علائم کرونا در کودکان و نوزادان چه چیزهایی هستند؟

0

کودکان در هر سنی می‌توانند به بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) مبتلا شوند. اما بیشتر بچه‌هایی که مبتلا هستند معمولاً به اندازه بزرگسالان بیمار نمی‌شوند و برخی ممکن است هیچ علائمی از خود نشان ندهند. علائم و نشانه‌های COVID-19 را در نوزادان و کودکان بدانید، چرا کودکان ممکن است متفاوت تحت تأثیر COVID-19 قرار گیرند و برای جلوگیری از شیوع این ویروس چه می‌توانید انجام دهید.

چقدر احتمال دارد کودکی مبتلا به بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) شود؟

در حالی که همه کودکان قادر به ابتلا به ویروس عامل COVID-19 هستند، اما آن‌ها به اندازه بزرگسالان بیمار نمی‌شوند. اکثر کودکان علائم خفیفی دارند یا هیچ علامتی ندارند.

طبق اعلام آکادمی اطفال آمریکا و انجمن بیمارستان کودکان، در ایالات متحده کودکان حدود 13 درصد از کل موارد COVID-19 را تشکیل می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان زیر 10 تا 14 سال در مقایسه با افراد 20 سال به بالا کمتر به ویروس عامل COVID-19 آلوده می‌شوند.

با این حال، برخی از کودکان به شدت مبتلا به COVID-19 می‌شوند. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، ممکن است آن‌ها نیاز به بستری شدن، درمان در بخش مراقبت‌های ویژه یا قرار دادن در دستگاه تنفسی برای کمک به تنفس آن‌ها داشته باشند.

علاوه بر این، کودکان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند چاقی، دیابت و آسم، ممکن است در معرض خطر بیشتری از بیماری جدی ناشی از COVID-19 باشند. کودکانی که بیماری قلبی مادرزادی دارند، شرایط ژنتیکی یا شرایطی که بر سیستم عصبی یا متابولیسم تأثیر می‌گذارد نیز ممکن است در معرض خطر بیشتری از بیماری جدی ناشی از COVID-19 باشند.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که میزان COVID-19 در کودکان سیاهپوست اسپانیایی و غیراسپانیایی بسیار بیشتر از کودکان سفیدپوست غیر اسپانیایی است.

برخی از کودکان پس از بهبود اولیه علائم کووید -19 را تجربه می‌کنند. به ندرت، برخی از کودکان نیز ممکن است دچار بیماری جدی شوند که به نظر می‌رسد با COVID-19 مرتبط است.

چرا کودکان واکنش متفاوتی به COVID-19 نشان می‌دهند؟

پاسخ هنوز مشخص نیست برخی از کارشناسان معتقدند که کودکان ممکن است به شدت تحت تأثیر COVID-19 قرار نگیرند زیرا ویروس‌های کروناویروس دیگری نیز در جامعه پخش می‌شوند و باعث بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی می‌شوند. از آنجا که کودکان اغلب سرماخوردگی می‌گیرند، سیستم ایمنی بدن آن‌ها ممکن است برای محافظت در برابر COVID-19 آماده شود. همچنین ممکن است سیستم ایمنی کودکان متفاوت از سیستم ایمنی بزرگسالان با ویروس تعامل داشته باشد. برخی از بزرگسالان بیمار می‌شوند زیرا سیستم ایمنی بدن آن‌ها بیش از حد به ویروس واکنش نشان می‌دهد و باعث آسیب بیشتر به بدن آن‌ها می‌شود. این احتمال کمتر در کودکان رخ می‌دهد.

نوزادان چگونه تحت تأثیر COVID-19 قرار می‌گیرند؟

نوزادان زیر 1 سال ممکن است بیشتر از کودکان بزرگتر در معرض خطر شدید بیماری کووید -19 باشند. این به احتمال زیاد به دلیل سیستم ایمنی نابالغ و راه‌های هوایی کوچکتر است، که باعث می‌شود در عفونت‌های ویروسی تنفسی مشکلات تنفسی ایجاد شود.

