آموزش الگوی پروانه ای برای کسب درآمد در فارکس

0

رپورتاژ

یکی از استراتژی‌های تریدر‌های حرفه‌ای و موفق که از آن برای کسب درآمد در فارکس بهره می‌برند، استفاده از الگو‌های هارمونیک می‌باشد. الگو‌های هارمونیک شامل اشکال هندسی هستند که قیمت در نمودار با استفاده از اعداد فیبوناچی، آن‌ها را تشکیل می‌دهد. الگو‌های هارمونیک از آن‌جایی پر طرفدار می‌باشند که برخلاف دیگر روش‌های تحلیلی، در جهت پیش‌بینی حرکت آینده نمودار کاربرد دارد.

یکی از الگو‌های مهم و پر کاربرد در مجموع الگو‌های هارمونیک که به کسب درآمد در فارکس ، الگوی پروانه یا باترفلای است. الگوی پروانه یک الگوی بازگشتی است که به کمک آن در تحلیل تکنیکال می‌توانیم محدوده بازگشت قیمت را پیش‌بینی کنیم. این الگو در بورس، فارکس و و ارز‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

در ادامه این مطلب شما را به طور خلاصه با الگوی پروانه بیشتر آشنا خواهیم کرد. شما به راحتی می‌توانید با آموختن و تمرین این الگو، به کسب درآمد در فارکس بپردازید.

الگوهای هارمونیک چیست؟

الگو‌های هارمونیک مجموعه الگو‌های قیمت و اعداد ریاضی هستند که با ترکیب آن‌ها بر روی نمودار شکل می‌گیرند. از آنجایی که اکثر الگو‌ها در نمودار به صورت مداوم تکرار می‌شوند، می‌توان از آن‌ها برای پیش‌بینی حرکت بعدی قیمت استفاده کرد.

شما برای شناسایی الگو‌های هارمونیک بر روی نمودار، باید از ابزار فیبوناچی استفاده کنید. با استفاده از دنباله فیبوناچی که شامل اعداد …، ۱۳، ۸، ۵، ۳، ۲، ۱، ۱ می‌باشد به راحتی می‌توانید محدوده دقیق شکل‌گیری الگو‌ها را شناسایی کرده و از آن‌ها برای کسب درآمد در فارکس بهره ببرید. اگر با ابزار فیبوناچی و الگو‌های هارمونیک آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً صفحه آموزش فارکس را مشاهده کنید. شما در این صفحه به طور کامل تمامی مباحث الگو‌های هارمونیک و طریقه استفاده از ابزار فیبوناچی برای شناسایی آن‌ها را آموزش می‌بینید.

الگو‌های هارمونیک به دو منظور برای کسب درآمد در فارکس استفاده می‌شود. یکی از موارد استفاده آن‌ها این است که قیمت حال حاضر بازار تا چه مقدار قرار است در جهت روند ادامه پیدا کند. مورد دوم استفاده از الگو‌های هارمونیک، شناسایی محدوده بازگشت قیمت می‌باشد. الگو پروانه‌ای که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد در نوع دوم جای می‌گیرد.

الگوی پروانه ای چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، الگوی پروانه‌ای یک الگوی بازگشتی می‌باشد تریدر‌ها از الگوی پروانه‌ای برای مشخص کردن پایان یک روند، و شروع یک اصلاح یا تغییر روند جدید استفاده می‌کنند.

ساختار الگوی هارمونیک پروانه از چهار حرکت قیمتی تشکیل می‌شود. هنگامی که روند نزولی است این الگو خود را به شکل حرف m لاتین نشان می‌دهد. در روند صعودی این الگو خود را به شکل w بر روی نمودار ظاهر می‌کند. معامله‌گران باید توجه داشته باشند که این الگو را با سقف و کف دوقلو اشتباه نگیرند. اگر به تصویر زیر نگاه کنید متوجه می‌شوید که چرا به آن الگوی پروانه می‌گویند! شکلی که این الگو بر روی نمودار تشکیل می‌دهد، شبیه یک پروانه است که به دو صورت صعودی و نزولی می‌توان از آن بهره برد.

الگو پروانه صعودی (Bullish) :

ابتدا قیمت تا محدوده A بالا می‌رود. با برگشت قیمت ، موج AB به نسبت ۰٫۷۸۶ از موج XA قرار می‌گیرد. با حرکت قیمت به سمت بالا ، BC به نسبت ۰٫۳۸۲ تا ۰٫۸۸۶ از AB قرار می‌گیرد. در آخر با پایین آمدن قیمت ، موج CD به نسبت ۱٫۶۱۸ تا ۲٫۲۴ از AB محاسبه می‌شود و نقطه D به نسبت ۱٫۲۷ موج XA قرار می‌گیرد.

با قرار دادن حد ضرر ، پایین تر از نقطه D، خرید را انجاتم می‌دهیم.

پروانه نزولی (Bearish) :

با قرار دادن حد ضرر ، بالاتر از محدوده D ؛ می‌توانیم فروش را در نقطه D انجام دهیم.

برای درک بهتر الگوی هارمونیک پروانه و آموزش کامل آن برای کسب درآمد در فارکس، پیشنهاد می‌کنیم از آموزش‌های وبسایت ایران بروکر در این زمینه بهره. اگر قصد دارید که یک معامله‌گر حرفه‌ای شوید، استفاده از الگو‌های هارمونیک به شدت می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. بسیاری از افراد موفق از این الگو‌ها در تحلیل تکنیکال خود استفاده می‌کنند.

آیا الگوی پروانه در کسب درآمد در فارکس مفید است؟

یکی از مسائلی که استفاده از الگو‌های هارمونیک را برای کسب درآمد در فارکس دشوار می‌کند این می‌باشد که آن‌ها بسیار دقیق هستند. شما به عنوان یک معامله‌گر نیازمند به محاسبات و بررسی مداوم نمودار دارید تا بتوانید الگو‌ها را شکار کنید.

بسیاری از الگو‌ها شبیه به یکدیگر هستند و شما باید در شناسایی آن‌ها دقت لازم را داشته باشید. برای مشاهده لیست کامل الگوهای هارمونیک، و آموزش استفاده از آنها، صفحه آموزش الگوهای هارمونیک را مشاهده کنید.

از نکات دیگری که در استفاده از الگو‌های هارمونیک برای کسب درآمد در فارکس بسیار ضروری است، مدیریت سرمایه می‌باشد. در بسیاری مواقع ممکن است الگو‌های بازگشتی برای شما به درستی کار نکنند، و روند به شدت به حرکت خود ادامه دهد. مدیریت ریسک و سرمایه مناسب در این مواقع می‌تواند از ضررسنگین شما جلوگیری کند.

همیشه به این نکته دقت کنید که الگو‌ها ممکن است در دل یکدیگر شکل بگیرند. برای تأییدیه گرفتن بهتر است که تایم فریم‌های بالاتر را نیز بررسی، و الگو‌های هارمونیک آن‌ها را نیز ترسیم کنید.

لازمه استفاده از الگو‌های هارمونیک، تسلط بر ابزار فیبوناچی است. شما می‌توانید با تمرین مداوم، پس از مدتی سریعاً الگو‌ها را شناسایی کرده و از آن‌ها برای کسب درآمد در فارکس استفاده کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.