بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 وارد بازار خواهند شد

0

با وجود یک همه‌گیری کرونا و کمبود تراشه‌ها در سطح جهانی، علاقه به خودروهای الکتریکی همچنان در حال افزایش است تا آن حد که فروش جهانی خودروهای برقی در نیمه اول سال 2021 با 2.65 میلیون دستگاه خودرو در مقایسه با سال 2020، حدود 168 درصد افزایش یافت. این را با فروش خودروهای احتراقی سوخت فسیلی مقایسه کنید که در سال 2020، بازار آنها 16 درصد کاهش یافت.

استقبالی که در ماه مه از F-150 Lightning آینده فورد به عمل آمد، بسیار زیاد بود، تعداد پیش‌خریدها در عرض تنها 48 ساعت به 44000 دستگاه رسید و تا به حال از 160 هزار دستگاه گذشته. فورد از تعداد زیاد پیش‌سفارش‌ها چنان شگفت‌زده شده که از آن زمان تصمیم گرفته ظرفیت تولید اولیه این خودروی تمام الکتریکی را دو برابر کند.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، انتظار می‌رود تعداد انواع خودروهای الکتریکی در آمریکا از 10 میلیون دستگاه کنونی به 145 میلیون دستگاه تا پایان دهه افزایش یابد و در سطح جهانی، این تعداد به ۲۳۰ میلیون برسد.

در اینجا فهرستی از برترین خودروهای الکتریکی را که در ماه‌های آینده، بازار را تسخیر خواهند کرد با هم مرور می‌کنیم:

 آئودی A6 E-Tron

آئودی با تقلید از BMW و برند خودروهای الکتریکی “i” این شرکت، تلاش کرده تا نسل e-tron خود را به عنوان جایگزینی با کیفیت برای خودروهای سنتی موتور احتراق داخلی (ICE) معرفی کند.  A6 e-tron  اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای 2021 نشان داده شد، این خودرو بر روی همان شاسی پلتفرم برقی پریمیوم سازگار با سایر خودروهای الکتریکی از برندهای آئودی، پورشه و فولکس واگن قرار دارد. انتظار می‌رود قابلیت شارژ 800 ولتی، برد 430 مایلی و سرعت 0 تا ۱۰۰ کیلومتر کمتر از چهار ثانیه‌ای آن جلب توجه کند. این خودرو از دو موتور الکتریکی با خروجی ترکیبی 469 اسب بخار بهره می‌گیرد.


BMW iX M60

شرکت BMW  برای توسعه نسخه M60 خود تدارک دیده و با سیستم تعلیق نو، کاهش وزن، ترمزهای ارتقا یافته و آیرودینامیک بهبود یافته، این ترتیب را خواهد داد. تولید این خودروی الکتریکی چهار چرخ متحرک در ماه مارس آغاز می‌شود و گفته می‌شود قدرتی در حدود 600 اسب بخار (447 کیلووات) دارد.

فورد F-150 لایتنینگ

وانت برقی لایتنینگ، نقطه عطفی بزرگی برای فورد خواهد بود. F-150 معمولی احتراق داخلی بیش از 40 سال است که پرفروش‌ترین وسیله نقلیه در ایالات متحده بوده است.  نسخه الکتریکی آن حدود 563 اسب بخار و گشتاور 775 پوند فوت خواهد داشت که توسط موتورهای الکتریکی دوگانه آن ارائه می‌شود. این خودرو دو مدل با دو باتری متفاوت خواهد داشت. نسخه استاندارد آن 230 مایل برد دارد و مدل اکستندد آن 300 مایل.

سیتروئن آمی

سیتروئن آمی کوچک و دو سرنشینه، خودروی چهار چرخه‌ای است که با توجه با سرعت پایین ۲۸ مایل در ساعت، حتی شاید رانندگی با آن برای نوجوان‌های پایین ۱۸ سال هم قانونی شود. است.

جی ام سی هامر EV

مشخصات Hummer EV Edition 1 GMC جای حرفی باقی نمی‌گذارد: سه موتور الکتریکی با قدرت شگفت‌آور 1000 اسب بخار و گشتاور 11500 پوند فوت، آن را در عرض سه ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

به لطف سیستم چهار چرخه، چرخ‌های عقب می‌توانند 10 درجه بچرخند و به خودرو اجازه م‌ دهند که به صورت مورب حرکت کند، البته در سرعت های پایین.

برد بیش از 350 مایل با هر بار شارژ قابل توجه است.

خودروی Lucid Air

سدان الکتریکی لوکس لوسید موتورز، سال‌هاست که در حال توسعه است. Air Dream Edition در حال حاضر به تعداد کمی از خوش شانس‌ها رسیده. Lucid تنها 520 دستگاه از آنها را با قیمت 169000 دلار خواهد ساخت.

برد این خودرو ۵۲۰ مایل است که ۱۰۰ مایل از تسلا هم بهتر است!