نوزادان تازه متولد شده می‌توانند در هنگام زایمان یا در معرض مراقبت‌های بیمار بعد از زایمان به ویروسی که باعث COVID-19 می‌شود، آلوده شوند. اگر COVID-19 دارید یا به دلیل علائم منتظر نتایج آزمایش هستید، هنگام بستری بعد از زایمان توصیه می‌شود که هنگام مراقبت از نوزاد خود از ماسک پارچه‌ای استفاده کنید و دست‌های تمیز داشته باشید. نگه داشتن گهواره نوزاد در کنار بستر در حالی که در بیمارستان هستید اشکالی ندارد، اما همچنین توصیه می‌شود که در صورت امکان فاصله معقولی از نوزاد خود داشته باشید. با انجام این مراحل، خطر ابتلای نوزاد به ویروس COVID-19 کم است. با این حال، اگر شما به شدت مبتلا به COVID-19 هستید، ممکن است لازم باشد به طور موقت از نوزاد خود جدا شوید.

بسته به شرایط، نوزادانی که مبتلا به COVID-19 هستند یا قابل آزمایش نیستند و هیچ علامتی ندارند ممکن است از بیمارستان مرخص شوند. توصیه می‌شود مراقبان نوزاد از ماسک صورت استفاده کنند و برای محافظت از خود دست‌های خود را بشویند. پیگیری مکرر با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی نوزاد-از طریق تلفن، ویزیت مجازی یا ویزیت داخل مطب-به مدت 14 روز مورد نیاز است. نوزادانی که تست COVID-19 آن‌ها منفی است می‌توانند از بیمارستان به خانه فرستاده شوند.

آیا واکسن COVID-19 برای کودکان وجود دارد؟

واکسن COVID-19 Pfizer-BioNTech در حال حاضر برای افراد 12 سال به بالا در دسترس است. FDA برای اولین بار این واکسن اضطراری استفاده مجوز داد برای افراد 16 سال و بالاتر در اواخر سال 2020. این واکسن نیاز به دو تزریق داده شده 21 روز از هم جدا. در صورت نیاز، دوز دوم را می‌توان تا شش هفته پس از دوز اول تجویز کرد.

تحقیقات نشان داده است که واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 به میزان 100 درصد در پیشگیری از ویروس COVID-19 در کودکان 12 تا 15 ساله موثر است. تحقیقات قبلی نشان داده است که این واکسن 95٪ در پیشگیری از ویروس COVID-19 با علائم در افراد 16 سال به بالا تحقیقات اولیه همچنین نشان می‌دهد که واکسن 96٪ در پیشگیری از بیماری‌های شدید با ویروس COVID-19 ناشی از نوع دلتا، رایج‌ترین نوع COVID-19 در ایالات متحده در حال حاضر م effectiveثر است.

مطالعات در مورد استفاده از واکسن COVID-19 در کودکان خردسال نیز در حال انجام است.

علائم COVID-19 کودکان

در حالی که کودکان و بزرگسالان علائم مشابه COVID-19 را تجربه می‌کنند، علائم کودکان معمولاً خفیف و شبیه سرماخوردگی است. اکثر کودکان در عرض یک تا دو هفته بهبود می‌یابند. علائم احتمالی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تب یا لرز
  • احتقان بینی یا آبریزش بینی
  • سرفه کردن
  • گلو درد
  • تنگی نفس یا مشکل در تنفس
  • خستگی
  • سردرد
  • درد‌های عضلانی یا بدن درد
  • تهوع یا استفراغ
  • اسهال
  • تغذیه ضعیف یا اشتهای ضعیف
  • از دست دادن طعم یا بوی جدید
  • شکم درد

اگر فرزند شما دارای علائم COVID-19 است و فکر می‌کنید ممکن است COVID-19 داشته باشد، با پزشک فرزند خود تماس بگیرید. تا جایی که ممکن است فرزند خود را در خانه و دور از دیگران نگه دارید، مگر برای دریافت مراقبت‌های پزشکی. در صورت امکان، از فرزند خود بخواهید از اتاق خواب و حمام جداگانه اعضای خانواده استفاده کند. توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) و دولت خود را در مورد اقدامات قرنطینه و ایزوله در صورت لزوم دنبال کنید.

بسته به محل زندگی شما، عوامل مورد استفاده برای تصمیم‌گیری در مورد آزمایش فرزند شما برای تشخیص COVID-19 ممکن است متفاوت باشد. در ایالات متحده، پزشک تعیین می‌کند که آیا آزمایش‌های تشخیصی COVID-19 را بر اساس علائم و نشانه‌های فرزند شما انجام می‌دهد یا خیر، و اینکه آیا فرزند شما با فرد مبتلا به COVID-19 در تماس نزدیک بوده است یا خیر. همچنین اگر فرزند شما در معرض خطر بیشتری از بیماری جدی باشد، ممکن است پزشک آزمایش انجام دهد.

