تاثیرات پنهان کرونا بر سلامت روان و روش های درمانی

0

در دو سال اخیر دانشمندان تمام تمرکز خود را بر روی شناخت ویروس کرونا و راه های درمان و پیشگیری این بیماری گذاشته اند . در صورتی که با توجه به تحقیقات انجام شده کرونا تاثیرات مخرب و طولانی مدت بر سلامت روان بیماران دارد . در این مقاله آثار مخرب کرونا بر روان افراد را بررسی می کنیم و به روش های درمانی آن می پردازیم .

اضطراب

با توجه به اینکه این بیماری می تواند منجر به مرگ افراد شود ، ترس از مرگ برای خود فرد یا ترس از دست دادن عزیزان ( مخصوصا در ابتدای شیوع کرونا در سال 2019 (  تاثیرات جدی در حوزه اختلالات اضطرابی افراد ایجاد کرده است . شاید شما بعد از گذشت دو سال کمتر نگران از دست دادن جان خود یا نزدیکانتان باشید اما اثار تخریب نگرانی و اضطراب به وجود امده در همان ابتدای پاندمی بر مغز شما و به طبع آن زندگی روزمره شما ادامه خواهد داشت

یکی از راه های درمان این اضطراب مدیتیشن و استفاده از تکنیک فراآگاهی بر مبنای تنفس است . شاید کلمه مدیتیشن شما را یاد تمرینات یوگا بیاندازد اما این تکنیک در واقع تمرینیست علمی که برای رفع اختلالات اضطرابی در سرتاسر جهان تجویز می شود . برای اینکار در جایی آرام و به دور از سر و صدا دراز بکشید و سعی کنید 30 دقیقه تمام تمرکز خود را روی تنفس یعنی دم و بازدم بگذارید . با انجام روزانه یکبار این تمرین ذهن شما به مرور التهاب اضطرابی خود را درمان می کند .

افسردگی

افسردگی یک بیماری با کلاس و بی خطر نیست . افسردگی می تواند منجر به از کار افتادن تمامی فعالیت های شما در زندگی شود . همچنین افسردگی درجات دارد . یک فرد می تواند شب ها دیر بخوابد و صبح ها دیر و بدون انگیزه از رخت خواب بلند شود . یا ده ها موارد دیگر که ریشه در افسردگی فرد دارد و می تواند بر وضعیت مالی و به صورت کلی کیفیت زندگی تاثیر بگذارد .

با شیوع پاندمی کرونا به یکباره تمامی روتین ها و فعالیت های افراد در جامع تحت تاثیر قرار گرفت . بسیاری بخاطر انتخاب نوع تفریحاتشان در دوران کرونا تمامی تفریحات و فعالیت های مفید زندگی خود را از دست دادند به همین دلیل بعد از گذشت دو سال هنوز قادر به بازگشت به برنامه های روتین و فعال زندگی خود نیستند .

برای درمان افسردگی می توانید یکی از کتب زیر را تهیه کنید یا چند جلسه ای را با یک روانشناس بگذرانید . اگر افسردگی خود را بدون درمان رها کنید بعد ها در آینده برای شما مشکل ساز خواهد شد

لیست کتب درمان افسردگی :

  • کتاب کار اضطراب و افسردگی به زبان آدمیزاد
  • شش گام برای مقابله با افسردگی (بدون مصرف دارو) انتشارات اطلاعات
  • کاربرد توجه‌آگاهی در درمان افسردگی انتشارات ارجمند

اختلال وسواس فکری

یکی دیگر از بیماری های رایج دوران کرونا اختلال وسواس فکری است . به طور مثال زمانی که فرد خیلی نگران انتقال ویروس از سطوح می باشد . دستان خود را بیش از حد معمول می شوید . یا محیط خود را بیش از اندازه تمیز می کند . این عادت رفتاری می تواند زندگی فرد را بعد از مدتی مختل کند . زیرا ترس گرفتن ویروس در افراد رشد می کند و به همین دلیل زمان بسیار زیادی را صرف شست وشو  و نظافت می کنند .

اگر فکر می کنید به اختلال وسواس فکری دچار شده اید باید پیش یک روانشناس بروید تا با تمرین ERP شما را یا بعبارتی ذهن شما را در این حوزه درمان کند و مجدد به حالت نرمال برگرداند .

تست کرونا در منزل

کرونا را همچنان جدی بگیریم

با وجود تضعیف ویروس و تجربه چند بار گرفتن ویروس توسط افراد جامعه و غلبه بر ان و کاهش ترس و استرس، اما باز هم این ویروس در محیط فعال است و کماکان گاها منجر به فوت افراد می شود . به همین دلیل محکم ، بایستی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنید . اگر مشکوک به ویروس کرونا هستید حتما خود را قرنطینه کنید و تست بدهید .

نکته حائز اهمیت در افرادی که مشکوک به ویروس کرونا هستند این است که اگر برای انجام تست به مراکز درمانی مراجعه کنید ممکن است در مسیر یا در محل تست افراد دیگر را آلوده کنید . یا اینکه ممکن است اصلا به این ویروس مبتلا نباشید ولی با رفتن به این اماکن مبتلا شوید . به همین دلیل پیشنهاد ما انجام تست کرونا در منزل می باشد . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تست کرونا در منزل می توانید اینجا کلیک کنید.

مواردی برای پیشگیری از کرونایی که منجر به مرگ می شود

طبق تحقیقات انچام شده افرادی که سیستم ایمنی بدنی انها خوب است در زمان ابتلا به بیماری کمتر در معرض مرگ و علائم شدید کرونا هستند پس حتما ورزش کنید و سعی کنید سبک زندگی سالمی را پیش بگیرید . نکته دیگر ارتباط بین کمبود ویتاین D و زینک در افرادیست که پس از ابتلا به بیماری وضعیت آن ها وخیم گزارش شد ه است . به همین دلیل تلاش کنید این دو ویتامین را به اندازه کافی زیر نظر پزشک مصرف کنید .

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5