سریال اوبی وان کنوبی Obi-Wan Kenobi: عیش طرفداران سری فیلم‌های جنگ‌ها ستاره‌ای

0

کهکشان در جنگ ستارگان وسیع است و به نظر می‌رسد دیزنی با مجموعه‌های سریالی خود قصد کاوش در هر گوشه از آن را دارد. تا اینجای کار، دیزنی موفقیت‌های متفاوتی داشته است. دیزنی با سریال مندلورین Mandalorian نشان داد که چقدر خوب می‌تواند عمل کند. داستان این سریال پنج سال پس از وقایع بازگشت جدای (۱۹۸۳) آغاز می‌شود. در آن پدرو پاسکال نقش شخصیت اصلی را که یک شکارچی جایزه‌بگیر بازی می‌کرد.

بعد از آن ما سریال بوبا فت را دیدیم که اسپین‌آفی از مجموعهٔ تلویزیونی مندلورین با حضور شکارچی جایزه‌بگیری به‌نام بوبا فت است. در این سریال تمورا موریسون نقش بوبا فت را ایفا می‌کرد و در کنارش مینگ-نا ون در نقش فنک شند و پدرو پاسکال در نقش دین جارین / مندلورین حضور داشت. کتاب بوبا فت در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۱ به نمایش درآمد و تا ۹ فوریهٔ ۲۰۲۲ در هفت قسمت پخش شد.

و حالا پخش سریال جدید اوبی وان کنوبی Obi-Wan Kenobi شروع شده است. نقش اول این سریال را ایوان مک‌گرگور بازی می‌کند. این سریال در واقع شکاف بین دو سه‌گانه اصلی را می‌خواهد پر کند.

حوادث سریال اوبی وان کنوبی یک دهه پس از رویداد‌های جنگ ستارگان: قسمت سوم – انتقام سیت Revenge of the Sith اتفاق می‌افتد و با یک خلاصه بسیار مفید شروع می‌شود که مهم‌ترین بخش‌های سه‌گانه پیش درآمد را تنها به چند دقیقه خلاصه می‌کند.

چیزی که در اینجا اهمیت دارد رابطه پر سر و صدا و غم‌انگیز بین اوبی وان و آناکین است. پس از خلاصه، نمایش به تراژدی معبد جدای می‌پردازد تا به خاطر بیاورید که چرا اوبی وان پنهان شده است. (ممکن است تماشای این صحنه برای برخی از بینندگان پس از رویداد‌های اخیر در تگزاس سخت باشد. )

ده سال بعد، بن، گوشه نشینی است که برای اولین بار در اپیزود امید جدید A New Hope با او آشنا شدیم. او  در یک کارخانه گوشت بیابانی کار می‌کند و خانه‌ای غارمانند دارد. هر زمان که او وقت آزاد داشته باشد، جاسوسی لوک اسکای واکر و خانواده‌اش را می‌کند و به دنبال نشانه‌ای از توانایی نیروی نهانی است تا بتواند آموزش لوک را شروع کند. به نظر می‌رسد هیچ کس از بن بیچاره خوشش نمی‌آید.

در اوایل اپیزود اول، سه نفر از تفتیش عقاید شکار جدای در جستجوی جدای در تاتوئین فرود می‌آیند. یکی از آن‌ها، یک بازرس جوان وحشی که به عنوان خواهر سوم (مؤسس اینگرام) شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد که به طور خاص روی یافتن اوبی وان متمرکز شده است.

اما حوادث این سریال فقط در تاتوئین رخ نمی‌دهند. طرف دیگر داستان به دنبال خواهر دوقلوی لوک، لیا (ویوین لایرا بلر) است که اکنون در آلدران به عنوان یک شاهزاده خانم بزرگ شده است. با این حال، او هیچ علاقه‌ای به زندگی سلطنتی ندارد و بیشتر وقت خود را صرف فرار از مسئولیت‌ها می‌کند تا با یک دروید زیبا به نام لولا در جنگل بازی کند. در نهایت،گرایش او به فرار، او را به دردسر می‌اندازد، زمانی که گروهی از قانون شکنان او را میربایند. به نظر می‌رسد، همه این‌ها بخشی از نقشه خواهر سوم است تا اوبی وان را با توسل به نیاز ذاتی او به کمک به مردم، از مخفیگاه خارج کند …

به نظر می‌رسد که سریال توانسته روح و اجزای موفقیت سری فیلم‌های جنگ ستارگان را درک کند. مک گرگور قانع‌کننده ظاهر شده. ظاهر خشنی به خاطر یک دهه زندگی در صحرا دارد و باید برای پیروزی بر دشمنان بر غریزه خود اتکا کند.

خوشبختاه محیط سریال واقع‌نما از آبدرآمده و شما حس نمی‌کنید که دارید سریالی ارزان با جلوه‌های کامپیوتری دم دستی را تماشا می‌کنید. علیرغم اینکه سریال پر است از جادوگران فضایی و ماپت‌ها، ولی باز هم احساس قابل قبول و واقعی به شما می‌دهد.

شخصیت‌های سریال دوست‌داشتنی از آب درآمده‌اند و دنیای آن با دقت طراحی شده، اما خلا داستانی هم در آن وجود دارد. مثلا جدای جوان با وجود عدم مهارت در پنهان شدن، توانسته یک دهه پنهان بماند و ما دست کم فعلا از راز این که چرا لیا هرگز ماجرا‌های کودکی خود را با اوبی وان مطرح نکرده، سر درنمی‌آوریم.

اوبی وان کلا یک داستان قدیمی را با طراوت وفادارانه به سری جنگ ستارگان روایت می‌کند. امیدوارم که در قسمت‌های بعدی هم ناامیدمان نکند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.