4 چیزی که ایلان ماسک می‌خواهد در توییتر تغییر دهد

0

توییتر روز دوشنبه اعلام کرد که با ماسک به توافق رسیده، به این ترتیب ماسک توییتر را به قیمت 54.20 دلار برای هر سهم و با قیمت کل 44 میلیارد دلار خواهد خرید.

این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که در نوبت قبلی تلاش ماسک، حضور ماسک در هیئت مدیره توییتر رد شده بود. ماسک تا حالا  9.2 درصد از سهام توییتر را دارا بوده است.

معامله توییتر با ماسک گمانه‌زنی‌هایی را در مورد آینده توییتر برانگیخته است. این فروش در ابتدا بعید به نظر می‌رسید، اما گزارش شده که هیئت مدیره توییتر  پس از اینکه ماسک جزئیات بیشتری را در مورد نحوه تامین مالی خرید احتمالی فاش کرد، پیشنهاد را جدی گرفت.

ماسک در بیانیه‌ای گفت: «آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان شهر دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرند». «من همچنین می‌خواهم توییتر را با با ویژگی‌های جدید، متن‌باز کردن الگوریتم‌ها برای افزایش اعتماد، مبارزه ربات‌های هرزنامه و احراز هویت همه انسان‌ها، بهتر از همیشه کنم. توییتر پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد.- من مشتاقانه منتظر کار با شرکت و جامعه کاربران آن هستم.»

ماسک نفوذ رسانه‌‌ای بیشتری نسبت به پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر و جک دورسی ، یکی از بنیان‌گذاران توییتر دارد و این توییت‌های او بینشی از رابطه توام با عشق و نفرت او با توییتر را ارائه می‌دهند.

در اینجا چهار تغییری را بررسی می‌کنیم که ماسک می‌تواند در توییتر ایجاد کند:

میزان تحمل محتوای مجاز و غیرمجاز در توییتر باید تغییر کند

اینکه چه چیزی در توییتر مجاز است و چه چیزی مجاز نیست، موضوعی است که ماسک از قبل از افشای خریداری سهام در این شرکت، در مورد آن توییت کرده. به عنوان مثال، در پایان ماه مارس، ماسک در یک نظرسنجی توییت کرد که آیا کاربران معتقدند توییتر از آزادی بیان محافظت می‌کند یا خیر. او گفت که نتایج نظرسنجی “بسیار مهم” خواهد بود.

ماسک در توییتی نوشت: “آزادی بیان برای یک دموکراسی کارآمد ضروری است. آیا شما معتقدید توییتر به شدت به این اصل پایبند است؟”

حدود 70 درصد از 2 میلیون پاسخ دهنده، پاسخ منفی دادند.

در سال 2020، آگراوال، مدیر ارشد فناوری توییتر، گفته بود  که این شرکت “متعهد به متمم اول در مورد آزادی بیان نیست” بلکه متعهد “ایجاد یک گفتگوی عمومی سالم” است.

ماسک در  توئیت بعدی گفت: “با توجه به اینکه توییتر به عنوان میدان عمومی شهر عمل می کند، عدم رعایت اصول آزادی بیان اساساً دموکراسی را تضعیف می‌کند. چه باید کرد؟” او همچنین پرسید که آیا به یک پلتفرم جدید نیاز است؟

ماسک اولین کسی نیست که می‌پرسد آیا توییتر برخی صداها را سانسور می‌کند یا خیر. محافظه‌کاران از این شرکت به دلیل بیرون انداختن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، پس از شورش/ اعتراضات  6 ژانویه انتقاد کردند. برخی از کاربران توییتر از ماسک خواسته‌اند تا اجازه دهد ترامپ به این پلتفرم بازگردد.

ماسک این هفته در توییتی نوشت: «سیاست‌های یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی اگر افراطی‌ترین 10 درصد چپ و راست به یک اندازه ناراضی باشند، خوب هستند». او به سوالاتی در مورد اینکه توییتر این موضوع را چگونه می‌تواند اندازه‌گیری کند، پاسخی نداد.

اینکه ماسک چقدر می‌تواند بر تعدیل محتوا تأثیر بگذارد، یک سؤال باز است. توییتر می‌گوید سیاست کلی‌اش، نه توسط هیئت مدیره و نه سهامداران تعیین نمی‌شود و هیچ برنامه‌ای برای تغییر سیاست‌های موجود ندارد.

