اگر کامپیوتر خود را به ویندوز ۱۱ ارتقا ندهیم؛ چه اتفاقی می‌افتد؟

مایکروسافت به طور رسمی ویندوز ۱۱ را برای پی‌سی‌های سراسر جهان منتشر کرده است ولی اگر ما این به‌روزرسانی را لغو کنیم؛ چه معایبی دارد؟

4

ویندوز ۱۱ در اکتبر ۲۰۲۱ منتشر شد. مایکروسافت با ارسال یک پیام به‌روزرسانی برای کاربران ویندوز ۱۰، از آن‌ها درخواست کرد به ویندوز ۱۱ ارتقا دهند و بسیاری از کاربران، سیستم‌های خود را ارتقا دادند. اما هنوز برخی از کاربران مردد هستند و از این ارتقای سیستم‌عاملی می‌ترسند. حداقل فعلا تا به امروز، هنوز درصد قابل توجهی کامپیوتر ویندوز ۱۰ ارتقا پیدا نکرده است.

ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۵ پشتیبانی می‌شود و این مدت زمان برای فکر کردن کاربران کافی است تا تصمیم نهایی خود را بگیرند و اینکه آیا به سیستم‌عامل جدید ارتقا می‌دهند یا خیر!

اگر شما یکی از این کاربرانی هستید که درباره ارتقا به ویندوز ۱۱ تردید دارید؛ این مقاله می‌کوشد سوالات متعددی که درباره عدم ارتقا به ویندوز ۱۱ مطرح شده را جواب دهد. اگر ما به ویندوز ۱۱ ارتقا ندهیم؛ چه اتفاقی می‌افتد؟ چه عواقب یا مشکلاتی در انتظار ما است؟

اگر همین حالا به ویندوز ۱۱ ارتقا ندهم؛ چه اتفاقی می‌افتد؟

نیاز فوری به ارتقای ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ نیست؛ چون مایکروسافت اعلام کرده است تا اکتبر سال ۲۰۲۵ از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند. خود مایکروسافت هم در راهنماهای خود می‌گوید پی‌سی‌هایی که پیغام به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را دریافت کردند؛ نیازی ندارد فورا این درخواست را تایید و ویندوز ۱۱ را نصب کنند.

مانند تمام به‌روزرسانی‌های اصلی که در ویندوز ۱۰ دریافت کردید؛ می‌توانید با عدم شروع فرآیند دانلود و نصب بسته به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ در بخش Windows Update، هر به‌روزرسانی پیشنهادی مایکروسافت برای ارتقا را به تعویق بیندازید یا رد کنید. در این صورت، با خیال راحت می‌توانید از کامپیوتر خود استفاده کرده و فقط منتظر دریافت به‌روزرسانی‌های حیاتی امنیتی باشید تا سیستم شما را تا سال ۲۰۲۵ محافظت کنند.

آیا بعدا امکان ارتقا به ویندوز ۱۱ وجود دارد؟

قطعا می‌توانید در آینده به ویندوز ۱۱ ارتقا دهید و مشکلی وجود ندارد. هیچ عجله‌ای برای نصب ویندوز ۱۱ نیست و اگر عاشق ویندوز ۱۰ هستید؛ می‌توانید هنوز از این نسخه ویندوز مایکروسافت لذت ببرید.

اگر نگران هستید پیشنهاد به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ منقضی شود یا اگر این پیشنهاد را رد کردید؛ برای همیشه حذف شود؛ باید گفت هنوز گزینه‌های دیگری برای نصب ویندوز ۱۱ وجود دارد.

همیشه می‌توانید به Settings > Windows Update بروید و روی کلید Check for updates کلیک کنید تا به‌روزرسانی‌های پیشنهادی مایکروسافت را ببینید. هر زمان که برای ارتقا به ویندوز ۱۱ آمادگی داشتید؛ می‌توانید سراغ این گزینه بروید.

