مناسب ترین ماسک برای ویروس کرونا کدام است؟

0
رپورتاژ

ماسک مخصوص کرونا

در زمان بیماری و یا داشتن علائم بیماری های واگیردار همچون کرونا توصیه می شود از ماسک بدون سوپاپ n99  و ماسک سه بعدی n95 استفاده نمایید. این ماسک n95 و n99 با داشتن لایه های محافظ، علاوه بر جلوگیری از ذرات آلوده، از انتقال ویروس نیز جلوگیری می کنند. علاوه بر این، دیگر مزیت این محصولات عدم وجود سوپاپ در ماسک ها است. زیرا در مدل های سوپاپ دار، بیماری فرد استفاده کننده از ماسک، از طریق سوپاپ منتقل و ویروس در هوا منتشر می گردد.

ماسک های مصارف عمومی نانو پاک

ماسک بدون سوپاپ n99  و ماسک سه بعدی n95 در دسته ماسک‌ های مصارف صنعتی نانو پاک قرار دارد. علاوه بر این محصولات، انواع مختلفی از ماسک های سوپاپ دار و بدون سوپاپ در این دسته از ماسک ها وجود دارد که برای حفاظت از فرد در مقابل ذرات آلاینده استفاده می ‌شوند. در واقع این ماسک‌ ها به عنوان تصفیه کننده هوا شناخته می‌شوند زیرا ذرات آلاینده را از هوا تصفیه و پاک می‌کنند.

ماسک N95

ماسک n95 همان‌طور که از عدد درج شده در نام آن نیز پیداست، ۹۵ درصد ریزگردها، ویروس‌ ها و دیگر آلاینده‌ های موجود در هوا را فیلتر کرده و خطر بروز بیماری‌های مختلف تنفسی را به شدت کاهش می‌دهد. یکی از لایه‌ های ماسک n95، ملت بلون نام دارد و به همراه سایر لایه ها، وظیفه‌ی فیلتر کردن ذرات خطرناک موجود در هوا را بر عهده دارد. این ماسک نسبت به ماسک N95 ذرات بیشتری را فیلتر می‌کند و با حذف ۹۹ درصد از آلاینده‌های موجود در هوا، کارایی بیشتری در مقایسه با آن دارد.

ماسک سه بعدی بدون سوپاپ N95

ماسک سه بعدی n95 یک ماسک محافظ با فیلتر پلیمری مصنوعی مشبک است که می تواند ذرات گرد و خاک، آلودگی های هوا، باکتری‌ ها، ویروس‌ ها و ذرات آلرژی‌ زا یا حساسیت‌ زا را فیلتر نماید. ماسک سه بعدی n95 یکی از مناسب ترین ماسک ها برای جلوگیری از ویروس کرونا است. دلیل این امر وجود لایه های مختلف در این ماسک می باشد که شامل دو لایه منسوج نبافته میکروالیاف ( ملت بلون)، دو لایه کامپوزیت SSMMS  به جای اسپان باند است.

این ماسک به دلیل داشتن دو لایه ملت بلون اضافه، عملا کیفیت فیلترینگ بهتری دارد. امکان استفاده مجدد از ماسک سه بعدی n95 برای افراد عادی در محیط‌ های غیر درمانی، نهایتا پنج بار است.

ماسک سه بعدی n95

ماسک N99

انواع ماسک N99 به دو دسته‌ی سوپاپ‌ دار و بدون سوپاپ تقسیم می‌شود که انواع سوپاپ‌ دار آن برای خروج راحت بازدم از ماسک طراحی شده ‌اند. ماسک سوپاپ دار N99 برای پزشکان در دوره شیوع بیماری های ویروسی و افراد مبتلا به بیماری های ویروسی نظیر کرونا کاربرد ندارند.

