برایان سینگر – زندگینامه و فعالیت‌های هنری و سینمایی و فهرست آثار – Bryan Singer

0

تاریخ تولد: 17 سپتامبر 1965 در نیویورک، آمریکا.

فیلم‌های مهم

مظنونین همیشگی (1995)، شاگرد زرنگ (1998)، افراد ایکس (2000)، افراد ایکس 2 (2003)، بازگشت سوپرمن (2006)، والگیری (2008).

چند کلمه که دنیای فیلمساز را می‌سازند

غافلگیری، تعلیق، سوپر قهرمان‌ها، کامیک بوک‌ها.

چند نکته از زندگی‌اش

  • سینگر نام کمپانی فیلمسازی‌اش را به خاطر یکی از دیالوگ‌های شخصیت مارتین برودی (رودی شایر) در فیلم محبوب‌اش آرواره‌ها (استیون اسپیلبرگ)، «بد هت هری» گذاشته است.
  • دوست دوران کودکی اتان هاوک بازیگر بوده است.
  • فیلمسازی را در سن 13 سالگی و با ساخت فیلم‌های سوپر 8 آغاز کرد و سپس به مدرسه هنرهای تجسمی نیویورک رفت اما قبل از فارغ التحصیل شدن آن جا را ترک کرد و بعد از مدتی وارد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (یو اس سی) شد. سینگر فیلم کوتاه لانه شیر (1988) را در دوران دانشجویی و با بودجه 15 هزار دلاری ساخت که اولین فیلم حرفه‌ای او به حساب می‌آید او در سال 1989 از دانشگاه فارغ التحصیل شد.
  • دی سی کامیک به او این اجازه را داد که بتواند از تمام اطلاعات و منابع آرشیوی مربوط به شخصیت سوپر من (از سال 1986 تا سال 2006) برای نوشتن فیلمنامه و کارگردانی فیلم بازگشت سوپر من (2006) استفاده کند. اما سینگر این پیشنهاد را رد کرد و عنوان کرد که تنها از فیلم‌هایی که ریچارد دانر براساس این شخصیت ساخته است استفاده خواهد کرد.
  • سینگر یک کپی از ماکیومنتری نقره از یاد رفته (1995) به کارگردانی پیتر جکسون را از او به خاطر این که صحنه‌های مربوط به یان مک کلن ار در فیلم افراد ایکس (2000) سر موقع تمام کرد تا مک کلن بتواند به نیوزیلند پرواز کند و سر صحنه فیلم سالار حلقه‌ها: یاران حلقه (2001) حاضر شود، هدیه گرفت.

هنرمندانی که از آن‌ها تأثیر گرفته

سینگر بیش از هر کس از استنلی کوبریک و به ویژه استیون اسپیلبرگ تأثیر گرفته است. به خاطر همین تأثیرات هم هست که به و لقب اسپیلبرگ جدید را داده‌اند.

چند جمله از دیگران درباره او

  • اف اکس فینی: «برایان سینگر یک خیال پرداز بالفطره است، مثل کمدین‌های بالفطره. مظنونین همیشگی را نگاه کنید، این فیلم هوشمندانه‌ترین و غافلگیر کننده‌ترین فیلم اوست، عمق و میزان تأثیر گذاری این فیلم هوش و ذکاوت سینگر را به رخ می‌کشد».

علایق

کامیک بوک‌ها و سوپر قهرمان‌ها (به ویژه سوپر من)، سینگر هم چنین از طرفداران پر و پا قرص سفرهای ستاره‌ای هم هست.

همکاران مورد علاقه

توماس نیوتن سیگل (فیلمبردار)، پاتریک استیورات (بازیگر)، کوین اسپیسی (بازیگر)، هیو جکمن (بازیگر)، ایان مک گلن (بازیگر)، لورن شولر دانر (تهیه کننده)، رالف وینتر (تهیه کننده)، دیوید هایتر (فیلمنامه نویس)، جان آتمن (تدوینگر / آهنگساز)، جیمز مارسدن (بازیگر).

