بالاخره فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر بعد از شش ساعت قطعی، دوباره آنلاین شدند

0

فیس بوک و اپلیکیشن‌های اجتماعی وابسته به آن شامل مسنجر فیس بوک، اینستاگرام و  واتس اپ، پس از یکی از بزرگترین قطعی‌ها در تاریخ فیس‌بوک، دوباره فعال شده‌اند، البته در ساعات اول ممکن است کندی‌هایی دربارگیری رسانه‌ها داشته باشید.

فیس بوک در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرده نوشته:

از جمعیت عظیمی از مردم و مشاغل در سراسر جهان که به ما وابسته هستند: پوزش می‌خواهیم.

این شرکت تأیید کرد که خدماتش در حال حاضر آنلاین شده. مدیرعامل مارک زاکربرگ هم در پستی در فیس بوک عذرخواهی کرد:

زاکربرگ در مورد علت طولانی شدن قطعی توضیح نداد. مایکل شروفر، مدیر ارشد فناوری فیس‌بوک که به زودی این شرکت را ترک خواهد کرد، در توییت قبلی خود به “مسائل مربوط به شبکه” اشاره کرده است.

این قطعی بیش از شش ساعت به طول انجامید و اینستاگرام، واتساپ، مسنجر و اکولوس را از دسترسی خارج کرد. علاوه بر این در داخل شرکت فیس‌بوک هم مشکلاتی پیش آمد و گزارش شده که کارکنان در این مدت نمی‌توانستند به ایمیل‌ها، نرم‌افزار مدیریت داخلی و سایر ابزار‌ها دسترسی داشته باشند.

حتی نیویورک تایمز گزارش داده که کارکنان حتی به صورت فیزیکی هم نمی‌توانسته‌اند وارد دفاتر شوند، چون نشان‌های یا بج‌های الکترونیک آنها کار نمی‌کرده!

این حادثه میلیاردها دلار از ثروت شخصی زاکربرگ را به علت کاهش ارزش سهام فیس بوک بر باد داد.

البته دردسر فیس‌بوک در این روزها فقط قطعی گسترده دیروز و دیشب نیست، در جهبه‌ای دیگر، این شرکت هنوز درگیر پیامد‌های افشاگری است که شرکت را متهم کرده است که “سود را بر امنیت” اولویت می‌دهد.  افشاگر، منبع اصلی وال استریت ژورنال در چند مقاله توضیح داده بود که اینستاگرام برای نوجوانان به خاطر همین عدم امنیت می‌تواند خطرناک باشد و برنامه بحث برانگیز “بررسی متقابل” cross check این شرکت به کاربران برجسته اجازه می‌دهد قوانین خود را زیر پا بگذارند.

گزارشگر امنیتی برایان کربس گزارش داده که این قطع ارتباط با مسائل مربوط به سوابق BGP (پروتکل دروازه مرزی) فیس بوک است که از دسترسی خدمات این شرکت جلوگیری کرده بود.

او بعداً اضافه کرد که احتمالا “در یک به‌روز‌رسانی معمول BGP اشتباهی صورت گرفته بود. ” ارائه دهنده DNS کلادفلیر را نیز اشاره کرده که همین مشکل BGP را مقصر دانسته و در وبلاگ خود نوشته که این رویداد مثل این بود که “همه کابل‌های دیتاسنترهای خود را بکشد و اینترنت را قطع کند. ”

اواخر عصر دوشنبه، تیم مهندسی فیس بوک یک پست وبلاگی منتشر کرد که سعی می‌کرد آنچه اتفاق افتاده را توضیح دهد:

تیم‌های مهندسی ما متوجه شده‌اند که تغییرات پیکربندی در روتر‌های اصلی که ترافیک شبکه را بین مراکز داده ما هماهنگ می‌کند، باعث ایجاد مشکلاتی در این ارتباط شده است. این اختلال در ترافیک شبکه بر نحوه ارتباط مراکز داده ما تأثیر مستقیم داشت و خدمات ما را متوقف کرد.

در ادامه عنوان شد که علت اصلی قطعی “تغییر تنظیمات به صورت معیوب” است و هیچ مدرکی مبنی بر به خطر افتادن داده‌های کاربر به دلیل خرابی وجود ندارد.  


به گزارش بلومبرگ، سهام فیس بوک در روز دوشنبه نزدیک به 5 درصد و در مقایسه با اواسط سپتامبر 15 درصد کاهش یافت.

همانطور که انتظار می‌رفت، این اعداد بر ثروت زاکربرگ نیز تأثیر گذاشت، که این روز را با 121.6 میلیارد دلار به پایان رساند. زاکربرگ در رتبه‌بندی میلیاردر‌های بلومبرگ، به رتبه 5 سقوط کرد. بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت با دارایی خالص 124 میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار دارد.


در عین حال کاربران اینترنت واکنش‌های متفاوتی به قطعی فیس‌بوک و سرویس‌های زیرمجموعه‌اش نشان دادند:

1- دسته‌ای که از نظر کاری وابسته به آنها بودند به خاطر احتمال طول کشیدن مسئله دچار استرس شده بودند و در همین 6 ساعت مبالغی را از دست دادند.

2- دسته‌ای که تنها برای سرگرمی و ارتباطهای غیراورژانس از این سرویس‌های استفاده می‌کردند، اتفاقا کمی به خود استراحت دادند و در بین آنها کسانی بودند که متوجه شدند که یک وقفه کوتاه چندان هم بد نیست!

3- یک گروه هم نگران امنیت اطلاعات خود بودند و به دنبال انتشار گزارش‌هایی در مورد فروش اطلاعات کاربران فیس‌بوک در دارک وب، به سختی هراسیده بودند!

4- یک گروه هم مشغول تولید و ارسال جوک‌ها و میم‌های اینترنتی شدند.

5- و بالاخره دسته پنجمی هم بودند که کلا از اول میانه‌ای با فیس‌بوک نداشتند و دوست داشتند این مشکل بیشتر طول بکشد تا مردم به شرکت‌های رقیب که به زعم آنها امنیت بهتر و تعهد بیشتری دارند، رو بیاورند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.