تاثیر کرونا بر زندگی دانشجویان بین‌المللی کانادا

0

رپورتاژ

علاوه بر مشکلات مربوط به محدودیت‌های سفر و آموزش آنلاین، مسئله کرونا در روند عادی درخواست برای ویزای دانشجویی نیز اختلال ایجاد کرده است.

جهت کمک به دانشجویان بین‌المللی برای مقابله با این مشکلات، تغییرات مختلفی در روند درخواست اجازه تحصیل در کانادا ایجاد شده است.

در این مقاله که توسط کارشناسان و همکاران ما در گروه ویزا موندیال گردآوری شده موارد لازم در مورد تغییرات مرتبط با اجازه تحصیل و ورود به کانادا در شرایط کرونا شرح داده می‌شوند.

موسسه‌های آموزشی منتخب (DLIs)

جهت درخواست برای اجازه تحصیل به عنوان دانشجوی بین‌المللی، دانشگاه کانادایی مورد نظر بایستی در لیست موسسه‌های آموزشی منتخب (DLIs) باشد. موسسه‌های آموزشی منتخب به دلیل داشتن یک برنامه مناسب قرنطینه برای میزبانی دانشجویان بین‌المللی توسط دولت کانادا به رسمیت شناخته می‌شوند.

سیستم دو مرحله‌ای برای یادگیری از راه دور

مراکز صدور ویزای کانادا در سرتاسر جهان خدمات خود را به علت همه‌گیری کرونا متوقف و یا محدود کرده‌اند و در نتیجه جمع‌آوری مدارک مورد نیاز برای دانشجویان بین‌المللی دشوارتر شده است.

به همین دلیل، در روند اخذ ویزای کانادا از یک سیستم دو مرحله‌ای استفاده شده تا دانشجویان بتوانند بدون نیاز به ارائه تمامی فرم‌های مورد نیاز برای اجازه تحصیل، از راه دور به تحصیل بپردازند.

در مرحله اول، تمامی متقاضیان اجازه تحصیل بایستی مدارک زیر را ارسال کنند:

  • نامه پذیرش از موسسه آموزشی منتخب در کانادا
  • اثبات تمکن مالی
  • اثبات صلاحیت برای کسب اجازه تحصیل (جدای از مدارکی که به علت همه‌گیری کرونا در دسترس نمی‌باشند)
  • در صورت تحصیل در کبک، دانشجویان بایستی گواهی پذیرش کبک (CAQ) را نیز ارائه دهند.

البته در حال حاضر دانشجویان می‌توانند بدون نیاز به مدارک زیر، درخواست اجازه تحصیل را ارسال کنند:

  • بیومتریک
  • معاینه پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اسناد مسافرتی

در صورتی که درخواست اجازه تحصیل بدون مدارک فوق ارسال شود ولی متقاضی از جهات دیگر واجد شرایط لازم باشد، درخواست  از لحاظ قانونی تایید شده محسوب می‌شود. در این حالت، نمی‌توانید وارد کانادا شوید، ولی مجاز به آغاز تحصیل در دانشگاه کانادایی از طریق یادگیری از راه دور در کشور زادگاه خود هستید. در حالی که قبلا، جهت آغاز دوره تحصیلی (حتی آموزش از راه دور) به تایید کامل اجازه تحصیل نیاز داشتید.

مرحله دوم زمانی آغاز می‌شود که شما بقیه مدارکی که در روند درخواست به آن‌ها نیاز است را ارائه دهید. سپس شما نامه‌ای مبنی بر تایید اجازه تحصیل دریافت خواهید کرد.

بسیاری از دانشگاه‌ها استراتژی‌های منحصر به فردی را جهت کمک به دانشجویان بین‌المللی که در اثر همه‌گیری کرونا دچار مشکل شده‌اند، به کار گرفته‌اند. دانشگاه وسترن در جهت برقراری قرنطینه شخصی و انجام تدارکات لازم به دانشجویان کمک کرده و تست‌های لازم را در ارتباط با ابتلا به ویروس انجام می‌دهد. این دانشگاه همچنین به دنبال افزایش تعداد بورسیه‌های تحصیلی جهت کمک به دانشجویان در زمان بروز مشکلات مالی می‌باشد.

