زیباترین و زشت‌ترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۲۱

به نظر شما بهترین گوشی سال از نظر طراحی کدام مدل است؟

0

طراحی گوشی‌های تلفن همراه در طی سال‌های اخیر، کمتر به سوی تنوع و رادیکالی شدن رفتند و شاید همه کاربران این حرف را قبول داشته باشند که بسیاری از گوشی‌ها، مشابه یکدیگر شدند.

روش‌های زیادی وجود دارد که بتوانید مجموعه‌ای از سخت‌افزارهای مشابه را در بسته‌بندی‌های مختلف به بازار عرضه کنید. ضمن اینکه رده گوشی‌های تاشویی مانند سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ کاملا یک طراحی متفاوت ارائه می‌کنند.

اما در سال ۲۰۲۱ تعداد بسیار کمی گوشی با طراحی‌های برجسته و واقعا زیبا و دوست‌داشتنی عرضه شد. انتخاب زیباترین گوشی از میان ده‌ها مدل اسمارت‌فون تقریبا مشابه و دارای یک رابط کاربری یکسان، کمی سخت است. برعکس، شاید انتخاب زشت‌ترین گوشی‌ها آسان‌تر باشد. در ادامه، جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۲۱ از نظر طراحی به انتخاب سایت androidauthority را مرور می‌کنیم. مطمئنا، می‌توانید با انتخاب برخی از این گوشی‌ها موافق یا مخالف باشید؛ چون سلیقه‌ها متفاوت است:

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱ از نظر طراحی

گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو

سال‌ها بود که گوشی‌های پیکسل از نظر طراحی، تفاوت چندانی با یکدیگر نداشتند. در واقع، آخرین باری که ما یک گوشی پیکسل گوگل با ظاهری منحصربه‌فرد دیدیم؛ سال ۲۰۱۵ بود؛ پیش از اینکه برند پیکسل وجود داشته باشد. خوش‌بختانه، امسال با عرضه سری پیکسل ۶۷ این وضعیت تغییر کرد و اولین گوشی گوگل با طراحی و ظاهری زیبا و هیجان‌انگیز را شاهد بودیم.

در نظرسنجی ماه اکتبر، ۹۰ درصد خوانندگان ما طراحی سری پیکسل ۶ را دوست داشتند. فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست؛ هر دو مدل پیکسل ۶ دارای نوار دوربین منحصربه‌فرد و شیک در طول تمام عرضه بدنه گوشی هستند. به طور کلی، پیکسل‌های ۶ یادآور طراحی Nexus 6P است. می‌توانید پیکسل ۶ را با مجموعه‌ای از رنگ‌های سرگرم‌کننده و متنوع بخرید. شاید تنها چیزی که در طراحی پیکسل ۶ توی ذوق بزند؛ به مرور زمان لبه دوربین دارای پرز در چین پایینی می‌شود.

اوپو فایند ایکس ۳ پرو

همیشه سری Find X اوپو موفق ظاهر شده است و جایگاه ویژه‌ای برای خودش دارد. به طور مثال، سال گذشته، گوشی Find X2 Pro در دو روکش منحصربه‌فرد سرامیکی و چرم وگان ساخته شدند. امسال، اوپو ترجیح داد یک بدنه پشتی شیشه‌ای بسیار تمیز و صیقلی را برای گوشی Find X3 Pro خود انتخاب کند ولی هنوز این طراحی تاثیرگذار است؛ حتی وقتی که دارای برآمدگی دوربین است.

اوپو به جای انتخاب یک بریدگی مستطیل شکل خسته‌کننده با لبه‌های تیز، به سمت طراحی جدیدی رفته است و ماژول دوربین Find X3 Pro را با یک طراحی شیب‌دار و شیشه‌ای ساخته است. اوپو می‌گوید بیش از ۱۰۰ قالب مختلف را برای ماژول دوربین این گوشی تست کرده است.

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس

با وجود گذشته نزدیک به یک سال، هنوز اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سامسونگ اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس، گوشی‌هایی شیک هستند؛ به‌ویژه در رنگ بنفش فانتوم که در تصویر بالا مشاهده می‌شود. سامسونگ به خوبی درک کرده این رنگ چقدر دوست‌داشتنی است و در سایر محصولات خود ازش استفاده می‌کند. دلیل زیبایی سری گلکسی اس ۲۱ آسان است: ترکیب دو رنگ شیک برای دستیابی به رنگی متفاوت به همراه بدنه‌ای صیقل‌ای و برآمدگی دوربین بسیار کم و خوش‌دست!