ویژگی آثار

  • توجه به شخصیت پردازی و بخشیدن پیشینه به یک سوپر قهرمان در فیلم‌هایش، اتفاقی که در افراد ایکس (2000) رخ داد و چند سال بعد در بتمن‌های کریستوفر نولان به کمال رسید.
  • تکرار شدن تم از خود بیگانگی در آثارش.

مؤلفه‌های سبکی و مضمونی تکرار شونده

  • غافلگیر کردن و رو دست زدن به تماشاگر، بهترین نمونه‌اش هم پایان شوکه کننده فیلم مظنونین همیشگی (1995).
  • ایجاد تعلیق مانند سکانس ترور هیتلر در فیلم واکیری (2008) که حتی با وجود آگاهی تماشاگر نسبت به نافرجام بودن این ترور، در ایجاد جس تعلیق کاملاً موفق عمل می‌کند.

چند جمله مهم ازاو

  • داستان سوپر من همواره درباره لوئیس لین، سوپر من، کلارک کنت و مثلث هشقی که بین این سه نفری که در واقع دو نفرند ایجاد می‌شود، بوده است.
  • من با سوپر من است که هویت پیدا می‌کنم. زمانی که بچه بودم عاشق این ایده شده بودم که یک نفر از یک دنیای دیگر می‌آید که بسیار غریب و ناشناخته است، او قدرت‌های فوق العاده‌ای دارد و از طرفی طرفدار عدالت هم هست.
  • معنی ندارد که فیلمی ساخته شود بدوون این که قرار باشد ایده ویژه‌ای را در آن به تصویر بکشد. غیر این باشد می‌توانیم بریم و یک مسابقه را تماشا کنیم. کوبریک همواره در فیلم‌هایش یک چیز ویژه‌ای را به ما نشان می‌داد.
  • درباره تام کروز: به کارنامه بازیگری تام نگاه کنید، نقش‌های بسیار متنوعی در آن است. مردم اغلب او را با مأموریت غیر ممکن (1996) و تاپ گان (1986) به یاد می‌آورند. اما او بازیگری را با فیلم شیپور خاموشی (1981) شروع کرد و تا قبل از کسب و کار پر مخاطره (1983) هیچ کس به عنوان یک نقش اول به او نگاه نمی‌کرد، و تازه بعد از تاپ گان بود که به یک سوپر استار تبدیل شد. اما به مرد بارانی (198) که او در آن نقش یک عوضی را بازی می‌کند و یا به نقش آفرینی‌اش در قالب یک هیت من در فیلم وثیقه (2004) نگاه کنید. او واقعاً مشاق است که نقش‌های چالش برانگیز را بزای کند، او یک بازیگر فوق العاده است.

جوایز مهم

کاندید جایزه بفتا در رشته بهترین فیلم برای فیلم مظنونین همیشگی (1995)، برنده جایزه بهترین کارگردان برای فیلمهای بازگشت سوپر من (2008) و افراد ایکس (2000) از آکادمی فیلم‌های علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک آمریکا، برنده جایزه نقره‌ای جشنواره فیلم توکیو برای مظنونین همیشگی (1995)، نامزد 4 جایزه امی در رشته بهترین سریال درام برای تهیه کنندگی سریال خانه ام. دی (2004).

یک سکانس مهم از فیلم‌هایش

کارآگاه دیو کوژان (چز پالیمینتری) در حالی که گمان می‌کند معمای کایزر شوسه را حل کرده است، پیروزمندان قهوه اش را می‌نوشت و تصادف نظرش به تابلوی اعلانات روبرویش جلب می‌شود و تازه متوجه می‌شود که تمام داستانی را که راجر کینت (کوین اسپیسی) برایش تعریف کرده ساخت ذهنش بوده است، لیوان قهوه از دستش رها می‌شود و می‌شکند. نام کوبایاشی که در انتهای لیوان شکسته هک شده تیر خلاص را به کارگاه و البته ما به عنوان تماشاگر فیلم می‌زند. راجر کینت همان کایزر شوسه بوده و تمام مدت همه ما را بازی داده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.