ژنیکوماستی در بدنسازی چیست؟

0

آیا می‌دانید ژنیکوماستی در بدنسازی چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟ ژنیکوماستی یا بزرگ شدن سینه مردان، یکی از عارضه‌های آزاردهنده است که گاهی برای برخی از بدن‌سازان مرد ایجاد می‌شود. این عارضه می‌تواند اعتماد‌به‌نفس آقایان را به‌مقدار قابل‌توجهی کاهش دهد و مشکلات متعددی را برای آن‌ها در جامعه ایجاد کند.

در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی را درباره نحوه تشخیص ژنیکوماستی، نشانه‌ها و علائم این عارضه و همچنین روش‌های درمان آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با مطالعه این مطلب کاربردی در کمتر از ۵ دقیقه با شیوه‌های درمان و جلوگیری از بروز اختلال بزرگ شدن بافت پستان مردان آشنا می‌شوید.

ژنیکوماستی چیست؟ اختلال بزرگ شدن سینه مردان

به رشد غیرعادی و بیش از حد بافت سینه مردان در اصطلاح پزشکی ژنیکوماستی (Gynecomastia) می‌گویند. این عارضه در‌واقع یکی از اختلال‌هایی است که گاهی برای برخی از مردان بدن‌ساز ایجاد می‌شود و زندگی آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. ژنیکوماستی می‌تواند به‌دلایل هورمونی، ژنتیکی، چاقی مفرط و البته مصرف بیش‌از‌حد برخی از پروتئین‌های بدن‌سازی در آقایان ایجاد شود. به همین دلیل، توصیه شده است که در هنگام خرید پروتئین وی، حتما با یک پزشک یا مربی با‌تجربه مشورت کنید.

ژنیکوماستی به‌طور معمول ابعاد و سایز پستان مردان را تغییر می‌دهد و آن‌ها را شبیه به سینه زنان می‌کند؛‌ اما این اختلال گاهی نیز به‌صورت افتادگی یا شل‌شدگی سینه ظاهر می‌شود. البته با آگاهی از علل ایجاد ژنیکوماستی می‌توان تا حدودی از ایجاد این بیماری در مردان جلوگیری کرد.

دلایل بروز ژنیکوماستی در مردان؛ از مصرف اشتباه هورمون‌ها تا علل ژنتیکی

اکنون که متوجه شدیم ژنیکوماستی در بدنسازی چیست، باید با علت‌های بروز این عارضه نا‌خوشایند آشنا شویم. ژنیکوماستی می‌تواند در سنین مختلف و به‌دلایل گوناگون در برخی از مردان ایجاد شود. برخی از این دلایل کاملاً ژنتیکی هستند و نمی‌توان از بروز آن‌ها جلوگیری کرد؛ اما بعضی دیگر از علل بزرگ شدن سینه مردان مربوط به مصرف بی‌رویه مکمل‌ها یا تغذیه نامناسب‌اند. با آگاهی از این دلایل می‌توانید از بروز این اختلال آزار‌دهنده جلوگیری کنید.

مصرف اشتباه و بی‌رویه مکمل‌های بدن‌سازی؛ علت اصلی بروز ژنیکوماستی کاذب در مردان

استفاده بیش‌از‌حد از مکمل‌های بدن‌سازی، استروئیدها و برخی از هورمون‌ها، دلیل اصلی ایجاد ژنیکوماستی در مردان بدن‌ساز است. در‌واقع مصرف اشتباه مکمل‌های ورزشی بدون مشورت پزشک یا مربی حرفه‌ای، احتمال بزرگ شدن بافت پستان مردان را افزایش می‌دهد. بعضی از استروئیدها تعادل هورمون‌های بدن را از بین می‌برند و در مواقعی حتی هورمون مردانه تستوسترون را به هورمون‌های زنانه تبدیل می‌کنند.

مصرف مکمل‌های بی‌کیفیت و تقلبی نیز می‌تواند عامل مؤثر دیگری برای بروز ژنیکوماستی در آقایان باشد؛ بنابراین به‌شدت توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید گینر، پروتئین وی و سایر تقویت‌کننده‌ها، به برند محصول و اعتبار فروشنده توجه ویژه‌ای داشته باشید. شاید قیمت گینر اورجینال و با‌کیفیت بالاتر از محصولات تقلبی باشد؛ اما اثر مثبت آن بیشتر بوده و سلامتتان را تضمین می‌کند.

شرایط ژنتیکی؛ یکی از متداول‌ترین دلایل بزرگ شدن سینه مردان

گاهی‌اوقات ورزشکاران کاملاً می‌دانند که ژنیکوماستی در بدنسازی چیست و از مصرف بی‌رویه استروئید‌ها خودداری می‌کنند؛ اما باز هم با مشکل بزرگ شدن بافت سینه مواجه می‌شوند. شرایط ژنتیکی افراد نیز می‌تواند باعث بروز اختلال ژنیکوماستی در مردان شود. در‌چنین‌شرایطی،‌ نمی‌توان از بروز این عارضه جلوگیری کرد و باید به‌دنبال رفع ژنیکوماستی با بدنسازی یا برخی از داروها و مکمل ژنیکوماستی باشید.