حداکثر سرعت آن 168 مایل در ساعت است که تا حدی به دلیل ضریب درگ بسیار کم خودرو است. Lucid’s DreamDrive از 32 حسگر و لیدار برای نظارت بر وضعیت جاده، ترافیک و راننده بهره می‌برد.

یک صفحه نمایش 5K انحنادار 34 اینچی تمام اطلاعات مربوطه را در کابین ارائه می‌دهد.

مازراتی MC20

نسخه 2022 EV از ابرخودروی مازراتی دارای پیشرانه‌ای با توانایی بیش از 700 اسب بخار خواهد بود.

از سه موتور الکتریکی آن، یکی در محور جلو و دو موتور در عقب است و تنها در دو ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

Polestar 3

برخی Polestar 2 را بهترین خودروی الکتریکی در زمان عرضه‌اش می‌دانستند.

زمانی که در ژوئن 2021، شرکت Polestar یک تیزر از SUV الکتریکی خود، Polestar 3 منتشر کرد، خیلی‌ها به یاد همان خاطره خوش افتادند. این خودرو ظاهراً قیمتی تقریباً برابر با پورشه کاین (حدود 75000 دلار) دارد، Polestar 3 پلتفرم و باتری مشترکی با برادر برقی خود، یعنی ولوو XC90 2022 دارد که توسط همان شرکت مادر تولید می‌شود.

برد آن تقریباً 373 مایل است و از شارژ سریع بهره می‌برد که در کمتر از 20 دقیقه به 80 درصد می‌رسد.

خودروی Fisker Ocean

Fisker Ocean با تعبیه نمایشگر 17.1 اینچی، محتوای سرگرم‌کننده در فضای داخلی پخش می‌کند، راهی برای از بین بردن خستگی زمان لازم برای شارژ خودرو!

برد آن 300 مایل است، سقف خورشیدی و  صفر تا ۱۰۰ آن، کمتر از سه ثانیه است. فضای داخلی آن کاملا از مواد قابل بازیافت مفروش شده است.

کیا EV6

این خودرو پرچم‌دار جدید کیا است. برد آن ۳۰۰ مایل است.  دارای همان معماری الکتریکی فوق‌العاده‌ای است که در هیوندای Ioniq 5 یافت می‌شود. سرعت شارژ آن فوق‌العاده است و می‌تواند تنها در ۱۸ دقیقه از ۱۰ درصد شارژ به 80 درصد با استفاده از شارژر 350 کیلوواتی برسد.

خودروی Lotus Evija

قرار است ابرخودروی الکتریکی لوتوس که با تاخیر زیادی در زمان ورود به بازار مواجه شده، سرانجام در سال 2022 وارد بازار شود.  طراحی خیره کننده آن، شاید واقعا ارزش صبر کردن را داشته باشد. اولین ابرخودروی تمام الکتریکی بریتانیایی دارای یک پیشرانه چهار موتوره عجیب و غریب (دو موتور در هر محور) است که حدود 2000 اسب بخار قدرت دارد! و می‌تواند در کمتر از 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 186 مایل در ساعت برسد که  پنج ثانیه سریعتر از بوگاتی شیرون است.

حداکثر سرعت لوتوس بیش از 200 مایل در ساعت است. البته برد 215 مایلی آن با یک بار شارژ، شاید زیاد چنگی به نزند. قیمت آن 2 میلیون پوند است و تنها 130 خودرو از این مدل ساخته خواهد شد.  باتری 70 کیلووات ساعتی و 680 کیلوگرمی در پشت صندلی‌ها قرار گرفته.

ریوین R1S

از شرکت Range Rover باید هم انتظار داشت که خودروی الکتریکی بسازد که در تمام جاده‌ها و در هر شرایط آب و هوایی بتوان بتازد!

قیمت شاسی بلند هفت سرنشین R1T از 70000 دلار شروع می‌شود. این خودرو چهار موتوره است (یکی روی هر چرخ) و در مجموع 750 اسب بخار پیشرانه الکتریکی فراهم می‌کنند. صفر تا ۱۰۰ آن سه ثانیه است و برد تخمینی آن 316 مایل.

فضای داخلی آن مجلل است و از اتصال LTE و Wi-Fi، سیستم صوتی Meridian (شامل چهار بلندگوی گنبدی آلومینیومی بالای سر) و یک بلندگوی بلوتوث قابل جابجایی بهره خواهید برد.

تویوتا bZ4X

اولین خودروی برقی کامل تویوتا، bZ4X، به لطف خطوط زاویه‌دار و زیبایی‌شناسی آینده‌نگرانه‌اش شاخص است.

این خودرو، در مدل دیفرانسیل جلو بردی معادل 310 مایل خواهد داشت. این برد در نسخه چهارچرخ به 285 مایل کاهش می‌یابد و زمان‌ صفر تا ۱۰۰ کیلومتر، در ساعت نیز برای هر مدل متفاوت است: به ترتیب 8.4 ثانیه و 7.7 ثانیه برای مدل‌های FWD و AWD.

