میکروب‌های نفت‌خوار ارزان‌ترین هیدروژن “پاک” جهان را تولید می‌کنند

0

انسان‌ها از ارگانیسم‌های تک‌سلولی و چند سلولی برای انجام کارهای بسیار زیادی استفاده کرده‌اند. اولین آبجوهای شناخته شده در تاریخ حدود 13000 سال پیش تخمیر شدند و از قارچ میکروسکوپی به نام مخمر و عادت آن به خوردن قند و نشاسته و دفع دی اکسید کربن و اتانول به شیوه‌های مختلف استفاده کردند. اینها حدود 7000 سال قبل از شناخته شدن تاریخ ثبت شده به تاریخ است.

لوئی پاستور زمانی کار موثر و شدید مخمر روی گلوکز را معادل کاری ارزیابی کرد که یک فرد  ۹ کیلوگرمی با دو روز خرد کردن دو میلیون پوند چوب انجام می‌دهد. اما توانایی آنها برای تکثیر نیز بسیار مهم است. در دو روز تحت شرایط مناسب، 100 سلول مخمر می‌توانند به 400 میلیارد تکثیر شوند.

اکنون که بشر شروع به دستیابی به مهندسی ژنتیک کرده، طیف وسیعی از احتمالات دیگر در حال باز شدن است و با ظهور هوش مصنوعی، تشخیص اینکه کدام بخش از کدهای ژنتیکی مسئول رفتارهای مطلوب یک میکروب است، برای دانشمندان آسان‌تر از همیشه شده است.

یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کند Cemvita است که در حال حاضر بر روی میکروب‌هایی تمرکز می‌کند که از هیدروکربن‌ها – به ویژه نفت خام – استفاده می‌کنند و آنها را تخمیر می‌کنند و هیدروژن و دی‌اکسید کربن را دفع می‌کنند.

چاه‌های نفت در اولین فوران و اکتشاف با حداکثر ظرفیت شروع به کار می‌کنند. اما پس از آن همه چیز به تدریج کاهش می‌یابد تا زمانی که برای بیرون کشیدن نفت باقیمانده انرژی بیشتری از آنچه که صرف می‌شوذ، هزینه می‌شود.

بنابراین مقدار زیادی نفت در چاه‌های فرسوده باقی می‌ماند. Cemvita می خواهد همه این چاه‌ها را به مزارع بیولوژیکی هیدروژن تبدیل کند.

میکروب‌ها، مواد مغذی و بازدارنده‌ها، در صورت لزوم، به چاه‌های نفت ریخته می‌شوند. هیدروژن حبابی بیرون می‌آید، جذب می‌شود و دی‌اکسید کربن برای جداسازی جدا می‌شود.

سپس  انبوهی از میکروب‌های پرورش‌یافته مخصوص در جریانی از آب بازیافتی به اعماق پمپاژ می‌شود. میکروب‌ها تکثیر می‌شوند و Cemvita گازها را هنگام خروج از بالای چاه جذب می‌کند و آنها را به هیدروژن  و دی اکسید کربن تبدیل می‌کنند.

Cemvita کار خود را در آزمایشگاه آغاز کرد و میکروارگانیسم‌ها را از نظر ژنتیکی اصلاح کرد.

در وب سایت این شرکت آمده است: «ما به طور فعال با آژانس‌های نظارتی (مانند EPA) در مورد استفاده از میکروب‌های دستکاری شده ژنتیکی همکاری می‌کنیم.در برخی موارد، از آنجایی که ما فقط توانایی طبیعی میکروارگانیسم‌ها را تقویت می‌کنیم (برای مثال با افزایش تعداد کپی ژن‌هایی که از قبل وجود دارند)، میکروب‌ها از نظر ژنتیکی اصلاح‌شده در نظر گرفته نمی‌شوند.»

این تیم هدف اقتصادی خود را برای تولید هیدروژن کمتر از 1 دلار آمریکا در هر کیلوگرم تعیین کرده و میکروب‌های نفت‌خوار آن به سرعت از اهداف عملکردی خود فراتر بردند و در کار خود ۶.۵ برابر بهتر از آنچه Cemvita پیش‌بینی می‌کرد، شدند.

به این ترتیب، دارایی سرگردان یک شرکت نفتی به منبعی بسیار کم‌هزینه برای هیدروژن تبدیل می‌شود. با کمتر از یک دلار در کیلوگرم – قبل از گرفتن یارانه – این  ارزان ترین H2 جهان تولید می‌شود. و کمبود مواد اولیه وجود نخواهد داشت. Cemvita اشاره می‌کند که برای دستیابی به اهداف آب و هوایی برنامه اقلیمی پاریس، حدود 60 درصد از ذخایر نفت شناخته شده جهان باید در زمین باقی بماند.

پس خطرات این کار چیست؟ خوب، آنها عمدتا نظارتی هستند. اولاً، این شرکت باید تنظیم‌کننده‌ها را راضی کند که میکروب‌هایش برای استفاده بی‌خطر هستند و عواقب زیست‌محیطی ناخواسته ایجاد نمی‌کنند.

ثانیاً، ممکن است متوجه شده باشید که Cemvita نمی‌تواند محصول خود را هیدروژن واقعا “سبز” بنامد، احتمالاً به دلیل دی اکسید کربنی است که به عنوان بخشی از فرآیند آزاد می‌شود. در عوض، آن را هیدروژن “طلا” می‌نامد و برای اطمینان از اینکه هیدروژن آن “کربن خنثی” است، بر جذب و ذخیره کربن تکیه می‌کند. این ممکن است فروش را محدود کند زیرا مقررات در دراز مدت سخت‌تر می‌شود.

 

ثالثاً، مدل کسب‌وکارش نگران‌کننده است. Cemvita برای پیشبرد طرح خود به چاه‌های نفت قدیمی نیاز دارد، بنابراین در جایی که نمی‌تواند این چاه ها را به طور کامل خریداری کند، باید مجوز این فناوری را صادر کند یا با شرکت های نفتی شریک شود تا میکروب‌های خود را به کار ببندند.

اما برای اینکه این خبر خوبی برای کره زمین باشد، باید به این شرکت‌های نفتی اعتماد کنیم تا همه دی‌اکسید کربنی را که از چاه‌هایشان خارج می‌شود، به‌طور وظیفه‌شناسانه گرفته و ذخیره کنند.

منبع: Cemvita via Recharge


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.