برای آزمایش COVID-19، یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی از یک سواب بلند برای برداشتن نمونه از پشت بینی (سواب نازوفارنکس) استفاده می‌کند. سپس نمونه برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال می‌شود. اگر کودک شما در حال سرفه خلط (خلط) است، ممکن است برای آزمایش ارسال شود.

سندرم التهابی چند سیستم در کودکان (MIS-C) چیست؟

سندرم التهابی چند سیستم در کودکان (MIS-C) یک بیماری جدی است که در آن برخی از نقاط بدن-مانند قلب، ریه‌ها، عروق خونی، کلیه‌ها، دستگاه گوارش، مغز، پوست یا چشم-به شدت ملتهب می‌شوند. شواهد نشان می‌دهد که بسیاری از این کودکان در گذشته به ویروس COVID-19 آلوده بودند، همانطور که نتایج مثبت آنتی بادی نشان می‌دهد، نشان می‌دهد که MIS-C ناشی از پاسخ ایمنی بیش از حد مربوط به COVID-19 است.

علائم و نشانه‌های احتمالی MIS-C عبارتند از:

  • تب که 24 ساعت یا بیشتر طول بکشد
  • استفراغ
  • اسهال
  • درد در معده
  • بثورات پوستی
  • ضربان قلب سریع
  • تنفس سریع و پی در پی
  • چشم‌های قرمز
  • قرمزی یا تورم لب و زبان
  • احساس خستگی غیرمعمول
  • قرمزی یا تورم دست یا پا
  • سردرد، سرگیجه یا سبکی سر
  • بزرگ شدن غدد لنفاوی

علائم هشدار دهنده اضطراری MIS-C عبارتند از:

  • ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن
  • مشکل در تنفس
  • سردرگمی جدید
  • پوست کم رنگ، خاکستری یا آبی، لب یا بستر ناخن-بسته به رنگ پوست
  • درد شدید معده

اگر کودک شما علائم هشدار دهنده اضطراری را نشان داد یا به شدت با علائم و نشانه‌های دیگر بیمار است، فرزند خود را به نزدیکترین بخش اورژانس ببرید.

اگر میزان ابتلای کودکان به بیماری شدید COVID-19 اندک است، چرا به واکسن COVID-19 نیاز دارند؟

COVID-19 واکسن می‌تواند فرزند خود را از گرفتن و گسترش جلوگیری COVID-19 ویروس. اگر فرزند شما به COVID-19 مبتلا شود، واکسن COVID-19 می‌تواند از بیماری شدید وی جلوگیری کند.

دریافت واکسن COVID-19 همچنین ممکن است به فرزند شما اجازه دهد کار‌هایی را شروع کند که ممکن است به دلیل همه‌گیری نتوانسته انجام دهد.

نکات پیشگیری از COVID-19

اگر شما یا فرزندتان واکسن COVID-19 دریافت نکرده‌اید، اقدامات زیادی را می‌توانید انجام دهید تا از ابتلا به ویروس COVID-19 و سرایت آن به دیگران جلوگیری کنید. CDC و WHO توصیه می‌کنند که شما و خانواده خود قرار دهید:

