عوارض چاقی را جدی بگیرید

0

به افرادی که دچار افزایش وزن و چاقی‌اند و قادر به کاهش وزن با راهکارهای طبیعی نیستند، توصیه می‌شود که به فوق تخصص جراحی چاقی در کرج؛ دکتر محمد جواد باقری و دکتر مهران پیرسحرخیز مراجعه کنند تا متناسب با شرایطی که دارند راهکاری برای کاهش وزن و رفع عوارض چاقی، مانند اسلیو معده و بای پس معده در نظر بگیرند.

در هر مرحله‌ای از زندگی باید عوارض چاقی را جدی بگیرید. زمانی که فردی اضافه وزن بیش از حد نرمال داشته باشد، به عنوان فردی چاق شناخته می‌شود.

چاقی خود یک بیماری است که می‌تواند مشکلات زیاد دیگری را نیز به همراه داشته باشد. در واقع افرادی که چاق هستند، بیش از سایر افراد در معرض بسیاری از بیماری‌ها قرار دارند.

به همین جهت به افرادی که حتی اضافه وزن ندارند، نیز توصیه می‌شود که رژیم غذایی سالم و تحرک کافی داشته باشند تا دچار چاقی و عوارض چاقی نشوند.

چاقی اصطلاحی است که برای افرادی که BMI یا شاخص توده بدنی 30 یا بالاتر دارند، گفته می‌شود. در ادامه عوارض ناشی از چاقی را برای شما ذکر خواهیم کرد.

مطالب برگرفته از سایت کلینیک چاقی و زیبایی البرز: https://alborzsurgery.com/

بیماری قلبی و سکته مغزی

اضافه وزن احتمال ابتلا به فشار خون و کلسترول را افزایش می‌دهد. در ادامه هر دوی این شرایط احتمال ابتلا به بیماری قلبی و سکته را افزایش خواهد داد.

حال اگر فردی به دنبال کاهش وزن باشد، خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را کاهش خواهد داد. در واقع تنها کاهش وزن است که می‌تواند احتمال ایجاد این بیماری‌ها را به حداقل برساند.

دیابت نوع 2

اغلب افرادی که دچار دیابت هستند، اضافه وزن دارند. با راهکارهایی مانند کاهش وزن و افزایش فعالیت بدنی می‌توانید سطح قند خون را پایین بیاورید. هرچه بیشتر فعال باشید، نیاز شما به داروهای دیابت کمتر می‌شود.

در نهایت عوارض دیابت به عنوان یکی از مهم‌ترین عوارض چاقی شناخته می‌شود.

سرطان

سرطان‌هایی از جمله سرطان روده بزرگ، سینه (پس از یائسگی)، آندومتر (پوشش داخلی رحم)، کلیه و مری مرتبط با چاقی است.

علاوه بر این برخی از مطالعات، چاقی را مرتبط با بیماری‌هایی مانند کیسه صفرا، تخمدان‌ها و پانکراس نشان داده است.

بیماری کیسه صفرا

معمولا بیماری‌هایی مانند کیسه صفرا و سنگ کیسه صفرا عوارض شایع ناشی از چاقی هستند. اما، نکته‌ای که در این باره وجود دارد این است که خود کاهش وزن سریع و آنی نیز می‌تواند در ایجاد سنگ کیسه صفرا نقش داشته باشد. باید در این باره با پزشک مشورت داشته باشید تا بهترین روش پیشگیری از این بیماری را به شما توصیه کند.

آرتروز

استئوآرتریت یک بیماری مفصلی شایع است که اغلب قسمت‌هایی مانند زانو، لگن یا کمر را درگیر می‌کند. هر کیلو وزن اضافی که داشته باشید، فشار زیادی به مفصل وارد می‌کند و غضروفی که از مفصل محافظت می‌کند، از بین خواهد رفت.

کاهش وزن می‌تواند فشار را از روی زانوها، باسن و کمر را به شدت کاهش دهد و منجر به بهبودی علائم بیمار شود. برای کاهش وزن روش‌هایی مانند جراحی اسلیو معده در کرج پیشنهاد می‌شود.

نقرس

نقرس نوعی بیماری است که منجر به درگیر شدن مفصل می‌شود. این بیماری زمانی رخ می‌دهد که اسید اوریک بیش از حد در خون وجود داشته باشد. زمانی که اسید اوریک زیادی وجود داشته باشید، باعث ایجاد کریستال‌هایی می‌شود که در مفصل رسوب می‌کند.

نقرس در افرادی که دچار اضافه وزن هستند، دیده می‌شود. در واقع هرچه وزن بیشتری داشته باشید، احتمال ایجاد این بیماری بیشتر خواهد شد.

اگر سابقه بیماری نقرس دارید، در خصوص بهترین روش کاهش وزن با پزشک مشورت داشته باشید. تغییرات وزن طی کوتاه مدت می‌تواند منجر به تشدید نقرس شود.

آپنه خواب

آپنه خواب یکی از عوارض چاقی است که ارتباط مستقیمی با اضافه وزن دارد. آپنه خواب باعث ایجاد خر و پف در طول خواب می‌شود و تنفس طی مدت کوتاهی متوقف خواهد شد.

همچنین در پی آن فرد دچار خواب آلودگی در طول روز می‌شود و بیماری‌های قلبی و مغزی را به همراه خواهد داشت. در اغلب مواقع کسانی که تصمیم به کاهش وزن می‌گیرند، متوجه بهبودی خود پس از کاهش وزن خواهند شد.

از دیگر مشکلات احتمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیماری آلزایمر

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که افزایش وزن و چاقی در میانسالی می‌تواند احتمال بروز بیماری‌هایی را که بر حافظه و توانایی تفکر تاثیر می‌گذارد، بیشتر خواهد شد.

بیماری کلیوی

افزایش فشار خون، دیابت نوع 2 و نارسایی قلبی از علل مهم بیماری‌های کلیوی و نارسایی کلیه هستند. تمامی این مشکلات از عوارض چاقی است.

بیماری کبد

چاقی به عنوان عامل اصلی کبد چرب و بیماری کبد غیر الکلی است. معمولا افرادی که دچار اضافه وزن هستند، بیماری کبد چرب را تجربه می‌کنند. خود بیماری کبد چرب باعث ایجاد زخم در کبد و در نهایت بدتر شدن عملکرد کبد خواهد شد که به عنوان سیروز و نارسایی کبد شناخته می‌شود.

مشکلاتی که تهدید کننده زندگی است:

بیماری‌هایی مانند دیابت و فشار خون بالا در بارداری احتمال مشکلاتی مانند سقط جنین، بیماری کیسه صفرا، پانکراتیت و غیره را افزایش خواهد داد.

برای کاهش وزن می‌توانید روش‌‌هایی مانند عمل لیپوماتیک در کرج در کلینیک چاقی و زیبایی البرز را امتحان کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5