بررسی سایر دلایل بروز ژنیکوماستی در بدن‌سازان

به‌جز مصرف مصرف بی‌رویه و اشتباه مکمل‌ها و دلایل ژنتیکی، عوامل دیگری نیز می‌توانند باعث بزرگ شدن سینه در مردان شوند. برخی از دلایل عبارت‌اند از:

  • بیماری‌های کلیه و کبد
  • برخی از انواع سرطان‌های ریه و بیضه
  • تومورها
  •  چاقی و تجمع چربی
  •  مصرف برخی از داروهای ضد‌آندوژن و ضد‌افسردگی
  • مشکل تیروئید

با‌توجه‌به موارد بالا، پیشنهاد می‌کنیم که هر ۶ ماه یک‌بار یک آزمایش کلی بدهید و وضعیت سلامت خود را چک کنید. مطمئناً با آگاهی از وضعیت سلامتتان می‌توانید تا حد فراوانی از ایجاد ژنیکوماستی جلوگیری کنید. همچنین با خرید کراتین، پروتئین وی و سایر مکمل‌های اصل از داروخانه‌ا‌ی معتبر، احتمال ایجاد این اختلال ناخوشایند را به‌حداقل برسانید.

درمان بزرگ شدن سینه مردان؛ رفع ژنیکوماستی با بدنسازی، دارو یا جراحی

افرادی که هنوز نمی‌دانند ژنیکوماستی در بدنسازی چیست، با بروز علائم آن دچار استرس می‌شوند. اما جای هیچ نگرانی نیست! پس از تشخیص ژنیکوماستی توسط پزشک، می‌توان این اختلال را با بدن‌سازی، دارو یا عمل جراحی درمان کرد. ممکن است پزشک شما را از مصرف برخی از مکمل‌های ورزشی منع و داروهای جدیدی را برایتان تجویز کند. برای مثال، این‌روزها درمان ژنیکوماستی با تستوسترون بسیار رایج است.

اگر ورزش و روش‌های درمان دارویی ژنیکوماستی مؤثر نباشند، در نهایت باید این عارضه را با عمل جراحی درمان کنید. با جراحی و خارج کردن بافت چربی اضافه پستان، می‌توان شکل ظاهری سینه را اصلاح و ژنیکوماستی را درمان کرد. پیشنهاد ما این است که برای این عمل جراحی بهترین و ماهر‌ترین پزشک را انتخاب کنید.

عوارض عمل ژنیکوماستی در مردان چیست؟

خوشبختانه امروزه پزشکان ماهر و متبحر فراوانی در کشور وجود دارند که عمل جراحی ژنیکوماستی را با کمترین عوارض انجام می‌دهند. جراحی بزرگی سینه مردان در موارد اندکی ممکن است باعث ایجاد عوارضی مانند آسیب به بافت پوست، عفونت محل عمل، خون‌ریزی یا نکروز بافت سینه شود. پس از یک هفته از عمل لیپوماتیک پستان، بیمار به شرایط عادی زندگی باز خواهد گشت.

با‌تو‌جه‌به هزینه‌های بالای عمل جراحی و داروهای درمان ژنیکوماستی، پیشنهاد می‌کنیم که با اقدامات پیش‌گیرانه‌ای مانند مصرف صحیح و اصولی مکمل‌های بدن‌سازی، ورزش منظم و تغذیه مناسب، از بروز این عارضه جلوگیری کنید. همچنین، توصیه می‌کنیم که مکمل‌های ورزشی خود از داروخانه‌ای معتبر و با‌سابقه مانند مکمل شاپ بخرید.

مکمل شاپ؛ عرضه‌کننده بهترین مکمل‌های بدن‌سازی با کد اصالت محصول

در این مقاله کاربردی پاسخ سؤال « ژنیکوماستی در بدنسازی چیست» را به‌طور مفصل بررسی کردیم و با راه‌های درمان این بیماری آشنا شدیم. با مصرف مکمل‌های اصل و با‌کیفیت می‌توان دغدغه بروز ژنیکوماستی در بدن‌سازان را به‌طور کامل رفع کرد. داروخانه آنلاین مکمل شاپ بزرگ‌ترین فروشگاه مجازی عرضه‌کننده انواع مکمل‌های ورزشی و بدن‌سازی در کشور است. این مجموعه معتبر، کلیه محصولات خود را با ارائه کد اصالت کالا و با قیمت‌های بسیار مناسب به‌فروش می‌رساند.

با خرید انواع تقویت‌کننده‌های بدن‌سازی از مکمل شاپ، از مزیت‌هایی مانند خدمات پس از فروش، امکان ارسال محصولات به سراسر کشور و البته ۷ روز ضمانت بازگشت کالا برخوردار می‌شوید. برای خرید آنلاین مکمل، کافی است وارد سایت این مجموعه به نشانی mokamelshop.com شوید. همچنین،‌ برای دریافت مشاوره درباره مکمل‌های ورزشی با شماره تلفن 02128424575 تماس بگیرید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5