ۲۰۱۴ برای معرفی فیلم “پل جاسوس‌ها” به کارگردانی استیون اسپیلبرگ به آلمان آمد. داستان این فیلم در دوران جنگ سرد می‌گذرد. فیلمبرداری آن در برلین انجام گرفت و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از شخصیت‌هایی بود که گذرش به محل فیلم‌برداری افتاد. این فیلم در نهایت سال ۲۰۱۵ اکران شد.

یکی از آخرین فیلم‌های تام هنکس “هلوگرامی برای پادشاه” نام دارد که کارگردانی آن را تام تیکور، فیلمساز آلمانی برعهده داشته است. این فیلم ماجرای بازرگانی نه چندان موفق در خاورمیانه را روایت می‌کند. فیلمبرداری بخش‌هایی از این فیلم نیز در آلمان صورت گرفت.

“اخبار جهان” که نامزد جوایز گوناگونی نیز بوده، از تازه‌ترین فیلم‌هایی است که تام هنکس در آن بازیگری کرده است. این فیلم که نامزد دریافت جوایز گوناگونی بوده، توسط پل گرینگرس کارگردانی شده و اقتباسی است از رمان “اخبار جهان” نوشته پاولت جایلز. داستان این فیلم دربارهٔ یک سروان جنگ‌های داخلی آمریکاست که بعد از جنگ برای کسب درآمد به خواندن اخبار روزنامه‌ها برای اهالی شهرهای مختلف می‌پردازد.

منبع: دویچه وله


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.