در ارتباط با تحصیل در بریتیش کلمبیا بایستی توجه شود که دانشگاه بریتیش کلمبیا امکانات رایگان قرنطینه 14 روزه را در پردیس دانشگاه ارائه داده و تقریبا همه خدمات دانشجویی را به صورت آنلاین انجام می‌دهد.

بازگشایی موسسه‌های آموزشی منتخب برای دانشجویان بین‌المللی

برخی از موسسه‌های آموزشی منتخب آماده ارائه خدمات به دانشجویان بین‌المللی هستند که در حال حاضر در کانادا نیستند و همچنین:

  • جهت اخذ اجازه تحصیل مورد تایید قرار گرفته‌اند
  • به دلایل غیر اختیاری قصد سفر به کانادا دارند

به منظور درخواست برای ویزای دانشجویی جهت حضور در کلاس‌های دانشگاه پیش از ترم جدید، تمامی مدارک مورد نیاز بایستی آماده شده و توسط نزدیک‌ترین سفارت مورد بررسی قرار گیرند. در صورت عدم ریجکت ویزای کانادا، شما قادر هستید به کانادا سفر کنید.

 

پیش از سفر به کانادا

در ارتباط با قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا در شرایط کرونا بایستی توجه شود تمامی کسانی که قصد ورود به کانادا را دارند بایستی به منظور حفظ سلامت دیگران، تمامی مقررات مرتبط با تست کرونا و قرنطینه را رعایت کنند. در صورت وجود برخی از شرایط امکان دارد از انجام برخی از این مقررات معاف شوید.

 

برنامه آمادگی موسسه‌های آموزشی منتخب جهت مقابله با کرونا

در صورت تمایل به ورود به کانادا در شرایط کرونا، بایستی به یک موسسه آموزشی منتخب دارای برنامه آمادگی مقابله با کرونا (که توسط استانی که دانشگاه مورد نظر در آن واقع شده مورد تایید قرار گرفته است)، مراجعه کنید.

برنامه آمادگی مقابله با کرونا

  • حفظ سلامت و امنیت شما و جامعه
  • شرح چگونگی مدیریت دوره اجباری قرنطیه 14 روزه توسط موسسه آموزشی منتخب، شامل رفت و آمد به محل قرنطینه
  • شما بایستی برنامه 14 روزه قرنطینه را رعایت کنید؛ حتی اگر تصور می‌کنید که از تمامی معیارهای مربوط به واکسینه شدن برخوردار هستید.
  • در زمان ورود به کانادا، افسر خدمات مرزی در ارتباط با معافیت شما از قرنطینه 14 روزه تصمیم‌گیری می‌کند.
  • در صورت سفر به کانادا با هواپیما، بخشی از برنامه قرنطینه 14 روزه شامل 3 روز توقف اجباری در هتل می‌باشد. پس از این توقف، بقیه برنامه قرنطینه ادامه پیدا می‌کند.
  • ارائه اطلاعات و حمایت در ارتباط با:
  • نحوه تهیه اقلام مورد نیاز در زمان قرنطینه مانند غذا و دارو
  • بیمه خدمات درمانی
  • حفظ سلامتی در زمان اقامت در کانادا

در صورت وجود هر گونه سوال در مورد برنامه آمادگی مقابله با کرونا، با دانشگاه مورد نظر تماس بگیرید.

تحصیل در موسسه آموزشی منتخب

شما بایستی در یکی از موسسه‌های آموزشی منتخب که در لیست موسسه‌های تایید شده قرار دارند، تحصیل کنید تا بتوانید به کانادا سفر کنید. برنامه آمادگی این موسسه‌ها برای مقابله با کرونا بایستی توسط دولت استانی مورد تایید قرار گرفته باشد.