همچنین، شما می‌توانید از Media Creation Tool (MCT) یا Installation Assistant برای ارتقای ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ استفاده کنید. به هر حال، پیش از شروع به‌روزرسانی، مطمئین شوید که سیستم شما دارای شرایط نصب ویندوز ۱۱ است. نخست، شما باید یک لایسنس معتبر ویندوز ۱۰ داشته باشید؛ اتصالات شبکه برقرار باشد؛ سخت‌افزار سیستم شما از TPM 2.0 یا حداقل TPM 1.2 پشتیبانی کند و قابلیت‌های Secure Boot و UEFI در دسترس باشند.

برای ارتقا با استفاده از Windows 11 Installation Assistant، باید به صفحه دانلود مایکروسافت بروید و روی کلید Download Now در زیربخش Windows 11 Installation Assistant کلیک کنید. وقتی دانلود کامل شد؛ کافی است برنامه را اجرا کرده و مراحل نصب را دنبال کنید.

اگر شما می‌خواهید از نسخه قابل بوت ویندوز ۱۱ روی حافظه فلش USB یا DVD استفاده کنید؛ شما باید ابزار MCT را دانلود کنید. در همان صفحه دانلودهای مایکروسافت، در زیر بخش Create Windows 11 Installation Media روی کلید Download Now کلیک کنید.

همین‌طور، شما می‌توانید فایل ISO ویندوز ۱۱ را دانلود و با استفاده از ماشین مجازی آن را نصب کنید. باز در این روش باید کلید Download Now در بخش Download Windows 11 Disk Image (ISO) را کلیک کرده و یک کپی از آن را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید.

آیا عدم ارتقا به ویندوز ۱۱ پس از سال ۲۰۲۵ خطراتی دارد؟

بله حتما می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود. اگر پی‌سی خود را پیش از اکتبر ۲۰۲۵ به ویندوز ۱۱ ارتقا ندهید؛ چندین خطر در انتظار شما است.

نخست، آخرین ویژگی‌های سیستم، به‌روزرسانی‌های امنیتی، وصله‌ها و سازگاری‌ها با برنامه‌ها و قابلیت‌های امنیتی در آینده را از دست می‌دهید. این عدم به‌روزرسانی به این معنی است که سیستم شما در برابر حملات آسیب‌پذیرتر می‌شود.

اجرای یک نسخه قدیمی از ویندوز، پی‌سی شما را در برابر تعداد زیادی ویروس، مستعد حمله می‌کند. بدافزاری که فعالیت شما را ردیابی می‌کند؛ کرم‌هایی که به داده‌های شما آسیب می‌رسانند؛ باج‌افزارهایی که اطلاعات حساس شما را گروگان گرفته یا نرم‌افزار RAT به وبکم کامپیوتر دسترسی پیدا می‌کند و موارد دیگر!

در این میان، نرم‌افزارها نیز به تدریج پشتیبانی از سیستم‌عامل قدیمی را متوقف کرده و به‌روزرسانی‌های خود را برای رفع مشکلات یا آسیب‌پذیری‌های تازه کشف شده؛ ادامه نمی‌دهند. شما نمی‌توانید به آخرین نسخه برنامه‌های خود به‌روزرسانی کنید یا اصلا نسخه‌های جدید آن‌ها را نصب کنید.

اگر گیمر هستید؛ ممکن است بازی‌های مورد علاقه خود یا هر بازی جدیدی که در آینده معرفی می‌شود را از دست بدهید. بازی‌هایی که از ابزارهای ضد تقلب استفاده می‌کنند؛ بر ویژگی‌های امنیتی ویندوز ۱۱ تکیه کرده و به دنبال ارائه گیم‌پلی بهتر و منصفانه‌تری هستند. در حالی‌که هنوز می‌توانید روی ویندوز ۱۰ کار کنید ولی قابل پیش‌بینی است که در آینده‌ای نزدیک، همه بازی‌ها الزام به اجرا در ویندوز ۱۱ داشته باشند.

آیا می‌توانم برای همیشه از ویندوز ۱۰ استفاده کنم؟

از زمانی که ویندوز برای اولین بار منتشر شد؛ تعداد انگشت شماری از کاربران، همیشه نسخه قدیمی ویندوز را به نسخه جدید ترجیح داند؛ حتی اگر دیگر مایکروسافت از آن پشتیبانی نکند. شاید برایتان تعجب‌آور باشد که بسیاری از مردم، هنوز نسخه‌هایی از ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز XP را تا به امروز نگه داشته و استفاده می‌کنند. اما باید بدانیم که استفاده از نسخه قدیمی ویندوز با خطرات امنیتی قابل توجهی برای سیستم‌ها روبرو است.

