راهنمای انتخاب محصولات روتین پوستی عالی + عکس

0

رپورتاژ

شما برای مراقبت از پوست خود روزانه چه کارهایی را انجام می‌دهید؟ یکی از اصلی‌ترین عادت‌های فرد برای مراقبت از پوست خود، شستشوی روزانه است که به پاکسازی پوست کمک می‌کند. اما استفاده از کرم مرطوب کننده، نرم‌کننده و سایر محصولات برای مراقبت از پوست ضرورت دارد. اگر در مناطقی با آب و هوای خشک زندگی می‌کنید، قطعا به یک کرم آبرسان نیاز دارید. سایر محصولات روتین پوست را در ادامه برایتان معرفی خواهیم کرد.

چرا به روتین پوستی نیاز دارید؟

روتین پوست یک روال همیشگی برای مراقبت از پوست است که پیری را به تعویق بیندازد. طبق نظر کارشناسان و متخصصان پوست، استفاده کوتاه مدت از یک محصول مراقبتی حتی از بین بهترین برندها، فایده چندانی ندارد. استفاده یک بار یا دو بار از یک محصول برای مدت حداقل 6 هفته می‌تواند نتایج موثری را نشان دهد.

در عین حال باید نوع پوست خود را هم بشناسید که محصولات روتین پوستی را متناسب با آن خریداری کنید. برای مثال اگر پوستتان چرب است، خرید یک کرم ضدآفتاب فاقد چربی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر قصد خرید محصولاتی از جمله تونر، اسکراب، قرص کلاژن‌ساز و … را دارید، این مطلب را بخوانید.

راهنمای خرید تونر پوست

تونر چیست؟ تونر مثل یک ماده معجزه‌آسا عمل می‌کند که باید هر روزی که از مواد آرایشی استفاده می‌کنید، روی پوست بزنید. اما استفاده از این ماده چه فایده‌ای دارد و چرا به آن نیاز دارید؟ دلایلی وجود دارد که فواید تونر پوست حکایت می‌کند از جمله:

  • استفاده از تونر خوب می‌تواند آثار باقی مانده آرایش، ذرات آلوده داخل منافذ پوست و چربی اضافه را از بین ببرد.
  • استفاده از تونر باعث تمیز شدن کامل منافذ پوست می‌شود و آن ها را می‌بندد. در این صورت پوست جوش نمی‌زند.
  • برای بازیابی سطح PH پوست صورت به تونر نیاز دارید.
  • این محصول پوست را برای جذب بهتر کرم آبرسان و مرطوب‌کننده آماده می‌کند.

از تونر باید در زمان شب و قبل از خواب استفاده کنید. همانطور که گفتیم تونر یک محصول روتین پوستی است که باید همیشه از آن استفاده کنید. حتی زمانی که صورت خود را آرایش نکرده‌اید، باز هم مواد آلاینده موجود در هوا وارد منافذ پوست می‌شود. در نتیجه به این محلول نیاز دارید.

برای خرید تونر به چه نکاتی دقت کنیم؟

  • برخی از محصولات موجود در بازار حاوی مقدار زیادی الکل است که فقط پوست را صاف و درخشان می‌کند. اما بعد از مدتی به آن آسیب می‌زنند. در واقع تونرهایی که حاوی مقدار زیادی الکل هستند، پوست شما را خشک می‌کنند.
  • برای خرید تونر مناسب حتما به برند آن توجه کنید. برخی برندهای ناشناخته بازار حاوی ترکیباتی هستند که ممکن است به پوست آسیب برسانند.
  • قبل از خرید تونر پوست، ترکیبات آن را بخوانید و در مورد آن‌ها اطلاعات کسب کنید.
  • برخی از تونرهای بازار حاوی مواد نرم‌کننده است. بعد از اینکه تونر را با استفاده از پد یکبار مصرف یا پنبه روی صورت می‌زنید، پوست لطافت خود را دارد. برخی از موادی که باید در این محصولات باشد، شامل آلانتوئین برای بازسازی سلولی، ویتامین B5 برای جذب رطوبت هوا و … است.

