گفت‌وگو با نیکول کیدمن دربارهٔ فیلم «تولد» – birth 2004

0

این تصور هست که آنا ‌ در تولد خودش را اغوا می‌کند -می‌توان گفت رابطهٔ او با پسربچه نوعی خوداغواگری‌ست…

موافقم. تلقی خوبی‌ست، چون می‌توان همین‌طور باشد. در طول فیلم‌برداری بارها دربارهٔ این موضوع بحث کردیم: آیا پسر بچه اصلا وجود دارد؟ این برهه‌ای از زندگی زن است که او به این اتفاق نیاز دارد. و تقریبا اراده می‌کند که این اتفاق بیفتد.

راست است که شما از این پروژه باخبر شدید و خودتان سراغ جاناتان رفتید…

او خیال می‌کند این‌طور بوده (می‌خندد.) فیلم‌نامه را برایم فرستادند. اما در هر دو صورت سرانجام باهم ناهار خوردیم و قرار گذاشتیم. بله، این‌طوری بود که آن را برایم فرستادند، خواندم، و به خودم گفتم: «وای، چه جالب!» واضح است که اگر فکر نمی‌کردم که کارگردانش می‌خواهد این پروژه را به شکلی منطقی و با ظرافت از آب دربیاورد در آن بازی نمی‌کردم. در ضمن از فیلم قبلی‌اش جانور جنسی هم خوشم آمده بود.

آیا برای آنا پس‌زمینه‌ای ساختید یا آن را مستقیم از توی فیلم‌نامه درآوردید؟

راستش در مورد این که چگونه کار می‌کنم حرف نمی‌زنم. برای نقش‌های مختلف روش‌های مختلفی را به کار می‌گیرم، و به نظرم بخشی از بازیگری بنا کردن عنصر راز است. از این قصه‌هایی که دربارهٔ تمرین‌ها و مقدمات پردامنهٔ پیش از فیلم‌برداری می‌شنوم، بیزارم. درس خودم را به شکل عجیب و غریبی آموخته‌ام.این قضیه کاملا شخصی‌ست. خلق شخصیت، موردی شخصی و خصوصی‌ست. و حرف زدن از آن، جذابیتش را کم می‌کند.

درس خودتان را آموخته‌اید؟

خب، مواردی بوده که دربارهٔ این چیزها حرف زده‌ام و همیشه وقتی آن حرف‌ها را می‌شنوم خودم را خوار و خفیف می‌بینم، چون زیادی اطلاعات داده‌ام.راستش شما می‌روید سینما و فیلم می‌بینید، می‌روید تئاتر، با یک اثر هنری روبه‌رو می‌شوید. و رابطه‌تان با آن اثر برمبنای همین مشاهده است. بعد، از خیلی چیزهای پشت صحنه خبردار می‌شوید. از روند فیلمسازی بیزارم. از همهٔ این چیزها بیزارم، چون دوست ندارم بنشینم و ببینم ازشان رمزگشایی می‌شود.

آیا بیننده‌ها از این حرف‌ها چیز یاد نمی‌گیرند؟

اگر کسی می‌خواهد چیز یاد بگیرد باید برود به مدرسهٔ بازیگری یا بازی‌ها را تماشا کند. اما مطمئنا راه‌های مختلفی برای یاد گرفتن هست.

موهای‌تان را خیلی کوتاه کردید، مثل بچه‌ها. آیا این ایدهٔ شما بود یا جاناتان؟

نه، جاناتان گفت فکر می‌کند باید موها کوتاه باشد. اما این به بیوه بودن زن و به وجود زن ربط داشت، نه این که موردی تزئینی باشد. همهٔ انتخاب‌های ما همین‌طور بود. نحوهٔ لباس پوشیدن‌اش و بقیهٔ چیزها.

در فیلم ملکه کریستینا، به گرتاگاربو گفتند نباید هیچ فکری در ذهن داشته باشد، آیا به شما گفتند به چیزی فکر کنید، آیا به چیزی فکر می‌کردید؟ مثلا در صحنهٔ کنسرت، که یک برداشت بلند از چهرهٔ شماست…

جاناتان فقط به من اعتماد کرد: این که همه چیز در یک برداشت باشد و عنان کار دست خودم باشد. هر برداشت یک‌جور بود، و من توی سر او (آنا) بودم. جاناتان از آن آدم‌هایی نیست که از اغراق و از واکنش‌های تند خوش‌اش بیاید، بنابراین همه‌چیز همیشه درونی‌ست، و این برایم سخت نبود. همه چیز در ذهن می‌گذرد…اگر کسی بگوید به چیزی فکر نکن، یخ می‌زنم. چه جاناتان خوشش بیاید، چه خوشش نیاید. فکر می‌کنم این صحنه را با چند برداشت گرفتیم و خوش شانس بودم که موسیقی سر صحنه شنیده می‌شد.

