9+1 اقدام ایمنی و مهم در برابر کووید-19

0

رپورتاژ

ماه‌هاست که بیماری کووید-19 به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. بااین‌حال، با وجود تعداد مبتلایانی که هر روز مشاهده می‌کنیم اقدامات ایمنی در برابر این بیماری همچنان اهمیت دارند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-19، اجتناب از قرار گرفتن در معرض ویروس است. اگرچه واکسیناسیون در حال انجام است اما همچنان اقدامات پیشگیرانه اهمیت زیادی دارند. در ادامه با 10 اقدام ایمنی در برابر کووید-19 آشنا می‌شوید.

  1. اگر می‌توانید دورکاری کنید

در خانه ماندن یکی از راه‌های بسیار مهم در پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست. بنابراین، درصورتی‌که در خانه دورکاری کنید می‌توانید ارتباط نزدیک با دیگران را محدود سازید و از انتشار ویروس جلوگیری کنید. تا جایی که می‌توانید بیرون رفتن از خانه را محدود کنید و به‌خصوص زمانی در خانه بمانید که علائم بیماری کووید-19 را دارید.

همچنین، مهم است که علائم خود را در خانه زیر نظر داشته باشید و با یک پالس اکسیمتر خوب، سطح اکسیژن خون خود را اندازه بگیرید. برای خرید این دستگاه می‌توانید انواع و قیمت آن را بررسی کنید و سپس بهترین مدل از دستگاه های پالس اکسیمتر را خریداری کنید.

  1. بدانید ویروس چگونه پخش می‌شود

محققان همچنان در حال یادگیری در مورد ویروس کرونا هستند. بااین‌حال، بر طبق مطالعاتی که تاکنون انجام شده است این ویروس در تماس‌های نزدیک فردبه‌فرد (فاصله کمتر از دو متر) از طریق قطرات تنفسی منتشر می‌شود. راه‌های انتقال ویروس می‌تواند سرفه، عطسه، دست دادن و در آغوش گرفتن باشد. قطرات و ذرات کوچک می‌توانند حاوی ویروس باشند و از چند دقیقه تا چند ساعت در هوا باقی بمانند.

از سوی دیگر، ممکن است ویروس کرونا از طریق سطوح نیز منتقل شود اما احتمال آن کمتر است. بر اساس مطالعات آزمایشگاهی، ممکن است فردی با لمس سطوح یا اشیاء آلوده و سپس دست زدن به بینی، چشم یا دهان خود به ویروس کرونا مبتلا شود اما تصور نمی‌شود که این راه اصلی انتشار ویروس باشد.

  1. رعایت فاصله اجتماعی را فراموش نکنید

ازآنجایی‌که به نظر می‌رسد راه اصلی انتشار ویروس، تماس مستقیم میان دو فرد است، رعایت فاصله اجتماعی اهمیت بسیار زیادی در پیشگیری از ابتلا به کووید-19 دارد. لازم است از دیگران حداقل دو متر فاصله بگیرید تا با قطرات تنفسی دیگران، تماس مستقیم نداشته باشید. همچنین، مهم است که کمتر در مکان‌های بسته قرار گیرید و اگر می‌خواهید با دیگران وقت بگذرانید این کار را در فضای باز انجام دهید.

  1. دستان خود را بشویید

رعایت بهداشت یکی از نکات اساسی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست. دستان خود را به‌صورت مرتب با آب و صابون و به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید. این کار را به‌ویژه زمانی انجام دهید که در مکان‌های عمومی حضور پیدا می‌کنید یا سرفه یا عطسه کرده‌اید. اگر آب و صابون در دسترستان نیست می‌توانید از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید. ضدعفونی‌کننده دست باید حداقل 60 درصد الکل داشته باشد.

  1. ماسک بزنید

ماسک صورت، ابزاری ضروری برای پیشگیری از ابتلای خود و دیگران به ویروس است. بنابراین، وقتی به مکان‌های عمومی می‌روید ماسک بزنید زیرا مطالعات نشان داده‌اند که افراد ناقل ویروس ممکن است بی علامت نیز باشند. ماسک صورت بین مجاری تنفسی شما و جهان خارج مانع ایجاد می‌کند و درنتیجه نقش مهمی در پیشگیری از انتشار ویروس دارد. روش اصولی و صحیح ماسک زدن را در این مطلب مشاهده کنید.

  1. سفرهای خود را محدود کنید

سفر می‌تواند شیوع ویروس کرونا را افزایش دهد و شما را در معرض ابتلا به بیماری کووید-19 قرار دهد. بنابراین، سفرهای غیرضروری را از برنامه‌های خود حذف کنید. ماندن در خانه بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس است. این امر به‌خصوص برای افرادی اهمیت دارد که سن بالایی دارند یا به بیماری مزمن مبتلا هستند.

  1. مراقب علائم باشید

علائم ابتلا به ویروس کرونا اغلب شبیه علائم ابتلا به سایر عفونت‌های ویروسی مانند آنفولانزا است. علائم بیماری کووید-19 عبارت‌اند از:

  • تب و لرز
  • سرفه کردن
  • تنگی نفس یا مشکل در تنفس
  • خستگی
  • بدن‌درد
  • سردرد
  • از دست دادن حس چشایی یا بویایی
  • گلودرد
  • گرفتگی یا آبریزش بینی
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • اسهال

اگرچه ممکن است تشخیص بیماری کووید-19 از آنفولانزا دشوار باشد. بااین‌حال، با توجه به تست‌های موجود شما می‌توانید از ابتلای خود به کووید-19 آگاه شوید. یکی از این راه‌ها خرید کیت تست سریع کرونا دیابیس است.

  1. به صورت خود دست نزنید

آسان‌ترین راه برای ورود میکروب‌ها و ویروس‌ها به بدن، دست زدن به صورت و به‌خصوص، بینی، دهان و چشم‌هاست. بنابراین، مهم است که به صورت خود دست نزنید تا اگر دستتان آلوده است ویروس وارد بدن شما نشود.

  1. سطوح را تمیز و ضدعفونی کنید

اگرچه هنوز مشخص نیست ویروس کرونا چقدر از طریق سطوح قابل‌انتقال است اما مهم است احتیاط بیشتری داشته باشید و سطوحی که اغلب لمس می‌شوند را مرتب تمیز و ضدعفونی کنید. برای مثال، دستگیره‌های در، کلیدهای برق، میزها، شیرها و سینک‌ها را با مواد ضدعفونی مناسب تمیز کنید.

  1. از به اشتراک گذاشتن چیزها اجتناب کنید

حتی اگر قبلا از بشقاب غذای فرزندتان غذا می‌خورده‌اید یا یک شیرینی را با دوست یا همسر خود به اشتراک می‌گذاشته‌اید اکنون زمان آن است که نسبت به غذا خودخواه باشید. ظروف غذاخوری را به‌هیچ‌عنوان با فردی دیگر به اشتراک نگذارید و هرگونه وسایل آشپزخانه را پس از استفاده به‌خوبی با آب داغ و صابون بشویید.

درنهایت، اگرچه انتشار ویروس کرونا می‌تواند بسیار سریع باشد اما رعایت برخی نکات ایمنی می‌تواند روند گسترش این ویروس را بسیار کند سازد. اگرچه مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به کووید-19 واکسن زدن است اما در کنار آن انجام اقداماتی که در این مقاله مطرح شد نیز اهمیت زیادی دارد و می‌تواند تاثیر واکسیناسیون را دوچندان کند.

 

نویسنده: مینا معین اسلام

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.