محتوای پولی در اینستاگرام – آیا واقعا فعال شدن این ویژگی راهی برای کسب درآمد برای محتواسازان باز می‌کند؟

0

مطابق خبری که این یکی دو روزه بازتاب زیادی در رسانه‌های داشته است، اینستاگرام می‌خواهد به سازندگان محتوا اجازه بدهد که برخی از محتوای خود را چه در بخش رلیز و چه در بخش پست‌های روتین، تنها برای مشترکان پولی خود قابل مشاهده و دسترسی کنند.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام ، 2 روز پیش در ویدئویی که در توییتر منتشر کرده بود، این مطلب را اطلاع داد. در این کلیپ، موسری می‌گوید که ویژگی اشتراک جدید بخشی از تلاش‌های این اپلیکیشن برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد پایدار بوده است.

پست‌ها و ریلزهای پولی به صورت یک بنر بنفش با نشانی سفیدرنگی که انحصاری و پولی بودن آنها را مشخص می‌کنند، متمایز می‌کنند و فقط مشترکین پولی یک کاربر اینستاگرام خواهند توانست آنها را ببینند.

در نمایه کاربرانی که محتوای پولی دارند، یک برگه Subscriber home یا خانه مشترکین دیده خواهد شد تا دنبال‌کننده‌ها به محتوای قفل شده، دسترسی پیدا کنند.

در ویدئوی منتشر شده در توییتر، موسری می‌گوید که ده‌ها هزار سازنده در ایالات متحده اکنون به برنامه اشتراک دسترسی دارند.

هزینه اشتراک ماهانه از 0.99 دلار تا 99.99 دلار خواهد بود.

موسری در این ویدئو می‌گوید: «یک چیز واقعاً مهم برای سازندگان در همه جا درآمد پایدار است. اگر یک تولیدکننده محتوا هستید یا یک کسب‌وکار دارید، یک راه عالی برای ایجاد درآمد پایدار و قابل پیش‌بینی از طریق اشتراک است. »

اینستاگرام در ژانویه آزمایش ویژگی اشتراک‌های پولی را در قالب استوری‌ها و استریم‌های زنده پولی آغاز کرد. در این زمان تنها 10 کاربر جمله جردن چیلز ژیمناستیک المپیک و آلیزا کلی، اخترشناس، ب

اما الان، ده‌ها هزار تهیه‌کننده محتوا در ایالات متحده به این ویژگی اشتراک دسترسی دارند.

گزینه جدید دیگر چت با مشترک‌ها است که به سازندگان اجازه می‌دهد با حداکثر 30 مشترک چت کنند. چت‌های گروهی توسط مسنجر پشتیبانی می‌شوند و سازندگان می‌توانند آن‌ها را از صندوق پیام‌ها یا همان اینباکس یا استوری خود شروع کنند.

به نظر می‌رسد ویژگی جدید در اینستاگرام تلاشی آشکاری از سوی متا برای رقابت با سرویس‌های اشتراک سازندگان مانند Patreon باشد. این شرکت همچنین ویژگی‌های بیشتری را برای رقابت با بزرگترین رقیب این برنامه، تیک تاک، به کار گرفته است.

ماه گذشته، زاکربرگ اعلام کرد که اینستاگرام در حال آزمایش یک فید به صورت تمام صفحه است. به نظر می‌رسد این طرح به شدت از تیک تاک تقلید می‌کند.


اما تصور می‌کنید که این ویژگی محتوای اشتراکی در اینستاگرام چه تحولی ایجاد کند؟

در ایران سناریوها بسیار متفاوت است.

همان اول کار مشخص است که به نظر نمی‌رسد برای کاربر ایرانی این ویژگی به درد بخور باشد. چون تبادل مالی مستقیم با یک کاربر ایرانی به خاطر تحریم‌ها نمی‌تواند صورت بگیرد. از سوی دیگر اگر به مانند یوتوبرها، برخی کاربرها به صورت غیرمستقیم حق اشتراک‌ها را دریافت کنند، باز هم احتمال ایجاد مشکلات فراوانی است.

موضوع بعدی هم این است که اصولا کاربران ایرانی نمی‌توانند و نیز مایل نیست که حق اشتراک پرداخت کنند. آنها گرچه از محتوای تبلیغی که فعلا راه کسب درآمد عمده اینسفلوئنسرهاست بدشان می‌آید، اما مسلما از پرداخت پول مستقیم به آنها بیشتر متنفر هستند و البته فعلا راه ساده‌ای هم برای پرداخت ندارند.

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کنونی اگر اینفلوئنسری برخی از محتواهایش را پولی کند با ریزش کاربر هم مواجه شود. اما شاید در کشورهای دیگر این ویژگی جدید خیلی کاربردی باشد و اصلا استفاده از آن محدود به اینفلوئنسرها نشود.

مثلا تصور کنید که یک آموزگار یا مدرس محتوای آموزشی پست کند یا یک وبلاگ‌نویس ترکیبی از مختوای متنی و ویدئویی خود را پولی کند.

گرچه اکوسیستم اینستاگرام بیشتر برای سرگرمی طراحی شده تا آموزش، اما احتمالا تعداد کاربران کسانی که کار آموزشی جدی را دنبال می‌کنند به حد کافی خواهد بود؛ آنقدر که زحمتشان برای تولید یک دوره آموزشی جبران شود.

به صورت خلاصه اینستاگرام پتانسیل حرکت در این مسیر را هم دارد، اما هم باید شرایط خاص جامعه هر کاربر برای این کار یاری کنند و هم خود اینستاگرام معماری و ساختارش را برای تسهیل فروش محتوا در بخش‌هایی به غیر از سرگرمی صرف تقویت نماید.

یک نتیجه جانبی دیگر این برنامه این است که کاربران با فالوور انبوه شاید دیگر از شر قبول تبلیغات زرد تا حدی می‌توانند خلاص شوند. البته این بستگی به این دارد که تعرفه تبلیغات جانبی‌شان بچربد یا حق اشتراکشان. شاید هم از هیچ کدام از درآمدها نخواهند صرف‌نظر کنند!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5