بنابراین، اگر اصلا پی‌سی خود را به ویندوز ۱۱ ارتقا ندهید؛ نه تنها سیستم خود را در معرض خطر قرار داده‌اید؛ بلکه سیستم جدید و ویژگی‌های امنیتی را نیز از دست خواهید داد.

این تمام چیزی نیست که از دست می‌دهید. نرم‌افزارها هم به تدریج روی سیستم‌عامل قدیمی نصب نمی‌شوند یا به‌روزرسانی‌های امنیتی و وصله‌های مهم را متوقف کرده و از فناوری‌ها و ویژگی‌های جدید پشتیبانی نمی‌کنند.

در نهایت، اگر در زمان مقرر به ویندوز ۱۱ ارتقا ندهید؛ شاید در آینده و هنگامی که دیگر چاره‌ای جز ارتقای پی‌سی و ویندوز ندارید؛ مجبور به پرداخت هزینه شوید. این نکته مهمی است که شاید بخواهید درباره‌اش فکر کنید تا در آینده با هزینه زیادی برای ارتقای کل سیستم روبرو نشوید.

اگر نتوانم به ویندوز ۱۱ ارتقا بدهم؛ چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر قبلا شرایط ارتقا به ویندوز ۱۱ را بررسی کردید و متوجه شدید حداقل الزامات ویندوز ۱۱ را برآورده نمی‌کند؛ فقط چند گزینه در دسترس شما است. شما می‌توانید تا زمانی که مایکروسافت از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند؛ به استفاده از این سیستم‌عامل ادامه دهید و پیش از اکتبر ۲۰۲۵، سراغ خرید یک کامپیوتر پی‌سی یا لپ‌تاپ جدید با ویندوز ۱۱ بروید. همچنین، می‌توانید سخت‌افزاری که ویندوز ۱۱ با آن مشکل دارد را ارتقا دهید.

امنیت بهتر با ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ با تغییرات زیادی روبرو بوده است؛ پس تعجب ندارد که بسیاری از کاربران نخواهند فعلا از ویندوز ۱۰ به نسخه جدید بروند. اما باید بدانیم این تغییرات به منظور ایجاد سیستم بهتری نسبت به نسخه قبلی بوده است و یک سیستم‌عامل امن‌تر برای کاربران ویندوزی می‌سازد.

پیشنهاد ما ارتقای به ویندوز ۱۱ است ولی نیازی نیست خودتان را تحت فشار قرار دهید؛ چون هنوز زمان کافی برای استفاده از ویندوز ۱۰ دارید تا هر زمانی که آمادگی کامل پیدا کردید؛ سراغ ارتقا به ویندوز ۱۱ بروید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…
منبع makeuseof
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. امید می گوید

    یک کار دیگر هم میتوان کرد و آن رفتن به سراغ لینوکس است

  2. آرش می گوید

    له نظر من فعلا دست از اپدیت وین ۱۰ خود بردارید تا ۲ ۳ سال دیگه …وین ۱۱ خیلی باگ داره

  3. aaa می گوید

    یه سوال کسانی مانند من که سخت افزار کامپیوتر به ویندوز ۱۱ نمی خوره اگر محدودیت ها رو برادران بعد از نصب ویندوز ۱۱ مشکل بوجود نمیاد؟ یا از همون ۱۰ استفاده کنیم؟

  4. ف می گوید

    سلام
    به نظرم این دغدغه کسایی هست که به امکانات روز جهان دسترسی دارند با قیمت معقول وگرنه تو مملکت خودمون همین امکانات هم قراره ازمون گرفته شه . خودم به شخصه نمیتونم یه سیستم که از ویندوز اکس پی به سیستم بالاتر برم تهیه کنم حالا نگران آپدیت ویندوز 10 باشم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5