  • دستان خود را تمیز نگه دارید. دستان خود را اغلب با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید یا از ضدعفونی‌کننده‌های حاوی الکل استفاده کنید که حداقل 60 درصد الکل دارد. هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال کاغذی بپوشانید. دستمال استفاده شده را دور بریزید و دستان خود را بشویید. از دست زدن به چشم‌ها، بینی و دهان خودداری کنید. از فرزندان خود بخواهید بلافاصله پس از بازگشت به خانه و همچنین بعد از رفتن به دستشویی و قبل از غذا خوردن یا آماده‌سازی غذا دست‌های خود را بشویند. به کودکان خردسال نشان دهید که چگونه صابون را بین انگشتان و تا انتهای انگشتان، از جمله انگشت شست و پشت دست، بریزند. فرزندان خود را تشویق کنید تا کل آهنگ “تولدت مبارک” را دوبار (حدود 20 ثانیه) بخوانند تا آن‌ها زمان مورد نیاز خود را برای تمیز کردن دست‌ها صرف کنند.
  • فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنید. اطمینان حاصل کنید که فرزند شما و همه اعضای خانواده شما از تماس نزدیک (در فاصله 6 متری یا 2 متری) با افرادی که در خانه شما زندگی نمی‌کنند، اجتناب می‌کنند. از آنجا که افراد بدون علائم ممکن است ویروس را گسترش دهند، اجتناب از قرار‌های شخصی حضوری کمترین خطر را دارد. داشتن بازی‌های مکرر غیر حضوری با همان خانواده یا دوست که در حال انجام اقدامات پیشگیرانه است یک خطر متوسط ​​را به همراه دارد. اگر به چنین نوع بازی‌هایی اجازه می‌دهید، آن‌ها را بیرون نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که کودکان 6 فوت فاصله از یکدیگر دارند. می‌توانید این فاصله را برای فرزند خود به اندازه طول در یا دوچرخه بزرگسالان توصیف کنید. برای کاهش خطر ابتلا به کووید -19 در فرزندتان، ممکن است مشارکت در فعالیت‌هایی را که نیاز به تجهیزات مشترک دارند، مانند بسکتبال یا که نمی‌توانند فاصله فیزیکی را رعایت کنند، محدود کنید. کودک خود را تشویق کنید که از طریق تماس‌های تلفنی یا چت‌های تصویری با دوستان و عزیزان خود در تماس باشد. سازماندهی وعده‌های غذایی مجازی خانوادگی، شب بازی یا روز‌های بازی را برای درگیر نگه داشتن فرزند خود در نظر بگیرید.
  • خانه خود را تمیز و ضد عفونی کنید. سطوح را هر روز در مناطق متداول که مکرراً لمس می‌شوند تمیز کنید، مانند میز‌ها، دستگیره‌های در، صندلی‌های محکم، کلید‌های روشنایی، ریموت کنترل، لوازم الکترونیکی، دستگیره، میز، توالت و سینک ظرفشویی. همچنین، قسمت‌هایی که به راحتی کثیف می‌شوند، مانند میز تعویض نوزاد و سطوحی که کودک شما اغلب به آن‌ها دست می‌زند، مانند تختخواب، میز کار، صندوق اسباب بازی و اسباب بازی‌ها را تمیز کنید. از آب و صابون برای تمیز کردن اسباب بازی‌هایی که کودک شما در دهان خود قرار می‌دهد استفاده کنید. حتماً صابون را بشویید و اسباب بازی‌ها را خشک کنید. ملافه و اسباب بازی‌های مخملی قابل شستشو، در صورت نیاز، در گرمترین محیط ممکن بشویید. اقلام را کاملاً خشک کنید بعد از دست زدن به وسایل کودک، دستان خود را بشویید. اگر از کودکی با COVID-19 مراقبت می‌کنید، بعد از تعویض پوشک یا دست زدن به ملافه، اسباب بازی یا بطری نوزاد، دستان خود را بشویید.
  • از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنید. CDC توصیه استفاده از ماسک در فضا‌های عمومی داخل ساختمان و خارج از منزل که در آن خطر بالایی از وجود دارد COVID-19 انتقال، مانند در یک رویداد شلوغ است. بسته به اینکه کاملاً واکسینه شده‌اید یا واکسینه نشده‌اید، راهنمای ماسک بیشتر متفاوت است. اگر فرزند شما 2 ساله یا بزرگتر است، از او بخواهید در اطراف افرادی که در خانه شما زندگی نمی‌کنند از ماسک پارچه‌ای استفاده کند تا از شیوع COVID-19 به دیگران جلوگیری شود. ماسک صورت را روی کودک زیر 2 سال، کودکی که مشکل تنفسی دارد یا کودکی که شرایطی دارد که مانع از برداشتن ماسک بدون کمک می‌شود، قرار ندهید.

علاوه بر این، از ویزیت‌ها و واکسن‌های خوب فرزند خود مطلع شوید. این امر به ویژه برای نوزادان و کودکان زیر 2 سال بسیار مهم است. بسیاری از پزشکان با دیدن کودکان بیمار در مناطق جداگانه مطب خود یا در مکان‌های مختلف، از راهکار‌هایی استفاده می‌کنند تا ویزیت‌ها را از ویزیت‌های بیمار جدا کنند. اگر قرار است فرزند شما به خوبی ملاقات کند، در مورد اقدامات ایمنی انجام شده با پزشک کودک خود صحبت کنید. اجازه ندهید ترس از ابتلا به ویروسی که باعث COVID-19 می‌شود مانع از دریافت واکسن فرزند شما برای جلوگیری از سایر بیماری‌های جدی شود. COVID-19 واکسن را می‌توان به کودکان واجد شرایط در همان روز با سایر واکسن داده شده است.

رعایت دستورالعمل‌های جلوگیری از شیوع ویروس کووید -19 می‌تواند برای کودکان بسیار مشکل باشد. صبور باشید. الگوی خوبی باشید و فرزند شما به احتمال زیاد از شما پیروی می‌کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5