در محل یک بیمارستان 500 ساله اسپانیایی در لیما، اسکلت‌های بیش از 40 نفر، از جمله درگذشتگان به خاطر بیماری سیفیلیس کشف شد

0

باستان شناسان بقایای 42 انسان را در گورستانی در کنار بیمارستانی در پرو کشف کردند که قدمت آن به قرن شانزدهم باز می گردد. این زمان مقارن است با هنگامی که این کشور برای اولین بار بخشی از امپراتوری اسپانیا شد.

این اسکلت‌ها در حیاط بیمارستان Real de San Andres، یک بیمارستان سابق در مرکز لیما، پایتخت پرو، پیدا شده‌اند.

این ساختمان تاریخی که در سال 1552 به طور خاص برای بیماران اسپانیایی ساخته شد، قدیمی‌ترین بیمارستان در پرو و ​​آمریکای جنوبی محسوب می‌شود.

این مکان که تصور می‌شود اولین پزشکان قرن شانزدهم در آن آموزش دیده‌اند، یک کلیسا و حتی فضایی برای بیماران روانی داشت.

این اجساد، قرن‌ها کشف نشده باقی مانده بودند، علیرغم اینکه تنها در حدود ۳۰ سانتی متری زیر زمین دفن شده بودند.

کارشناسان تصور می‌کنند که این اجساد بقایای اینکاها باشد، قبیله‌ای که زمانی قبل از فتح اسپانیا بر منطقه آند آمریکای جنوبی حکومت می‌کردند.

علاوه بر این، کارشناسان یک دخمه زیرزمینی و تکه‌هایی از سرامیک‌های پیش از ورود اسپانیایی را پیدا کرده‌اند که احتمالاً مربوط به قبل از ساخت بیمارستان است.

به گفته متخصصان، علت مرگ شماری از این اجساد بیماری سیفلیس بوده و آثار بدشکلی در جمجمه که نشانه عوارض دیررس سیفیلیس است، بر این امر گواهی می‌داد.

بیمارستان Real de San Andrés توسط نایب السلطنه آندرس هورتادو د ویلدوسو، افسر ارتش اسپانیایی تأسیس شد.  ساختار اصلی بیمارستان به شکل صلیب طراحی شده بود. سایر سازه‌های مجاور شامل دفاتر، داروخانه، بخش روانپزشکی و همچنین باغ و گورستان بود.

کارشناسان تصور می‌کنند بقایای حداقل سه فرمانروای امپراتوری اینکاها – Pachacutec، Huayna Capac و Tupac Yupanqui – شاید در این بیمارستان یافت شوند. در 200 سال گذشته تلاش‌های متعدد و ناموفقی برای یافتن این بقایا صورت گرفته است.

منبع


سیفلیس یک عفونت باکتریایی است که معمولاً از طریق تماس جنسی منتشر می شود. این بیماری به صورت یک زخم بدون درد شروع می‌شود – معمولاً در ناحیه تناسلی، راست روده یا دهان.

سیفلیس از طریق تماس پوست یا غشای مخاطی با این زخم ها از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند.

پس از عفونت اولیه، باکتری سیفلیس می تواند برای چندین دهه در بدن غیر فعال بماند و دوباره فعال شود. سیفلیس اولیه را می توان درمان کرد.

بدون درمان، سیفلیس به شدت به قلب، مغز یا سایر اندام‌ها آسیب می‌رساند و می تواند تهدید کننده زندگی باشد. سیفلیس همچنین می تواند از مادر به جنین منتقل شود.

حدود 15 تا 30 درصد از افراد مبتلا به سیفلیس که تحت درمان قرار نمی‌گیرند، دچار عوارضی به نام سیفلیس سوم می‌شوند. این بیماری در مراحل پایانی ممکن است به مغز، اعصاب، چشم ها، قلب، عروق خونی، کبد، استخوان‌ها و مفاصل آسیب برساند. این مشکلات ممکن است سال ها پس از عفونت اصلی و درمان نشده رخ دهد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.