موسیقی به صورت زنده اجرا می‌شد؟

بله. و این قضیه را خیلی دوست داشتم چون این صحنه داخل سالن تاریک اتفاق می‌افتاد. آن همه آدم در صحنه حضور داشتند، اما این حس چنان شخصی و خصوصی بود و اتفاقی که داشت می‌افتاد چنان بی‌سابقه بود که حد نداشت.

زندگی‌تان را همه زیر نظر گرفته‌اند. آیا این باعث نمی‌شود تصمیم‌های‌تان خود انگیخته نباشد؟

انتخاب‌های سینمایی من خود انگیخته است. مردم همیشه ازم می‌پرسند چرا در این برهه از کارت این فیلم را انتخاب کردی؟ به خصوص در مورد این فیلم.

آیا از جاناتان زیاد سؤال می‌کردید؟

زیاد باهم حرف نمی‌زدیم، من آدم پر حرفی نیستم. می‌گویند زن‌ها روزی پنج هزار کلمه حرف می‌زنند، من به چنین حدی نزدیک هم نمی‌شوم.

پنج هزار کلمه؟

می‌گویند فرق زن‌ها و مردها این است که زن‌ها پنج هزار کلمه حرف می‌زنند و مردها فقط هزار و پانصد کلمه، فکر کنم من هم هزار و پانصد کلمه حرف می‌زنم. نمی‌دانم چه مرگم است! زیاد سؤال نمی‌کنید؟

سخت است توضیح این که چه‌طور کار می‌کنم.

آیا این قضیه هم توضیح محسوب می‌شود؟

توضیح محسوب می‌شود.

وقتی با کسانی چون لورن باکال و زویی کالدول کار می‌کنید، چه‌طور از توضیح دادن طفره می‌روید؟

لورن و من خیلی رابطهٔ نزدیکی داریم. او در زندگی من نقش مادرانه ایفا کرده، راهنمایی‌ام می‌کند، نصیحتم می‌کند، خیلی سخت‌گیر است. (می‌خندد.) و بسیار عاقل است، واقعا عاقل است. واقعا به‌اش اعتماد دارم، و ستایش‌اش می‌کنم-در این دنیای دیوانه جان سالم به در برده.

توی جلسهٔ میزگرد دیدمش. خیلی آدم رکی به نظر می‌رسید؟

(می‌خندد) با من هم همین‌طور است. مادر خودم هم همین‌طوری است. بنابراین واقعا دوستش دارم. دلیلی برای ظاهرسازی وجود ندارد. وقتی کسی با آدم روراست باشد، یا مهربان باشد، قابل تقدیر است. به نظرم توی فیلم هم فوق العاده است، این نقش مادر سالارانه را عالی بازی کرده، با این که زمان حضورش روی پرده هم زیاد نیست.

حالا دارید در فیلم افسونگر بازی می‌کنید؟

بله (می‌خندد.)

بایستی تجربهٔ متضادی باشد-بایستی برای‌تان دماغ مصنوعی بگذارند؟

بله، امیدوارم. نه!(می‌خندد.) این همان چیزی‌ست که مردم مدام می‌گویند-در مترجم سیدنی پولاک لهجهٔ آفریقای جنوبی گرفته بودم، و بعدش می‌پرسند: «قرار است در این فیلم هم لهجهٔ آفریقای جنوبی بگیری؟» حالا همه می‌پرسند: «قرار است دماغ مصنوعی بگذاری!»(می‌خندد.)

چه حسی داشتید وقتی هر شب پس از ایفای نقش آنا به خانه می‌رفتید؟

بازی در این فیلم مثل بودن در برزخ بود. آخر هفته که می‌شد به خودم می‌گفتم: «کاش زودتر دوشنبه می‌شد.» بنابراین مدتی طولانی در برزخ بودم.

فیلم‌برداری چه‌قدر طول کشید؟

نه هفته.

سخت بود بعد از فیلم‌برداری از این حس فاصله گرفتن؟

برای جدا شدن از هر چیزی خیلی استعداد دارم، اما تو چه‌قدر حرف می‌زنی…(می‌خندد.) ببخشید!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.