یک برنامه گوشی هوشمند “کلید دیجیتال” به مالک این امکان را می دهد که دسترسی دیگران را هم به خودرو فراهم کند.

در کمتر از ۳۰ دقیقه می‌توان به شارژ ۸۰ درصدی رسید.

تویوتا ادعا می‌کند که این باتری 90 درصد از ظرفیت خود را در 10 سال اول عمر خود حفظ می‌کند، زیرا این باتری برای اولین بار در خودروهای تویوتا، سیستم خنک‌کننده آبی دارد.  اتصال فرمان با چرخ‌ها به صورت اتصال دیجیتالی است که در آن ورودی‌های فرمان راننده به صورت الکترونیکی به چرخ‌ها جلو منتقل می‌شوند. نتیجه این کار، فضای پا بیشتر در جلو و قفل کامل تنها در 150 درجه حرکت است.

ولوو XC90

XC90 جدید کاملاً برقی است و در کارولینای جنوبی ساخته شده. این خودرو اولین مدل ولوو خواهد بود که از عملکرد رانندگی پیشرفته «چشم‌های خاموش» استفاده می‌کند که این شرکت آن را به‌عنوان «کروز کنترل بسیار پیشرفته» توصیف کرده. فناوری Lidar و یک کامپیوتر مختص رانندگی که تراشه Nvidia Drive Orin دارد قادر به انجام 254 ترا در ثانیه عملیات محاسباتی است.

به سبب داشتن سیستم‌های پشتیبان برای فرمان و ترمز، می‌توان ادعا کرد که این خودرو به رانندگی خودران سطح 4 نزدیک شده.

جنسیس GV60

SUV جدید کره‌ای می‌خواهد جایگزینی برای خودروهایی مانند Audi e-tron Sportback، BMW iX3، Jaguar I-Pace و Volkswagen ID.5 باشد.

مانند آئودی، GV60 به جای آینه‌های روی در جلو، دوربین‌های عقب دارد. این خودرو یک باتری 77.4 کیلووات ساعتی دارد. نسخه دیفرانسیل عقب آن، موتور الکتریکی 228 اسب بخار دارد و بیشترین برد آن 280 مایل است. مدل چهار چرخ متحرک، قدرت 318 اسب بخار و برد 249 مایل دارد. مدل پرفورمنس برد 229 مایلی دارد اما در عوض موتورهای دوقلو با قدرت 435 اسب‌بخار دارد و  0 تا ۱۰۰ کیلومتر آن چهار ثانیه است.

با استفاده از شارژرهای 350 کیلوواتی، باتری در عرض 18 دقیقه از 10 به 80 درصد شارژ خواهد رسید.

بولینگر B1

ظاهر جعبه‌ای این خودرو بسیار مورد توجه قرار گرفته.

باتری 142 کیلووات ساعتی آن انرژی لازم برای رسیدن به برد 200 مایل را فراهم می‌کند، دو موتور آن 614 اسب بخار قدرت دارند و زمان 0 تا ۱۰۰ آن  تنها  4.5 ثانیه است. حداکثر سرعت آن به 100 مایل در ساعت محدود است. ویژگی شاخص B1 امکان جابجایی اجزایش است:  درها، پانل های سقف، شیشه جلو و صندلی‌های عقب، قابل جابجا شدن هستند.

Canoo Lifestyle

خودروی سبک زندگی کانو را برای تحویل در اواخر سال 2022 آماده می‌شود. توان موتور آن 350 اسب بخاری است و برد آن 250 مایل با یک بار شارژ است.

این خودرو ۴ نسخه دارد. یک مدل پایه دو نفره، یک نسخه پایه پنج نفره و نسخه‌های پرمیوم و ماجراجویی هفت نفره. نسخه پایه 34750 دلاری می تواند در ۲۸ دقیقه 80 درصد شارژ شود. نسخه Premium دارای بسته سلامتی تصفیه کننده هوا، نور محیط و سیستم صوتی با 17 بلندگو است. مدل Adventure یک قفسه سقفی و یک گیره بکسل دارد.

تسلا سایبرتراک

خودروی زمخت ایلان ماسک، پیکاپ الکتریکی‌ای با عملکرد خودروی اسپرت و ظاهر یک زره پوش است.

ظرفیت بار آن تا 3500 پوند است و قابلیت یدک کشی 14000 پوندی دارد. مطابق توییت‌های ایلان ماسک این خودرو در ابتدا ابتدا با چهار موتور، 500 مایل برد و زمان 0 تا 60 کمتر از سه ثانیه عرضه می شود (ظاهراً نسخه های تک موتوره و دو موتوره آن نیز در دست ساخت هستند). ماسک همچنین اضافه کرد که سایبرتراک  Cybertruck ویژگی حرکت خرچنگی یا Crab Walk خواهد داشت، درست مانند هامر EV.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.