توییت‌های خود ماسک عاری از بحث و جدل نبوده. ماسک در سال 2020 متهم به نقض قوانین توییتر در مورد اطلاعات نادرست ویروس کرونا شد، زیرا او توییت کرد که “کودکان اساساً از در برابر کرونا مصون هستند”. این در حالی است که کودکان می‌توانند مبتلا به ویروس شوند. اما توییتر در این مورد اغماض کرد و  گفت که این توییت قوانین این شرکت را نقض نمی کند زیرا “قطعی” نبوده بوده است.

مبارزه با کلاهبرداری‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال

در سال 2020، حساب ماسک نیز در میان حساب‌های پرمخاطب توییتر بود که برای انجام یک کلاهبرداری بیت کوین هک شد.

در ماه ژانویه، ماسک شکایت کرد که توییتر به جای مبارزه با ربات‌های اسپم کریپتو، وقت خود را صرف محصولاتی مانند عکس‌های نمایه‌ای می‌کند که توکن‌های غیرقابل تعویض، دارایی‌های تایید شده در یک بلاک چین را به نمایش می‌گذارد.

او همچنین توییت کرد که ربات‌ها آزاردهنده‌ترین مشکل در توییتر هستند. روز پنجشنبه، ماسک  در توییتر نوشت که اگر موفق به خرید توییتر شود، ربات‌های اسپم را شکست خواهد داد یا در راه این تلاش خواهد مرد!

ویژگی ویرایش توییت‌ها بالاخره به صورت عمومی در دسترس قرار بگیرد

کاربران توییتر مدت‌هاست که به دنبال راهی برای ویرایش توییت‌های خود برای اصلاح اشتباهات تایپی و سایر مشکلات هستند، اما در مقام عمل با این درخواستُ بازی شده و تازه توییتر گفته تنها آن را به عنوان بخشی از طرح اشتراک ۳ دلاری توییتر آبی عرضه خواهد کرد.

در 4 آوریل، ماسک دوباره ایده دکمه ویرایش را مطرح کرد و یک نظرسنجی در این مورد توییت کرد. او عمدا با اشتباه املایی کلمات بله و نه  رادر توییتر نوشت.

بیش از 4 میلیون رأی داده شد که تقریباً سه چهارم از این ایده حمایت کردند.

در 5 آوریل، توییتر اعلام کرد که از سال گذشته تازه به صرافت این کار افتاده و می‌خواهد آن را آزمایش کند.

البته شاید علت احتیاط توییتر در این مورد مشخص باشد. توییتر پیش از این ابراز نگرانی کرده بود که ابزار ویرایش ممکن است منجر به مشکلاتی مانند اشتراک‌گذاری توییت‌هایی شود که سپس ویرایش شوند و تغییر معنایی پیدا کنند.

الگوریتم نمایش مطالب توییتر متن‌باز شود

کاربران شبکه‌های اجتماعی از اینکه الگوریتم‌ها زندگی آن‌ها را کنترل می‌کنند، شکایت دارند. هدف این الگوریتم‌های این است که کاربران را وادار کند که زمان بیشتری را در توییتر، فیس‌بوک و دیگر پلتفرم‌ها بگذرانند. برخی از کاربران توییتر ترجیح می‌دهند توییت‌ها را به ترتیب زمانی ببینند. در ماه مارس، توییتر به شکایات کاربران بالاخره روی خوش نشان داد و امکان مشاهده زمانی توییت‌ها را به صورت پیش فرض فراهم کرد.

ماسک پیشنهاد کرده که توییتر می‌تواند این الگوریتم را متن‌باز کند. ماسک مشخص نکرده که این کار را به چه صورت خواهد انجام داد یا چه پیامدهایی خواهد داشت. اما در نظرسنجی 24 مارس اوُ حدود 83 درصد از 1 میلیون پاسخ‌دهنده این کار را پسندیدند.

دورسی هم ظاهرا موافق است و توییت کرده: «انتخاب اینکه کدام الگوریتم استفاده شود (یا نه) باید برای همه آزاد باشد.»

در سخنرانی TED در اوایل این ماه، ماسک گفت که کاربران توییتر باید بتوانند ببینند که آیا یک توییت در سایت کاهش رتبه نمایش پیدا کرده یا بالا آمده و در پشت صحنه دستکاری غیرطبیعی صورت نگرفته است. او گفت که کد توییتر باید گیت‌هاب Github منتشر کرد تا مردم بتوانند خطاها را جستجو کنند و تغییرات مورد نظرشان را پیشنهاد کنند.

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5