ماسکn99 بدون سوپاپ

ماسک n99 بدون سوپاپ یکی دیگر از ماسک هایی است که به ماسک مخصوص کرونا معروف است. در طراحی این ماسک از لایه نانو الیاف استفاده شده که برای فیلترینگ آلاینده‌ های خطرناک موجود در هوا به دستگاه استفاده می‌ شود. در واقع لایه نانو نقشی حیاتی در فیلتراسیون ماسک ایفا می کند که قابلیت فیلتراسیون را تا 100 برابر ماسک های N95 افزایش و تا 0/3 میکرون یا 300 نانومتر بهبود می‌ بخشد.

ماسک n99 بدون سوپاپ بر اساس استاندارد های جهانی دارای راندمان % 99 در جذب ذرات هستند و کمترین میزان نفوذپذیری ذرات جامد و مایع را دارند. ماسک N99، بهترین محافظ در مقابل آلودگی هوا و ویروس های واگیر دار می باشد.

ماسک نانو

ماسک نانو چیست؟

ماسک نانو یکی از بهترین و موثرترین ماسک‌ های موجود در بازار است و به دلیل وجود فیلتر نانو در آن، مانع از ورود درصد بسیار بالایی از آلاینده‌ های مختلف محیطی به دستگاه تنفسی می ‌شود. دسته‌ بندی ماسک نانو فیلتردار بر اساس نوع فیلتر به‌کار رفته در این ماسک صورت گرفته و شامل سه گروه  N،P  و R می‌گردد. بعد از هرکدام از این حروف، معمولا یک عدد نوشته می‌شود که این عدد کارایی ماسک نانو در حذف آلاینده‌ های محیطی را نشان می‌دهد. ماسک نانو در مقایسه با ماسک ‌های معمولی، قدرت بازدارندگی بیشتری دارد.

نانوالیاف چیست؟

نانو الیاف‌ ها، الیافی هستند که قطر آن‌ها از ۵۰۰ نانومتر کمتر بوده و سطح تماس آن‌ها با محیط اطراف بسیار بالاست. این الیاف به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در عبور دادن ذرات بسیار ریز از خود دارند، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. استفاده از نانو الیاف در تولید انواع ماسک n95 و ماسک n99، سبب حفاظت بسیار بالای این محصولات از دستگاه تنفسی شده است.

ماسک های مخصوص کرونا نانو پاک

تمامی مراحل طراحی و تولید انواع ماسک n99 بدون سوپاپ،  ماسک سه بعدی n95 نانو پاک توسط متخصصان مجموعه دانش بنیان نانو تار پاک انجام شده و مورد تایید ستاد نانو ریاست جمهوری و همینطور وزارت بهداشت قرار گرفته است. کلیه ماسک های این مجموعه موفق به اخذ تائیدیه های داخلی و خارجی معتبر، مثل سازمان انرژی اتمی ایران، و همچنین آزمایشگاه نلسون امریکا شده است. نانو تار پاک با بومی سازی تکنولوژی نانو الیاف، این ماسک های صنعتی را طراحی نموده که از نظر کیفیت و قیمت، با برند های جهانی رقابت می‌ کند.

نانو تار پاک را بشناسیم

مجموعه نانو تار پاک یک مجموعه دانش بنیان است که با هدف ارتقا سطح زندگی با به کارگیری تکنولوژی روز در تولید و ارائه انواع ماسک های تنفسی فعالیت می کند. این مجموعه با برخورداری از امتیازهای ویژه ای نظیر پرسنل متخصص و مجرب در زمینه های نساجی، نانو تکنولوژی ، فیزیک، مهندسی شیمی، بیوتکنولوژی، مهندسی برق و مکانیک در زمینه تولید نانوالیاف برای مصارف گوناگون فعالیت می کند.

این مجموعه موفق به ساخت ماسک صنعتی ارتقاء یافته با نانوالیاف شده است. به کارگیری تکنولوژی نانوالیاف در ساخت ماسک، طبق استاندارد EN149 ماسک صنعتی را در کلاس ماسک های FFP3 قرار می دهد که پیش از این در کشور تولید نمی گردید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.