راهنمای خرید اسکراب پوست

اسکراب چیست و چه فایده‌ای برای پوست صورت دارد؟ اسکراب صورت یک محصول برای مراقبت پوست است که در لایه برداری و حذف سلول‌های مرده به شما کمک می‌کند و احتمال بسته شدن منافذ پوستی و جوش زدن را کاهش می‌دهد. این مواد حاوی ذرات درشتی هستند که به لایه برداری پوست کمک می‌کنند. هنگامی که آن را روی پوست می‌مالید، ذرات موجود در آن تمام کثیفی‌های موجود روی پوست و منافذ را پاک می‌کنند.

پوست به طور طبیعی در هر 30 روز یک بار سلول‌های جدیدی را تولید می‌کند. در عین حال سلول‌های قدیمی‌تر می‌میرند اما همچنان روی پوست باقی می‌مانند تا جایی که منافذ را پر می‌کنند. اگر این سلول‌ها برای همیشه روی پوست باقی بمانند، منجر به ایجاد لکه، پوسته پوسته شدن و مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. جوش و آکنه یکی از نتایج بسته شدن منافذ پوست است.

اسکراب پوست چه فایده‌ای دارد؟

اسکراب کردن می‌تواند ظاهر شما را بهبود ببخشد و باعث درخشان شدن و افزایش جذب مواد مراقبتی در پوست شود. همچنین لایه‌برداری پوست با کمک اسکراب به جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست و کاهش جوش‌ها کمک زیادی می‌کند. اگر برای مدت زمان طولانی پوست را لایه برداری کنید، تولید کلاژن هم بهتر انجام می‌شود.

قطعا می‌دانید کلاژن به عنوان یک پروتئین مهم نقش زیادی در جوانسازی پوست دارد. برای داشتن خاصیت ارتجاعی پوست، جلوگیری از پیری زودرس و درخشان شدن پوست از محصولات اسکراب استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید باید اسکراب را به آرامی و همیشه روی پوست بزنید. فشار دادن آن و یا ماساژ تند آسیب زیادی به پوست شما وارد می‌کند. همچنین باید همیشه از این محصول استفاده کنید تا تاثیر آن را در بلند مدت روی پوست خود مشاهده کنید.

برای خرید اسکراب به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • از اسکراب‌های طبیعی استفاده کنید که از مواد ارگانیک مثل تفاله قهوه، شیر یا عسل تهیه شده باشند.
  • اسکراب باید علاوه بر پاکسازی پوست، باعث تولید کلاژن هم شود. اگر خاصیت آنتی اکسیدان داشته باشد، می‌تواند پوست را محافظت کند.
  • از اسکراب مخصوص پوست خود استفاده کنید. پوست چرب، خشک و معمولی هر کدام اسکراب مخصوص خود را دارند که زمان خرید باید از فروشنده اطلاعات هر محصول را دریافت کنید.
  • توجه داشته باشید که اسکراب‌های بدن برای پوست صورت مناسب نیستند. زیرا خشن‌تر هستند و ممکن است به پوست صورت آسیب برسانند.
  • از یک محصول در یک زمان استفاده کنید. استفاده بیش از یک لایه بردار در یک زمان برای پوست خوب نیست. همچنین استفاده از اسکراب چندین برند به طور همزمان هم ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. زیرا ترکیبات و فرمولاسیون هر محصول با هم متفاوت است.
  • برخی از محصولات حاوی اسیدهای هیدروکسی و رتینول به همراه چندین آنزیم برای بازسازی پوست هستند. در زمان خرید به ترکیبات سازنده اسکراب توجه کنید.

استفاده از قرص کلاژن ساز

یکی دیگر از راه‌های روتین و مراقبت از پوست استفاده از قرص کلاژن ساز است. همانطور که گفتیم کلاژن نوعی پروتئین است که به جوانسازی پوست کمک زیادی می‌کند. به مرور زمان و با افزایش سن، میزان کلاژن پوست کاهش می‌یابد. به طور کلی 28 نوع پروتئین در بدن وجود دارد که تنها برخی از آن‌ها برای پوست است.