در صورت عدم وجود موسسه آموزشی منتخب در لیست مورد نظر، شما نمی‌توانید در حال حاضر جهت تحصیل به کانادا سفر کنید و اگر در این شرایط قصد سفر به کانادا را داشته باشید، امکان دارد اجازه سوار شدن به هواپیما را نداشته باشید و از ورود شما جلوگیری شود.

افراد خانواده که همراه با شما قصد سفر به کانادا دارند، نمی‌توانند پیش از شما به کانادا سفر کنند.

تغییرات اعلام شده توسط دولت کانادا در مورد تمامی موکلین اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا صدق می‌کند. با نزدیک شدن ترم پاییز، دانشجویان بایستی از شرایط مورد نیاز جهت بازگشت یا سفر به کانادا برای تحصیلات اطلاع داشته باشند.

دولت کانادا از مزایای اجتماعی و اقتصادی که دانشجویان بین‌المللی برای کانادا به ارمغان می‌آورند به طور کامل اطلاع دارد و تایید می‌کند که دانشجویانی که به دلایلی فراتر از کسب مدرک جهت تحصیل به کانادا سفر می‌کنند می‌توانند از مزایای بسیاری بهره‌مند شوند.

به همین دلیل در مدت همه‌گیری کرونا اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا جهت رفاه حال دانشجویان بین‌المللی در سیاست‌های خود تغییراتی را ایجاد کرده است. از جمله این تغییرات فراهم کردن شرایط تحصیل آنلاین برای دانشجویان بین‌المللی است.

در عین حال حفظ سلامت افراد ساکن کانادا و کسانی که تمایل به تحصیل در این کشور دارند، جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود.

در حالی که بسیاری از دانشجویان تمایل به آغاز یا ادامه تحصیلات خود در کانادا دارند، انجام اقدامات لازم جهت حفظ سلامت عموم مردم از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

اقدامات مورد نیاز جهت ورود به کانادا برای تحصیل

جهت ورود به کانادا به عنوان یک دانشجو شما بایستی موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اخذ اجازه تحصیل معتبر یا معرفی‌نامه که نشان‌ می‌دهد شما واجد شرایط برای کسب اجازه تحصیل هستید.
  • تحصیل در یک موسسه آموزشی معتبر دارای برنامه آمادگی مقابله با کرونا که توسط استان مورد نظر تایید شده باشد.

همچنین بایستی از محدودیت‌‌های مربوط به کشور خود جهت سفر به کانادا اطلاع داشته باشید. برای مثال پرواز از هند به کانادا تا 21 آگوست 2021 توسط دولت کانادا متوقف شده است.

برنامه قرنطینه

هدف از اجرای برنامه آمادگی مقابله با کرونا توسط موسسه‌های آموزشی منتخب، حفظ سلامت تمامی دانشجویان و جامعه می‌باشد. این برنامه نحوه مدیریت در دوره قرنطینه برای دانشجویان بین‌المللی شامل برنامه‌ریزی برای رفت و آمد به محل قرنطینه دانشجویان و دسترسی به غذا و دارو را مشخص می‌کند.

در صورت عدم وجود شرایط مورد نیاز جهت معافیت از قرنطینه، دانشجویان بین‌المللی بایستی به مدت 14 روز قرنطینه شوند. حتی در صورت برخورداری از تمام معیارهای مربوط به واکسیناسیون نیز برنامه قرنطینه بایستی اجرا شود.

جهت کمک به تدوین برنامه قرنطینه پیش از ورود به کانادا، دانشجویان باید با موسسه آموزشی منتخب در تماس باشند.

اطلاعات مربوط به برنامه قرنطینه بایستی پیش از سفر به کانادا در برنامه ArriveCAN ثبت شود.

چه افرادی جزو مسافران کاملا واکسینه شده محسوب می‌شوند؟

کسانی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، ممکن است در ارتباط با برخی از شرایط تست و قرنطینه معاف شوند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.