با وجود اینکه سامسونگ گوشی گلکسی اس ۲۱ را به جای شیشه، از پلاستیک ساخته است؛ دارای روکشی نرم و لطیف است که حس برتری به یک اسمارت‌فون پرچم‌دار می‌دهد. تنها با وزن ۱۷۱ گرم، یکی از سبک‌ترین دستگاه‌ها در فهرست ما است. هنوز دقیقا نمی‌دانیم که گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ چه شکلی هستند ولی سامسونگ فعلا یک طراحی خوب دارد.

ریلمی جی‌تی

بدنه پشتی گوشی Oppo Find X2 Pro با چرم وگان را به خاطر دارید؟ امسال شرکت ریلمی این ایده را در گوشی پریمیوم Realme GT استفاده کرده است؛ یک گوشی خاص که البته چندان در بازار با فروش خوب همراه نشد.

طبق گفته این شرکت، رنگ زرد گوشی ریلمی GT Racing Yellow الهام گرفته شده از رنگ سپیده‌دم و به معنای «رنگ امید» است. نوار سیاهی که در طول بدنه این گوشی وجود دارد؛ آن را بسیار شبیه به ماشین‌های مسابقه‌ای اسپرت کرده است.

روکش چرم مصنوعی، مزایای کارایی بالایی نسبت به بدنه شیشه و پلاستیک دارد. چسبندگی استثنایی و مقاومت در برابر باقی ماندن اثر انگشت را تحسین می‌کنیم.

بدترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱ از نظر طراحی

آنر ۵۰

اگر این گوشی را بخرید؛ حتما باید در اولین فرصت سراغ یک کاور بروید. تصمیم گرفتید یک گوشی با بدنه‌ای غیر تمیز و صیقلی از برندی نه چندان معروف بخرید؛ پیشنهاد می‌کنیم که آنر ۵۰ را بگیرید.

توصیف زبان طراحی گوشی آنر ۵۰ بسیار سخت است ولی شاید بتوان گفت شبیه به یک دیوار تبلیغاتی است. بدنه پشتی از پر از عدد و حرف را کنار بگذارید؛ ماژول دوربین آن نیز کمی بزرگ و نه چسب است.

ریلمی ۸ پرو

برخلاف آنر ۵۰، گوشی Realme 8 Pro حتی ظریف هم نیست. شعار بزرگی از برند ریلمی در بدنه پشتی دستگاه حک شده است که این گوشی را بسیار زشت می‌کند. خود ریلمی نظر دیگری دارد و می‌گوید طراحی‌های این سری گوشی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. شاید اگر می‌توانستید این شعار بدریخت را از بدنه حذف کنید؛ رنگ آبی مات آن بسیار زیبا باشد و با توجه به قیمت مقرون‌به‌صرفه این گوشی، گزینه خرید خوبی می‌شد.

موتورولا اج (۲۰۲۱)

شرکت موتورولا در سال ۲۰۲۰ گوشی‌های Edge و Edge Plus را معرفی کرد؛ اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار این شرکت در سال‌های اخیر. گوشی اج ۲۰۲۰ تمام مزایای طراحی پرچم‌دارها را یکجا داشت: قاب فلزی باریک با مواد ساخت عالی، صفحه‌نمایش خمیده با گوشه‌های مربعی و المان‌های دیگر!

با این حال، امسال موتورولا اج از نظر طراحی سقوط کرد. این شرکت فریم فلزی را با پلی‌کربنات عوض کرد و بلندگوهای استریو را به حالت موتو کاهش داد و از محافظ شیشه جلویی به جای استانداردهای جدیدتر گوریلا گلاس ۳ استفاده کرد.

موتورولا اج ۲۰۲۱ اصلا طراحی بد یا زشتی ندارد ولی نسبت به مدل ۲۰۲۰ انتظارات را برآورده نکرده است.

آیفون ۱۳

همه با ظاهر مدرن آیفون‌های جدید آشنا شدند. آیفون امسال طراحی مربعی را کنار گذاشته و از برآمدگی ماژول دوربین کمتری (۲۰ درصد کاهش) استفاده می‌کند اما همه تغییرات همین‌ها بودند و چیز دیگری در بخش طراحی عوض نشده است. سال‌ها است داریم طراحی آیفون مشابهی را تماشا می‌کنیم و کمی خسته‌کننده شده است. خلاقیت‌های اپل در آیفون‌های قبلی بسیار بیشتر بود و هر سال منتظر یک سری هیجان‌های طراحی بودیم که دیگر این سال‌ها خبری ازشان نیست.

گوشی‌های اندرویدی از نظر طراحی پیشرفت‌های بیشتری نسبت به طراحی آیفون‌های اخیر داشتند. اسکنرهای اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش، صفحه‌نمایش‌های بدون حاشیه و با بریدگی‌های ناچ بسیار کوچک و زیبا، دوربین‌های سلفی کوچک‌تر و چیزهای دیگری که باعث شده غالب این گوشی‌ها زیباتر از آیفون‌های ۱۳ شوند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…
منبع androidauthority
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.