برخی از غذاها حاوی کلاژن است که از جمله آن می‌توان به آبگوشت استخوان اشاره کنیم. ماهی، گوشت گاو و پوست مرغ منابع کلاژن هستند. همچنین ویتامین C برای سنتز کلاژن بدن لازم است. مرکبات، کلم بروکلی و فلفل دلمه‌ای نیز از جمله سبزیجاتی هستند که جز مواد غذایی کلاژن ساز به شمار می‌روند. اما در کنار این موادغذایی، قرص مکمل کلاژن ساز نیز برای جوانسازی پوست مصرف می‌شود. برای آشنایی بیشتر با قرص کلاژن ساز اینجا کلیک کنید.

فواید مصرف مکمل‌های کلاژنساز برای پوست

از جمله دلایل مصرف مکمل کلاژن ساز برای پوست عبارت است از:

  • سلامت پوست را بهبود می‌دهد. زیرا باعث خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست می‌شود. خشکی یکی از عوامل ایجاد چین و چروک است. قرص کلاژن ساز مانع از خشکی پوست می‌شود.
  • مصرف این داروی مکمل به تسکین درد مفاصل هم کمک می‌کند.
  • استفاده از قرص کلاژن ساز باعث سفتی پوست می‌شود.
  • مصرف این دارو از تحلیل رفتن و پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
  • مصرف قرص مکمل کلاژن به افزایش توده عضلانی کمک می‌کند و برای همین می‌تواند در برنامه ورزشی روزانه قرار بگیرد.

راهنمای خرید قرص کلاژن ساز پوست

برای خرید بهترین قرص کلاژن ساز پوست باید نکات زیر را درنظر داشته باشید:

توجه به برند قرص کلاژن ساز

به برند داروی مکمل توجه داشته باشید. برندهای زیادی در بازار موجود است که قرص کلاژن ساز پوست را عرضه می‌کنند. قبل از خرید باید این برندها را بررسی کنید. برای کسب اطلاعات کافی در مورد محصولات برندهای مختلفی، اسم محصول همراه با برند را در اینترنت جستجو کنید. سپس نظرات و تجربیات سایر کاربران در مورد محصول را بخوانید.

توجه به ترکیبات به کار رفته در قرص

زمان خرید محصولات روتین پوستی از جمله قرص کلاژن ساز باید ترکیبات به کار رفته در آن را بررسی کنید. از جمله مهم‌ترین ترکیباتی که یک قرص مکمل کلاژن باید داشته باشد، می‌توانیم به ویتامین E ، A، عصاره ماهی، هیالورونیک اسید، عصاره گوجه فرنگی، سویا، زینک و ویتامین C اشاره کنیم.

وجود این مواد برای سلامت، جوانسازی و سفت شدن پوست ضرورت دارد.

خرید نوع محصول براساس میزان نیاز

این محصول به دو شکل قرص و پودر در بازار موجود است.  به طور کلی افراد 12 تا 40 سال می‌توانند از این دارو استفاده کنند. اما هر چقدر سن بالاتر می‌رود، نیاز به کلاژن هم افزایش می‌یابد. برای مثال در یک فرد 50 ساله کلاژن سازی متوقف می‌شود. در این سن مصرف مکمل کلاژن بیشتر از قبل توصیه می‌شود.

خرید براساس نوع کلاژن

مکمل کلاژن‌ساز انواع مختلفی دارد و هر کدام با یک هدف تولید می‌شوند. برخی فقط برای پوست و مو و برخی هم برای پوست، مو و مفاصل کاربرد دارند. اگر می‌خواهید در کنار زیباتر شدن پوست، مفاصل‌تان هم سالم بمانند، حتما اطلاعات بروشور محصول را مطالعه کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.